Gå til innhold

Hvorfor bygger ikke Norge flyktningleirer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff og uff og uff, nå er du helt klart tett på å være rasistisk.

Evjemoen er langt langt uten for bysentrum, og som vi har lært her på tråden så er det diskriminerende og undertrykkende mot flyktningene.

Dessuten, du kan jo ikke være sikker på at vannet er slått på??

(NB:  Det kan ha vært brukt ironi og sarkasme i dette innlegget!)

Flyktninger kan absolutt bo på ubebodde militærleire ja. Mange av leirene har faktisk ganske grei standard, norske soldater har jo bodd der.

Ellers behøver man ikke engang huse flyktninger i telt. Det er noe som heter byggebrakker med både mulighet for varme og fasiliteter som dusj/kjøkken. Ser ikke problemet med å sette opp mange av disse. Det er tusenvis av byggearbeidere som bor i disse i lange perioder, år etter år på ulike byggefelt, så ser ikke problemet med at standarden skulle være for dårlig. 

Anonymous poster hash: c0379...76f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Derfor bør vi bygge flyktnings leiere i deres naboland.

Og de flyktningene som er i Europa nå, de skal altså da bo i disse leirene om et par års tid når de kommer på plass. Erna har bevilget penger på neste års budsjett, men dette er ikke neste år. Vi har et akutt problem som trenger en løsning nå.

Skrevet

Det fins utrolig mange forlatte bygninger her til lands.

Eks en militærleir på Evje (evjemoen) stort flott område som holder seg godt.

Tenkte på det da jeg kjørte der oppe.

Det hadde helt sikkert fungert i en overgansfase.

Skrevet

Det hadde helt sikkert fungert i en overgansfase.

Men, det er jo langt vekk fra bymidten, og det er ikke varmt vann!

Skrevet

Men, det er jo langt vekk fra bymidten, og det er ikke varmt vann!

Å, du har den little bitch-aksenten enda. Du burde gjøre noe med det. Så kanskje man kunne føre en samtale med deg.

• Liker 1
Skrevet

Å, du har den little bitch-aksenten enda. Du burde gjøre noe med det. Så kanskje man kunne føre en samtale med deg.

Du samtaler ikke, du docerer, deler ut av ditt uendelige vid.

Litt trøttendes i lengden.

Det var deg selv som mente at et midlertidig asylmottak var ubeboelig uten vann, og du applauderte flyktningene i Sverige, som klaget på beliggenheten.

• Liker 3
Skrevet

Du samtaler ikke, du docerer, deler ut av ditt uendelige vid.

Litt trøttendes i lengden.

Det var deg selv som mente at et midlertidig asylmottak var ubeboelig uten vann, og du applauderte flyktningene i Sverige, som klaget på beliggenheten.

Selvsagt kan man ikke bo på et sted der det ikke fins vann, og selvsagt blir man både mistenksom og kanskje også litt forbannet når man settes av ute på landet tilsynelatende "in the middle of nowhere".

Jeg applauderte ikke flyktningene. Jeg sa at jeg forstod dem. De hadde fått et skriv som sa at de skulle innlosjeres i en by. Da de kom frem til sin destinasjon, så det ut til at ingenting stemte med det de hadde fått fortalt, og ingenting fungerte. Det er ikke noe merkelig at man reagerer, og jeg tror nok hvem som helst viller reagert i den samme situasjonen.

Så de brukte det eneste "maktmiddel" de hadde: De nektet å gå av bussen før de fikk snakke med en representant for innvandrerverket. Etter det roet ting seg ned, og de gikk av bussen og inn i leilighetene.

Egentlig en ikke-sak. Det som kanskje kunne være en sak, er at innvandrerverket og de som driver asylmottakene kanskje ikke alltid kommuniserer like godt.

Skrevet

Selvsagt kan man ikke bo på et sted der det ikke fins vann, og selvsagt blir man både mistenksom og kanskje også litt forbannet når man settes av ute på landet tilsynelatende "in the middle of nowhere".

Jeg applauderte ikke flyktningene. Jeg sa at jeg forstod dem. De hadde fått et skriv som sa at de skulle innlosjeres i en by. Da de kom frem til sin destinasjon, så det ut til at ingenting stemte med det de hadde fått fortalt, og ingenting fungerte. Det er ikke noe merkelig at man reagerer, og jeg tror nok hvem som helst viller reagert i den samme situasjonen.

Så de brukte det eneste "maktmiddel" de hadde: De nektet å gå av bussen før de fikk snakke med en representant for innvandrerverket. Etter det roet ting seg ned, og de gikk av bussen og inn i leilighetene.

Egentlig en ikke-sak. Det som kanskje kunne være en sak, er at innvandrerverket og de som driver asylmottakene kanskje ikke alltid kommuniserer like godt.

Ja, Gud forby at noen skulle stille krav til flyktninger, og da slettes ikke til deres generelle oppførsel, det skulle tatt seg ut!

• Liker 1
Skrevet

Ja, Gud forby at noen skulle stille krav til flyktninger, og da slettes ikke til deres generelle oppførsel, det skulle tatt seg ut!

"Stille krav til flyktningene"?

Er det å stille krav til folk når du setter dem av ved et bygg som mangler det aller mest nødvendige, uten å gi dem noen form for informasjon?

Du ville garantert ikke funnet deg i å bli behandlet på den måten, om din oppførsel her på forumet er noen indikasjon på hvor kort lunte du har. Hvorfor forventer du mer av andre mennesker, sågar mennesker som er i en ganske presset livssituasjon?

De gjorde tross alt ikke noe verre enn å reagere verbalt og insistere på at noen kom og snakket med dem. Stort mer sivilisert tror jeg ikke det er mulig å få det i en slik situasjon.

• Liker 3
Skrevet

Du vet intet om hvor mye eller lite informasjon de hadde fått eller fikk.

Jeg kan garantere deg at dersom jeg var flyktning, som hadde blitt reddet fra krig og nød, så hadde jeg Vært både ydmyk og taknemmelig.

Men, det er jo meg!

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan garantere deg at dersom jeg var flyktning, som hadde blitt reddet fra krig og nød, så hadde jeg Vært både ydmyk og taknemmelig.

Men, det er jo meg!

Jo, jeg vet en del om hva slags informasjon de hadde fått, fordi jeg har lest artiklene og sett intervjuet med representanten for innvandrerverket. Hun sier også at flyktningene hadde fått et skriv der det fremgikk at de skulle til en by. Det var en beklagelig feil, sa hun.

Det er bra å se at du tror at du ville være ydmyk og takknemlig, men jeg spør meg selv hvor denne ydmykheten er sånn til daglig. På dette forumet glimrer den ved sitt fravær.

• Liker 1
Skrevet

De bruker heller pengene på å finansiere IS og moskeer i Europa.

Anonymous poster hash: e9f49...751

Det er jo ikke rart, det er jo hit alle skal.

Anonymous poster hash: 046fa...cb3

Skrevet

Jo, jeg vet en del om hva slags informasjon de hadde fått, fordi jeg har lest artiklene og sett intervjuet med representanten for innvandrerverket. Hun sier også at flyktningene hadde fått et skriv der det fremgikk at de skulle til en by. Det var en beklagelig feil, sa hun.

Det er bra å se at du tror at du ville være ydmyk og takknemlig, men jeg spør meg selv hvor denne ydmykheten er sånn til daglig. På dette forumet glimrer den ved sitt fravær.

Jeg er riktignok innvandrer, men jeg flyktet ikke til Norge.

Hvilken ydmykhet er det du forventer jeg skal vise overfor besserwissere og 'eksperter i alt' som daglig "foreleser" for almuen her på KG??

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er riktignok innvandrer, men jeg flyktet ikke til Norge.

Hvilken ydmykhet er det du forventer jeg skal vise overfor besserwissere og 'eksperter i alt' som daglig "foreleser" for almuen her på KG??

Selvsagt flyktet du ikke til Norge. Du kom hit for å å et bedre liv, i likhet med svært mange andre dansker som flyktet fra arbeidsledighet og lave lønninger i sitt hjemland. Og ingen har kritisert dere for det, til tross for at ganske lenge var den største gruppen innvandrere til Norge nettopp dansker.

Du viser den samme elendige holdningen til ALLE som ikke er fullstendig og totalt enige med deg på dette forumet. Å forestille meg en ydmyk Sir Winston når noe virkelig går galt og det rammer deg personlig, det makter jeg virkelig ikke.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Skrevet

Man har da gode telt der man kan fyre og kose seg. Norske soldater ligger da ute på vinteren i telt. Ikke noe problem. Det viktigste er trygghet.

Ville heller bodd i midtøsten med krig enn en hel vinter i lagstelt og multifuel

Anonymous poster hash: 2d273...8b9

Skrevet (endret)

Men, det er jo meg!

Sir Winston Ydmyk og takknemlig, nemlig.. :blomst:  Hva er det disse flytningene gjorde som var så galt, att de lurte på hva som skjedde?

Endret av Apis
  • Liker 1
Skrevet

Selvsagt flyktet du ikke til Norge. Du kom hit for å å et bedre liv, i likhet med svært mange andre dansker som flyktet fra arbeidsledighet og lave lønninger i sitt hjemland. Og ingen har kritisert dere for det, til tross for at ganske lenge var den største gruppen innvandrere til Norge nettopp dansker.

Du viser den samme elendige holdningen til ALLE som ikke er fullstendig og totalt enige med deg på dette forumet. Å forestille meg en ydmyk Sir Winston når noe virkelig går galt og det rammer deg personlig, det makter jeg virkelig ikke.

Jeg kom ikke her for å få et bedre liv, jeg levde absolutt fint og flott i Danmark (ikke minst var maten mye bedre!)

Du vet {her kommer det} føkk-all om mine grunner til å oppholde meg i Norge.

Men, det har jo aldri avholdt deg fra å "konstatere fakta"!!

• Liker 1
Skrevet

Sir Winston Ydmyk og takknemlig, nemlig.. :blomst:  Hva er det disse flytningene gjorde som var så galt, att de lurte på hva som skjedde?

Nei, hadde de bare lurt på hva som skjedde!!

• Liker 1
Skrevet

Og de flyktningene som er i Europa nå, de skal altså da bo i disse leirene om et par års tid når de kommer på plass. Erna har bevilget penger på neste års budsjett, men dette er ikke neste år. Vi har et akutt problem som trenger en løsning nå.

Vi har ikke noe akutt problem. Men de har problemer. Derfor må vi sette opp leiere i naboland. Her kan de bo i nedlagte kaserner og telt, frem til vi kan sende dem ned til nye leiere.

• Liker 1
Skrevet

Ville heller bodd i midtøsten med krig enn en hel vinter i lagstelt og multifuel

Anonymous poster hash: 2d273...8b9

Ja og dette er selvsagt valgfritt. Man kan takke nei til hjelpen og reise hjem igjen. Vi skal ikke holde noen igjen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...