Gjest saralin Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 (Har tidligere postet et innlegg angående Tyrkiatur med et spesielt opplegg/selskap... ) Her kommer neste spørsmål: Har du erfaring med å reise på stdentur alene? (Damer) Er det egentlig ok? Jeg presiserer at jeg trives greit i eget selskap-og jeg reiser evt kun for å sole meg og slappe av etter en meget travel tid hjemme. Hva sier dere? Er det utrygt,kjedelig,rart, eller noe...?
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 Nå hadde aldri jeg reist til Tyrkia, da jeg syns det er fælt der. Men jeg skal reise halvveis alene til Spania til våren. Med halvveis mener jeg at jeg skal besøke en venninne som bor der nede, men hun jobber på dagtid, så jeg blir nødt til å aktivisere meg selv stort sett. Har booket et eget hotellrom ved stranden. Mulig det blir litt kjedelig, men jeg er veldig positivt innstilt på dette Skal bo på et ganske stort hotell med bar, restaurant etc. Tar med masse bøker så jeg kan lese ved bassenget/stranden. Håper jeg blir kjent med noen. Jeg tror man får en fin ferie om man er innstilt på at man kan kose seg i eget selskap, det er veldig viktig Bare reis og kos deg!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 Jeg var på Malta alene i fjor. Deilig og avslappende ferie. Var der en uke. 3 av dagene var jeg bare på hotellet og leste bøker, de 4 andre dagene var jeg på sightseeing, gikk turer o.s.v. Kunne godt ha reist på ferie alene igjen, så lenge landet/stedet jeg reiser til er trygt. Jeg ville nok ikke reist til f.eks Tyrkia og Marokko alene, men Spania f.eks kunne jeg godt ha reist til. Eneste jeg syntes var kjipt med å reise alene var å spise alene. Anonymous poster hash: 63946...728
Gjest Mythic Skrevet 22. september 2015 #6 Skrevet 22. september 2015 Jeg har reist alene et par ganger, en ren sydenferie og en storbyferie. Sydenferie alene var helt herlig! Slanget meg ved bassenget eller på stranden hele dagen med en bok, var med på et par utflukter, spiste god mat, drakk vin og bare koste meg Det eneste som var litt kjedelig, var å spise middag alene, men det var ikke noe problem. Storbyferie alene var helt greit, men ikke på samme måte som en ren sol-og badeferie. Hadde vært fint å ha noen å dele alle opplevelsene med, men jeg hadde en fin tur, totalt sett. Jeg hadde ikke reist til Tyrkia alene, det er helt klart. Hellas, Spania eller Italia er null problem å reise til alene.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 Har vært 12 ganger alene på ferie i Side i Tyrkia. Det eneste "problemet" jeg har hatt, er at andre par veldig ofte vil ha meg med på ting de skal gjøre. Noen ganger sagt ja, men oftest nei. Anonymous poster hash: 4f944...076 1
hjertesukka Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Har også vært alene på Sydentur. Det er veldig ålreit når man er innstilt på det og tar med seg lesestoff etc En gang hadde jeg med meg en liten filmmaskin og filmer.
Gjest saralin Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 Jeg har reist alene et par ganger, en ren sydenferie og en storbyferie. Sydenferie alene var helt herlig! Slanget meg ved bassenget eller på stranden hele dagen med en bok, var med på et par utflukter, spiste god mat, drakk vin og bare koste meg Det eneste som var litt kjedelig, var å spise middag alene, men det var ikke noe problem. Storbyferie alene var helt greit, men ikke på samme måte som en ren sol-og badeferie. Hadde vært fint å ha noen å dele alle opplevelsene med, men jeg hadde en fin tur, totalt sett. Jeg hadde ikke reist til Tyrkia alene, det er helt klart. Hellas, Spania eller Italia er null problem å reise til alene.
Gjest saralin Skrevet 22. september 2015 #10 Skrevet 22. september 2015 Takk for svar! Hvorfor sier du at du helt klart ikke ville reist alene til Tyrkia?
Gjest Mythic Skrevet 22. september 2015 #11 Skrevet 22. september 2015 Takk for svar! Hvorfor sier du at du helt klart ikke ville reist alene til Tyrkia? På grunn av det elendige kvinnesynet mannfolka har der nede. Var der en gang med eksmannen min, og til og med da vi gikk i sammen, var de innpåslitne og frekke. Ikke noe jeg vil utsette meg for på tur alene!
Gjest saralin Skrevet 22. september 2015 #12 Skrevet 22. september 2015 Ok,forstår. Har vært borti det sjøl,å få slibrige kommentarer når jeg gikk sammen med mannen min. Ganske spesielt. Må legge til at denne turen jeg vurderer er til et all inclusive hotell,på et nokså "øde"sted. Det er ikke noe spesielt party-sted,og jeg er heller ikke typen som setter meg i dn bar og drikker aleine. Tenker det er noenlunde trygt om jeg holder meg innenfor området og oppfører meg "fint"-men likevel er jeg litt usikker på det hele...Er i alle fall sikker på at jeg er lei av å være hjemme-og trenger å komme meg litt vekk...
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #13 Skrevet 22. september 2015 Jeg har dratt alene til Side i Tyrkia i en uke en gang og storkoste meg. Hadde med meg masse bøker og bare slappet av på hotellet. I vinter reiser jeg til Thailand alene i to uker. Jeg trives godt i eget selskap Jeg ville nok ikke ha reist på storbytur alene - heller ikke type opplevelsestur, men å ligge passivt på en strand og lese bøker trenger jeg ikke selskap for å gjøre. Så lenge hensikten er å lade batteriene og nyte sol og god mat så er alenetur utmerket. Jeg har aldri vært en person som trenger å ha folk rundt meg, så er du den typen kommer du til å få en kjempedeilig tur. Nå skal det sies at jeg helt klart foretrekker å reise sammen med noen, men det er ingen som kan/vil bli med i vinter, så da blir det bare meg. Anonymous poster hash: 53eef...9de
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #14 Skrevet 23. september 2015 Jeg var på Tenerife alene i 3 dager for noen år siden. Lå hovedsakelig ved bassenget på hotellet og slappet av. Det var greit, men litt kjedelig. Dro på en utflukt. Anonymous poster hash: 8ac14...dbf
Gjest Honeyblossom Skrevet 24. september 2015 #15 Skrevet 24. september 2015 Jeg skal reise til Tyrkia alene imorgen og være der i 2 uker Nå er det et sted hvor jeg har mange tyrkiske venner og er godt kjent i området så det er jo en ekstra trygghet for min del, men jeg hadde nok ikke vært redd om jeg ikke hadde kjent noen der nede. Mange tyrkere er innpåslitne, men dersom du virkelig sier et klar og tydelig NEI til dem så lar de deg være. Det er hvertfall min erfaring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå