Gå til innhold

Vondt i mellomgulvet/brystbenet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei ☺ Har hatt vondt i mellomgulvet/brystbenet i snart 3 år. Det Begyndte etter den første graviditeten og har hatt det siden. Det er akkurat som jeg ikke får puste helt ut øverst oppe på magen. Har ubehag fra jeg står opp til jeg går og legger meg.Det kan bli verre hvis jeg stresser. Har vært hos lege,de mener det ikke er magesår. Tatt røntgen og ultralyd og alt var greit. Prøvd tbl for å se om det kunne være magesår,men hadde ingen virkning. Ved graviditet nr 2,så gikk smertene vekk. Men har kommet fult tilbake. Lurte på om det var noen der ute som Kansje har hatt det samme problemet?. Hadde ingen smerter eller ubehag før jeg ble gravid,og dette kom i forbindelse etter den første graviditeten. Føler jeg ikke får helt svar hos lege. Vært hos kiropraktor og ostiopat,men ingen kan akkurat si hva det er. Må liksom puste flere ganger,fordi jeg føler jeg ikke får pustet helt riktig inn med luft.

Anonymous poster hash: 300c5...eb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, tenker umiddelbart hiaturhernia. Altså brokk i mellomgulvet. Hvilken røntgen var du på?

Anonymous poster hash: f3de2...791
Skrevet

Kanskje du trenger fysio og trening? Muskulaturen der kan bli ganske stiv og skape problemer som ikke kiropraktor kan fikse. Begynte selv trening for noen år siden pga vondt for og puste. Musklene mellom skulderbladene var bare helt pinnstive. Etter mange tårer, pga smerter,  og treningsøkter har det blitt bedre. Musklene er mye mykere og pusten mye bedre.

Anonymous poster hash: 4484c...0be
Skrevet

Hei ☺ Takk for svar. Tok røntgen av lungene og UL av mage. De kunne ikke finne noe,alt var normalt. Akkurat som det er en ball som knytter seg,rett der Bh går i midten forann. Har prøvd det meste,betennelse dempende og nexium evnt mot magesår. Neste steg er at jeg skal slutte å røyke. Legen mente på at det kunne være det som gjorde det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...