Enamorada Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Per i dag har jeg veldig lyse gråe, nesten hvite vegger i stua. Tenker å male vegene snart i en mer synlig fare for å få frem konftrastene mellom listene, vinduer og møbler. Har denne serien i stua: og en slik farge på sofa: Så hvilken Lady maling/farge fra Jotun skal jeg gå for? Kan også tenke meg en fondvegg bak sofa i en mer kontrastfarge. Forslag? 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Kalk kanskje? Anonymous poster hash: 74407...9df
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Hva med "Industriell grå" eller "Matrix"? Anonymous poster hash: 7e688...6e8
2shy Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 Det kommer veldig an på hvilken hvitnyanse du har på lister/karmer. Kalk passer ikke hvis du har eggehvit/bomull (standard fra fabrikk), men passer hvis du har klassisk hvit. Jeg personlig ville vel prøvd å finne en kontrast til de beige møblene, og dermed styrt unna beige-toner, ihvertfall på alle vegger. En blånyanse ville vært fantastisk, men det avhenger sånn av vinduer/lys og størrelse på rommet
Enamorada Skrevet 19. september 2015 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2015 Hva med "Industriell grå" eller "Matrix"? Anonymous poster hash: 7e688...6e8 Stua er kombinert er kombinert med kjøkken, selv om kjøkkenet ikke vises fra tv-stue delen. Det blir vel for voldsom med disse fargene på 40 kmv rom. Blir det ikke for mørkt?
Enamorada Skrevet 19. september 2015 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2015 Det kommer veldig an på hvilken hvitnyanse du har på lister/karmer. Kalk passer ikke hvis du har eggehvit/bomull (standard fra fabrikk), men passer hvis du har klassisk hvit. Jeg personlig ville vel prøvd å finne en kontrast til de beige møblene, og dermed styrt unna beige-toner, ihvertfall på alle vegger. En blånyanse ville vært fantastisk, men det avhenger sånn av vinduer/lys og størrelse på rommet Ja, jeg tenkte på noe som minty breeze, men en i familien har denne hjemme, så vil ikke herme Har du noen konkrete forslag? Har fire doble vinduer fra gulv til tak. Klassisk hvite lister, ja.
Blådiamant Skrevet 19. september 2015 #7 Skrevet 19. september 2015 Hva med blått? Vi har pilasterblå fra jotun.
Klokkereim Skrevet 19. september 2015 #8 Skrevet 19. september 2015 (endret) Tror en lys grønn farge kunne vært fint😀 Feks Laurbær fra Jotun Endret 19. september 2015 av Klokkereim
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #9 Skrevet 19. september 2015 Stua er kombinert er kombinert med kjøkken, selv om kjøkkenet ikke vises fra tv-stue delen. Det blir vel for voldsom med disse fargene på 40 kmv rom. Blir det ikke for mørkt? Kommer an på hvor mye lys du har Min erfaring er at mange velger en gråfarge som på papiret ser helt passe ut, men blir ekstremt lys når man får den opp på veggen, også får man den mest upersonlige stua i verden. Jeg har et kjøkken på 12m2 som jeg har malt i "dempet sort" fordi det var så innmari lyst og utrivelig der inne, og nå føles det mye mer intimt og koselig der. Få med deg noen fargeprøver hjem og bestem deg for fargen når du får se de på veggen Anonymous poster hash: 7e688...6e8
2shy Skrevet 19. september 2015 #10 Skrevet 19. september 2015 (endret) Ja, jeg tenkte på noe som minty breeze, men en i familien har denne hjemme, så vil ikke herme Har du noen konkrete forslag? Har fire doble vinduer fra gulv til tak. Klassisk hvite lister, ja. Du har jo soft mint som er hakket lysere, evnt stratus med kanskje Jade som fondvegg (hvis du vil ha det). Alladin og Regnsky er fine lysere blåfarger. Pilasterblå er best egne mot egghvit/bomull, hvis du skal gå i den sjangeren bør du heller gå for Gustaviansk blå. Fargen som heter Varm blå/skyggeblå er vel en av mine favoritter. Alt kommer an på hvor mørkt/lyst du vil ha det Endret 19. september 2015 av 2shy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå