Gå til innhold

Hormonspiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Det finnes sikkert tråder om dette fra før av. Men neste uke skal jeg sette inn Hormonspiral. Hvor vondt gjør det? Skjønner at det er individuelt.. Men jeg syns til og med celleprøve er ubehagelig. Noen tips?

Anonymous poster hash: a0c8c...19b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Anonymous poster hash: a0c8c...19b

Skrevet

Hvor vondt det gjør er avhengig av flere ting. Blant annet hvor trent legen er på å sette inn spirql, hvor godt du slapper av og din smerteterskel.

Svaret får du når spiralen settes inn.

Anonymous poster hash: 5b350...6fa

Gjest supernova_87
Skrevet (endret)

Vet ikke hvor hensiktsmessig det er at jeg svarer, siden det er helt unødvendig for deg å gå og bekymre deg, det kommer til å gjøre så vondt som det gjør, enten du vet hva du skal forvente eller ikke. Men la gå: 

Da jeg fikk satt inn spiral gjorde det utrolig vondt. Og jeg har lest om flere som har holdt på å besvime, eller besvimt av smertene. Men jeg har også hørt fra venninner og lest om de som kun kjente et lite ubehag. Legen min som har gjort dette mange ganger, mente at det kom kun til å kjennes som et lite ubehag, og det betyr nok at de fleste han har gjort det på kun har kjent et lite ubehag. Han sa at skjedeveggen min, og livmorhalsen virket veldig ømfiendtlig, siden det gjorde vondt kun å få inn spekulumet, og at det nok var på grunn av dette at det gjorde såppass vondt. Det du kan gjøre er å ta smertestillende før du skal få satt det inn, det vil ta vekk litt av smertene. Det er sikkert et veldig politisk ukorrekt forslag siden det ikke er sikkert det blir vondt i det hele, men f.eks for min del så skulle jeg ønske jeg hadde gjort det, jeg endte jo med å ta det etterpå uansett siden jeg hadde veldig vondt etterpå. 

Slapp av, ikke tenk at det skal gjøre vondt, prøv å fokusere og tenke på noe annet. Og igjen: slapp av, ikke spenn musklene i underlivet, ak deg skikkelig ut på kanten. 

Endret av Rainstorm
Skrevet

Ta ibuprofen før du skal sette den inn, og hvis du er veldig bekymret så kan gynekologen sette bedøvelse i livmorhalsen først. Jeg fikk iallfall det, men det spørs nok på hvor du er i syklusen siden livmorhalsen er mer åpen i noen perioder. 

Skrevet

Jeg forventet det verste men det var liksom ingenting og jeg har heller ikke født. Så det var egentlig ingenting å grue seg til. Men jeg har fått hjertebank og lav sexlyst av den så jeg skal ta den ut..

Anonymous poster hash: a28df...135
Skrevet

Ta en ibux før du skal sette den inn. Det er ikke behagelig, men ikke uutholdelig heller. Jeg var på jobb etterpå (kjørte bil, inn og ut av bil, noe løfting, og en del ståing) - det angret jeg på, men jeg klarte da det også. 

Anonymous poster hash: 708cd...9c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...