Gå til innhold

Lydiosolere soverom

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen har erfaring med dette, i forhold til hvor effektivt det er. Det er hovedsakelig trinnlyd som må dempes fra etasjen over, og det er tenkt å gjøres med lydbøyler. Leilighetene har etasjeskillere i tre, så selv om det er et relativt nytt bygg, så høres lyd for godt.

Jeg forventer ikke at det skal fjerne all lyd, men lurte på om noen har erfaring om det vil dempe trinnlyd. Er det verdt jobben?

Jeg må forøvrig ha snekker til å gjøre jobben, har noen formening om hva det ca vil koste for ca 10 m2 rom? 

Anonymous poster hash: 32376...bbb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt :)

Skrevet

Er det noen lyddemping fra gulv eller tak fra før? Om det er i ditt tak, er det ikke så veldig problematisk. Du må ned med tak, hive i isolering og legge nytt tak. Senker vel rommet med 5cm. Evt fra gulvet til de over. Da er det ganske mye dyrere, og slitsomt. Vet priser kan variere en del. Men er du hendig han det gjøres for under 10 000.

Prøvd å høre om de over kan legge teppe på gulvet?

Anonymous poster hash: 2f5da...26f

Skrevet

Er det noen lyddemping fra gulv eller tak fra før? Om det er i ditt tak, er det ikke så veldig problematisk. Du må ned med tak, hive i isolering og legge nytt tak. Senker vel rommet med 5cm. Evt fra gulvet til de over. Da er det ganske mye dyrere, og slitsomt. Vet priser kan variere en del. Men er du hendig han det gjøres for under 10 000.

Prøvd å høre om de over kan legge teppe på gulvet?

Anonymous poster hash: 2f5da...26f

Det er standard lydisolering (bygd i 2006). Jeg må som sagt ha snekker til å gjøre jobben. Jeg bor ikke i leiligheten det er snakk om, jeg regner på eventuelle utgifter til ekstra lydisolering før jeg evnt kjøper. Jeg bor i tilsvarende leid leilighet nå, og vet at det er hysterisk lydt. Derfor jeg prøver å finne ut folks erfaring med kostnader og om det virkelig vil fungere mot trinnlyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...