Gjest miss_sara Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Opererte ut mandlene i dag og lurer bare på om noen har noen ideer til hva jeg kan spise? Får i meg is, men blir jo så lei av å spise det hele tiden. Er det mulig å drikke brus, spise middag eller annet varm mat? Eller burde jeg holde meg til det kalde? Har også hørt at smertene i halsen bli verre etter noen dager, noen som har noe erfaring de kan dele? Vil helst slippe å gå ned i vekt, siden jeg sliter med å komme meg opp i vekt igjen.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 Varm mat, sterk mat, mat med ujevn kosistens alt rasper i sårflatene i halsen og vil gi deg mer plager, enten med en gang eller om noen timer. Is, gele og kaldt å drikke. Brus vil rive i halsen. Fikk du ingen infoskriv med deg hjem? Anonymous poster hash: b74f3...cc8 1
Gjest Mythic Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 (endret) Yoghurt, biola, og andre lettfordøyelige ting som bare "renner ned" bør gå fint de første dagene. Most banan, pasta uten noe annet på eller smoothies også. Endret 18. september 2015 av Mythic
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #4 Skrevet 18. september 2015 Dette fikk du informasjon om på sykehuset Anonymous poster hash: ff79c...979
Gjest miss_sara Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 Dette fikk du informasjon om på sykehuset Anonymous poster hash: ff79c...979 Da hadde jeg vel ikke spurt? Alt gikk veldig fort, skulle egentlig få med meg et ark, men det glemte de å gi meg.
Tres Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Jeg spiste f.eks. suppe (most med stavmikser), fiskepudding, kjøttkaker, pølser, omelett, eggerøre, kokte moste grønnsaker, smoothies med diverse frukt, og is. Holdt meg bare til lunken eller kald mat. Smertene ble verre etter noen dager, men er du flink med å passe på å ta smertestillende "etter klokka" (ikke vente med neste dose til forrige har sluttet å virke), så er det overkommelig. Det verste var egentlig følelsen av å ha noe fasans ekkelt sittende fast baki halsen.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #7 Skrevet 18. september 2015 Da hadde jeg vel ikke spurt? Alt gikk veldig fort, skulle egentlig få med meg et ark, men det glemte de å gi meg. Da skulle du spurt om det før du gikk, eller ringt dem da du kom hjem. Må kunne ta LITT ansvar for egen helse Anonymous poster hash: ff79c...979 1
Gjest miss_sara Skrevet 18. september 2015 #8 Skrevet 18. september 2015 Jeg spiste f.eks. suppe (most med stavmikser), fiskepudding, kjøttkaker, pølser, omelett, eggerøre, kokte moste grønnsaker, smoothies med diverse frukt, og is. Holdt meg bare til lunken eller kald mat. Smertene ble verre etter noen dager, men er du flink med å passe på å ta smertestillende "etter klokka" (ikke vente med neste dose til forrige har sluttet å virke), så er det overkommelig. Det verste var egentlig følelsen av å ha noe fasans ekkelt sittende fast baki halsen. Ja, det har jeg merket nå at det føles som det er noe bak i halsen der og det føles som det er på vei ut av halsen. Vet du hva det er?
Gjest miss_sara Skrevet 18. september 2015 #9 Skrevet 18. september 2015 Da skulle du spurt om det før du gikk, eller ringt dem da du kom hjem. Må kunne ta LITT ansvar for egen helse Anonymous poster hash: ff79c...979 Takk for moralpreken.
Tres Skrevet 18. september 2015 #10 Skrevet 18. september 2015 Ja, det har jeg merket nå at det føles som det er noe bak i halsen der og det føles som det er på vei ut av halsen. Vet du hva det er? Sårene.. de skal ingen steder.. det går over når de er ferdig grodd
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #11 Skrevet 18. september 2015 Jeg spiste f.eks. suppe (most med stavmikser), fiskepudding, kjøttkaker, pølser, omelett, eggerøre, kokte moste grønnsaker, smoothies med diverse frukt, og is. Holdt meg bare til lunken eller kald mat. Smertene ble verre etter noen dager, men er du flink med å passe på å ta smertestillende "etter klokka" (ikke vente med neste dose til forrige har sluttet å virke), så er det overkommelig. Det verste var egentlig følelsen av å ha noe fasans ekkelt sittende fast baki halsen. Når du har spist alt det du nevner over så er det forklaringen på at smerrene ble verre etter noen dager. Melkemat og banan er hellernikke bra, det lager slim i halsen og belegg på sårene. Anonymous poster hash: b74f3...cc8
Tres Skrevet 18. september 2015 #12 Skrevet 18. september 2015 Når du har spist alt det du nevner over så er det forklaringen på at smerrene ble verre etter noen dager. Melkemat og banan er hellernikke bra, det lager slim i halsen og belegg på sårene.Anonymous poster hash: b74f3...cc8 Feil. Det er vanlig at smertene blir verre etter noen dager, uavhengig av hva man spiser. Det jeg spiste var det som ble anbefalt, og det fungerte bra. Melkemat og banan ikke inkludert, og det spiste jeg heller ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå