Gå til innhold

Underlivssvette - jeg stinker!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått dette problemet det siste året. Da jeg svetter under armene, lukter det ingenting. Men - jeg svetter i underlivet - og det lukter!

Hvis jeg dusjer tidlig på morgenen, og sitter lenge i stram bukse på en varm stol gjennom dagen, blir jeg klam nedentil, og mot slutten av dagen kan det lukte veldig stramt og ille!

Er dette vanlig...? Det lukter til og med da jeg bruker tampong, derfor vet jeg at lukta ikke skyldes noe utflod, det er rett og slett svette.  da jeg går på do og "slipper ut lukta" slik at den ikke lengre holdes inne av buksa lukter det ekstra, er redd de som kommer inn etter meg skal lukte det

hva hjelper mot dette? Truseinnlegg er uaktuelt. bruker å skifte truse ganske ofte

Anonymous poster hash: 2ef9b...175
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk truser i bomull og løstsittende bukser og la underkroppen få luft. 

Anonymous poster hash: 334df...b10
Skrevet

Har du prøvd å bruke wunderbaum?

• Liker 3
Skrevet

Har du lagt merke til om det er mer eller mindre i løpet av en måned, altså om det har mer syklusen å gjøre?

Dersom du sitter mye på dagtid og sitter på skinnstol eller plaststol blir det mye tettere og du bør bytte til stoffstol eller ha med deg noe i stoff som du kan sitte på.

Anonymous poster hash: 93736...d7e
Skrevet

Du kan bruke deo på huden i underlivet. Helst med aluminiumsklorid som stopper svetten. Det kan hende talkum hjelper også.

Anonymous poster hash: 00e1d...feb

• Liker 1
Skrevet

Du kan bruke deo på huden i underlivet. Helst med aluminiumsklorid som stopper svetten. Det kan hende talkum hjelper også.

Anonymous poster hash: 00e1d...feb

Nei, nei, nei.

Huden er for tynn og sart. Men talkum er ikke dumt

Anonymous poster hash: 0488a...3df

• Liker 2
Skrevet

Dessverre er det bare sånn. Vi har forskjellig mengde svettekjertler fordelt på kroppen. Du har vært uheldig og fått mange i huden i underlivet. Jeg fikk også dette problemet som voksen. Begynte plutselig å svette i skrittet og bak ørene?? Jeg svetter omtrent ikke i det hele tatt under armene. 

Lite du kan gjøre, annet enn å bruke truser av bomull, bambus, ull ol.

Man kan visstnok, i følge min lege, sette botox slik at svettekjertlene blir satt ut av funksjon. Men det må gjøres ca hver 3 mnd.

Anonymous poster hash: 9be65...c27
Skrevet

Jeg har også dette problemet. Følte det kom etter jeg fikk barn. Bruker vanlig deodorant i lysken/ innsiden av lårene.

Skrevet

Kanskje kostholdet har endret seg?
Vet jeg hadde en person ganske tett rundt meg som spiste mye sterk gulost, og hele kroppen luktet rart da. Men så ble det slutt på ostespisingen og lukten forsvant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...