Gå til innhold

Kan jeg drikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

28. august fikk jeg påvist kyssesyken, og hadde da hatt det i ei uke. Lå med halsbetennelse noen dager. Ellers har jeg vært ganske frisk, men sliten.

26. september er det åpningskro (jeg er russ i 2016). Vurderte å droppe hele kroen (har vært på én fest siden jeg ble syk, drakk ikke, og det va gørr kjedelig), men har nå bestemt meg for å bli med.

Legen min sa aldri hvor lenge jeg måtte vente med alkohol, men har lest meg til at leververiene må være normale. Tror ikke jeg rekker å gå til legen _og_ få svar innen da, og lurer på om det vil være farlig for meg å drikke et par cidere eller noe. Selvfølgelig vil noen av dere si at jeg skal ringe legen, men legen min informerte meg ikke en gang om at alkohol og paracet var farlig, eller at jeg ikke måtte ha gym på noen uker.

Altså, folk går gjennom kyssesyken uten å være klar over det, så hvis jeg tar det rolig? Og det er tross alt 5 uker siden jeg fikk det når kroa er.

Noen som har erfaringer eller synspunkter?

Anonymous poster hash: 8c73b...10e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk leverprøvene først. Det er synd å skulle få varige mėn, eller få andre lidelser.

Anonymous poster hash: 2746d...cb1

• Liker 2
Skrevet

NEI! Du skal ikke drikke alkohol før leververdier er normale og en LEGE har gitt deg klarsignal

Anonymous poster hash: 24026...df8
  • Liker 1
Skrevet

Nei, la det være til du vet alt er i orden. Ikke verdt det. Prøvde da jeg var yngre og hadde kyssesyken. Jeg ble for det første bare dårlig. Spydde noe helt forferdelig av ingenting. De andre dansa og herja så det prøvde jeg å før jeg ble dårlig. Resultatet var at jeg ble dårligere og leverprøvene det samme.Jeg måtte ta blodprøver hver 2. uke i 6 mnder! Ikke verdt det.

Heldigvis gikk alt tilbake igjen.

Skrevet

Dette haar du laget tråd og spurt om før.

der har du og fått svar.

Anonymous poster hash: 1b296...02b

Skrevet

Du må vente med alkohol til leverprøvene dine er fine. Og det kan ta lang tid før de er tilbake til normal verdi. Broren min fikk tilbakefall etter kyssesyken, og han hadde ikke gode leververdier før 6mnd etterpå!

Jeg hadde ikke drukket den 26 hvis du ikke får tatt blodprøven. Usikker på hvor lang tid det tar å få svar, men du kan stikke og få tatt blodprøve på mandag og håpe på svar innen den 26. 

Det er seriøst ikke verdt det. Heller alkoholfri kveld enn å ødelegge deg selv. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...