Gå til innhold

Skrive brev til eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en dum ide? Altså ikke skrive noe om han men heller om hvordan jeg har hatt det og følt det. Kun positivt om han i så fall. At jeg var glad jeg møtte han. Men at jeg pga tidligere opplevelser mistet hue litt og lagde litt kaos. Ikke som en unnskyldning men mer som en forklaring.

Jeg skriver mest nå for å sortere egne tanker, men ser at det også kan være fint for han å lese.

Hvordan takler dere menn noe slikt? Skriver i så fall at jeg ikke forventer noe ut av brevet. At jeg gjør det for egen del.

Anonymous poster hash: 87944...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv, men ikke send den. :) 

Anonymous poster hash: 1184d...c24
  • Liker 9
Gjest Overrasket
Skrevet

Skriv først brevet helt ferdig, og avgjør etterpå om du vil sende det eller ikke. 

Skrevet

Jeg skriver og jeg skriver. Er litt terapi i det.

Men føler alt er litt usagt også siden hele forholdet gikk på hans premisser. Men jeg er fortsatt veldig glad for den tiden vi hadde sammen. Ingen mann har fått meg til å miste fotfestet som han.

Skrevet

Er eksen din i et nytt forhold? 

Anonymous poster hash: d3b40...e38
Skrevet

Skriv, men ikke send. Det er mitt råd. Dere er ikke sammen lengre, så hvorfor skal du sende noe sånt til han? Jeg kan ikke finne ett argument godt nok for å sende et sånt type brev. Derfor er det bedre å bare skrive deg ferdig og ikke sende det.

• Liker 2
Skrevet

Er eksen din i et nytt forhold?

Anonymous poster hash: d3b40...e38

Nei tror ikke det. Han hadde ikke tid til meg så kan ikke se at han skal ha tid til noen andre heller. Han var veldig frustrert over at han var så låst. Men finner han den rette så klarer han kanskje å finne en løsning vil jeg tro.

Skrevet

Jeg tror du kan sende det hvis det var et turbulent forhold hvor du var den som forårsaket de fleste problemene og har innsett hvorfor du gjorde som du gjorde. Da kan han sitte igjen med endel spørsmål. Hvis ikke bør du ikke sende det.

Anonymous poster hash: dded5...65e
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Skriv, men ikke send. Det er mitt råd. Dere er ikke sammen lengre, så hvorfor skal du sende noe sånt til han? Jeg kan ikke finne ett argument godt nok for å sende et sånt type brev. Derfor er det bedre å bare skrive deg ferdig og ikke sende det.

Det er noe i det. Kan det være egoistisk å faktisk sende det? Gjør man det for sin egen skyld eller eksens skyld? Får eksen noe ut av det? Endrer det noe på hva dere hadde sammen? Eller er det bare avsenderen som for fordelen av å lette på hjertet, men eksen plutselig må forholde seg til ting i fortiden ...

Endret av Overrasket
Skrevet

Det er noe i det. Kan det være egoistisk å faktisk sende det? Gjør man det for sin egen skyld eller eksens skyld? Får eksen noe ut av det? Endrer det noe på hva dere hadde sammen? Eller er det bare avsenderen som for fordelen av å lette på hjertet, men eksen plutselig må forholde seg til ting i fortiden ...

Enig, for mottaker bør jo få noe ut av det annet enn negativt tenker jeg. Som regel vil jeg vel påstå at man sender slike brev for å lette sine egne tanker, men man tenker ofte ikke over at man kanskje tynger andres tanker samtidig.

Skrevet

Det er jo for å lette mine tanker. Men det står ingen ting negativt om han. Tvert imot. Det står mer om hvorfor jeg ble stresset og viste meg fra en litt dum side. Men det er ingen heavy shit i brevet heller. Bare takk for en fin tid sammen. Og litt hvor jeg er i mitt liv nå og hva jeg vil gjøre i fremtiden.

Tviler på at han vil føle seg presset til noe men heller en lettelse over at jeg igjen ønsker å finne tilbake til mine sterke sider. Men jeg vet jo ikke hvordan han vil reagere på brevet. Men målet er i hvert fall at han ikke skal føle seg tvunget til noe men heller se tilbake på de gode stunder våres sammen. At han vil sitte igjen med gode minner fra vår tid.

Gjest Overrasket
Skrevet

Det er jo for å lette mine tanker. Men det står ingen ting negativt om han. Tvert imot. Det står mer om hvorfor jeg ble stresset og viste meg fra en litt dum side. Men det er ingen heavy shit i brevet heller. Bare takk for en fin tid sammen. Og litt hvor jeg er i mitt liv nå og hva jeg vil gjøre i fremtiden.

Tviler på at han vil føle seg presset til noe men heller en lettelse over at jeg igjen ønsker å finne tilbake til mine sterke sider. Men jeg vet jo ikke hvordan han vil reagere på brevet. Men målet er i hvert fall at han ikke skal føle seg tvunget til noe men heller se tilbake på de gode stunder våres sammen. At han vil sitte igjen med gode minner fra vår tid.

Jeg har skjønt at du ikke mener å skrive noe negativt, men det endrer ikke det grunnleggende i spørsmålet mitt. Hvem skriver du brevet for? Mener du objektivt at han vil bli lykkeligere av brevet? Gjør du det for hans skyld? Eller er det for din skyld, uten egentlig å tenke over om dette vil er noe negativt, positivt eller nøytralt for han?

Gjest daisydaisy
Skrevet (endret)

Om han sitter igjen med gode eller dårlige minner fra deres tid har nok lite med det brevet å gjøre. 

Endret av daisydaisy
Skrevet

Om han sitter igjen med gode eller dårlige minner fra deres tid har nok lite med det brevet å gjøre.

Men jeg ønsker virkelig at han skal sitte igjen med gode minner. At han skal se tilbake på det vi hadde og smile. Han har det tøft fortiden og jeg ønsker så inderlig st han skal føle seg bra.

Gjest daisydaisy
Skrevet (endret)

Men jeg ønsker virkelig at han skal sitte igjen med gode minner. At han skal se tilbake på det vi hadde og smile. Han har det tøft fortiden og jeg ønsker så inderlig st han skal føle seg bra.

Det er bra. Virkelig! Men du skjønner vel at grunnlaget for hvilke minner han sitter igjen med allerede er lagt? Det brevet kan jo bare påvirke det i begrenset grad, om ikke at det ikke kan forandre på noen som helst ting.

Endret av daisydaisy
Skrevet

Det er bra. Virkelig! Men du skjønner vel at grunnlaget for hvilke minner han sitter igjen med allerede er lagt? Det brevet kan jo bare påvirke det i begrenset grad, om ikke at det ikke kan forandre på noen som helst ting.

Ja det er sant. Og jeg kan ikke påvirke han på noen som helst slags måte. Er jo egentlig ikke det jeg vil, selv om det også er det jeg vil.

Uansett så skriver jeg og det føles godt. Skal vurdere å gi han brevet om han kommer innom en dag. Får se hva fremtiden bringer.

Skrevet

Men hvorfor skal du sende det? Jeg kan ikke se noen grunn her for at du bør eller skal sende det brevet. Forholdet deres er ferdig, det er ikke noe poeng i å dra det ut.

• Liker 1
Skrevet

Skrev til min ex for 9 år siden. Fant kladdearkene til brevene i fjor. Døde av flauhet.
Skriving er fantastisk god terapi, men ikke send det om tankene er helt urelevante for han.

Anonymous poster hash: 1e80f...25e
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skrev "brev" på facebook til min eks for en stund tilbake, der jeg sa at jeg var glad for å ha møtt en så ordentlig gutt som han osv osv, men hvorfor jeg egentlig valgte å gå fra han, og for ca 3 måneder siden skrev jeg et nytt brev til han (vi ble slutt for 6 år siden!) der jeg sa unnskyld til han for alt som skjedde, for jeg var ikke sikker på om jeg noen gang sa dette.

Han satte faktisk veldig stor pris på mailene, både den første som ble sendt for 4-5 år siden og den andre som ble sendt noen måneder siden :)

Men om alle menn trives med dette vet jeg ikke.... hvis du føler at du vil gjøre det så gjør det, uten noen håp at han skal svare deg. Det er mest for å få ut tankene, det er bedre å få de ut til den personen enn å ha de tankene i mange år... det mener nå jeg  :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Jeg skrev "brev" på facebook til min eks for en stund tilbake, der jeg sa at jeg var glad for å ha møtt en så ordentlig gutt som han osv osv, men hvorfor jeg egentlig valgte å gå fra han, og for ca 3 måneder siden skrev jeg et nytt brev til han (vi ble slutt for 6 år siden!) der jeg sa unnskyld til han for alt som skjedde, for jeg var ikke sikker på om jeg noen gang sa dette.

Han satte faktisk veldig stor pris på mailene, både den første som ble sendt for 4-5 år siden og den andre som ble sendt noen måneder siden :)

Men om alle menn trives med dette vet jeg ikke.... hvis du føler at du vil gjøre det så gjør det, uten noen håp at han skal svare deg. Det er mest for å få ut tankene, det er bedre å få de ut til den personen enn å ha de tankene i mange år... det mener nå jeg  :blomst:

Jeg har faktisk sendt brev til en annen eks engang og han satte faktisk pris på det han også. Han syntes det var litt snodig, men han likte det også. Men så var han også litt snodig.

Jeg føler ikke tiden er inne til å sende han noe nå uansett. Så jeg skriver og skriver, og så får jeg se hva det blir til etter hvert .

Ble en litt dust slutt og det er litt synd fordi vi hadde et veldig åpent og ærlig forhold. Og jeg så liksom ikke for meg at det skulle ende på den måten. Derfor har det også vært litt tungt å svelge bruddet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...