AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Har nå nylig fått boligalarm fra Verisure, men glemte å spørre om et spm til montøren og håper noen kan svare SOS knappen betyr jo at du skal trykke på den hvis du har panikk eller hvis noen er skadet i huset. Men hva betyr "skadet"? Betyr det at det er så alvorlig at en vanligvis ringer etter ambulanse? Det gjør en jo uansett hvis det er nødstilfelle, men jeg tror jeg ville trykket på alarmknappen hvis jeg finner den syke i samme etasje og nærmeste telefon er i et annet rom opp en trapp, da det kan være så alvorlig at det er livsfarlig å forlate denne personen i noen sekunder. Jeg ville egentlig også trykket på SOS knappen hvis en person i huset faller (og personen ikke har vondt nok til at det er nødvendig å ringe ambulanse) og jeg ikke klarer å hjelpe denne opp igjen når andre kjente eller familie som kan hjelpe er langt unna (sånn 4 timer eller mer, kan jo ikke la personen ligge der så lenge). Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 213ad...3e7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Har nå nylig fått boligalarm fra Verisure, men glemte å spørre om et spm til montøren og håper noen kan svare SOS knappen betyr jo at du skal trykke på den hvis du har panikk eller hvis noen er skadet i huset. Men hva betyr "skadet"? Betyr det at det er så alvorlig at en vanligvis ringer etter ambulanse? Det gjør en jo uansett hvis det er nødstilfelle, men jeg tror jeg ville trykket på alarmknappen hvis jeg finner den syke i samme etasje og nærmeste telefon er i et annet rom opp en trapp, da det kan være så alvorlig at det er livsfarlig å forlate denne personen i noen sekunder. Jeg ville egentlig også trykket på SOS knappen hvis en person i huset faller (og personen ikke har vondt nok til at det er nødvendig å ringe ambulanse) og jeg ikke klarer å hjelpe denne opp igjen når andre kjente eller familie som kan hjelpe er langt unna (sånn 4 timer eller mer, kan jo ikke la personen ligge der så lenge). Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 213ad...3e7 Jeg tenker at den knappen skal brukes om det er ukjente folk ved inngangsdøren som prøver å tvinge seg inn i huset. Har selv Verisure og det har aldri streifet med at jeg skulle trykke på den om noen er skadet. Du kan like godt ringe legevakten om du er usikker på om du må tilkalle ambulanse. Anonymous poster hash: 82df5...b4b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Her har du nok missforstått litt.. Blir noen syke ringer du ambulanse! Vericure er boligalarm. SOS knappen er en stille alarm som du selv kan utløse ved innbrudd. Anonymous poster hash: 21d84...4ff
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 Hvis noen blir akutt syke ringer jeg jo selvfølgelig ambulanse, men Verisure åpner for at "hvis noen blir skadet trykker du på SOS knappen". Derfor ville jeg egentlig vite hvor skadet noen må være i såfall og ville bare høre om noen hadde erfaringer med dette Føler liksom det er litt overilt å ringe ambulanse når noen har falt i trappen og ikke har vondt, og ringer bare fordi jeg ikke klarer å hjelpe den som har falt opp igjen alene Anonymous poster hash: 213ad...3e7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 Trykker du på SOS knappen, prøver vaktselskapet å ringe deg for å høre om det faktisk er innbrudd? Tar du ikke telefonen rykker de ut som at det skulle vært innbrudd. Hvorfor skal en vekter hjelpe deg hvis noen faller ned trappen? Du ringer ikke 113 hvis du har innbrudd? Og hva mener du vekteren skulle hjulpet deg med? Du har missforstått veldig hva en innbruddsalarm er til. Trenger du hjelp hvis noen faller og skader seg, bør du heller søke kommunen din om en trygghetsalarm.Anonymous poster hash: 21d84...4ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå