AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Hei, Er alenemamma til en liten gutt, og lurer på hva dere andre alene-foreldre gjør etter bhg/skole. Om dere leker mye, finner på ting og hvordan dere tilbringer tiden etter bhg/skole og frem til leggetid. Må ærlig innrømme at jeg føler det blir litt mye tv, og har dårlig samvittighet for dette. Så derfor lurer jeg, hva gjør dere? ☺️Anonymous poster hash: 0e842...a95
KatyP Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 Det kommer litt an på. Av og til blir det tv siden gutten min er sliten etter bhg og jeg må lage middag. Av og til leker han med Lego, tegner, leker med tog osv. Vi er med nabobarna og de spiser av og til middag sammen. Er sønnen min opplagt kan vi dra på lekeplassen ved oss. Men jeg syntes at å slappe av etter en hektisk dag i bhg er kjempeviktig og tv er ikke så dumt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 Det kommer litt an på. Av og til blir det tv siden gutten min er sliten etter bhg og jeg må lage middag. Av og til leker han med Lego, tegner, leker med tog osv. Vi er med nabobarna og de spiser av og til middag sammen. Er sønnen min opplagt kan vi dra på lekeplassen ved oss. Men jeg syntes at å slappe av etter en hektisk dag i bhg er kjempeviktig og tv er ikke så dumt. Godt å høre☺ blir litt stressa innimellom for at man ikke gjør nok morsomme ting. Ha en god helg TSAnonymous poster hash: 0e842...a95
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #4 Skrevet 18. september 2015 Vi har ikke TV, men i perioder har det blitt så mye iPad at jeg har hatt helt vondt i magen når jeg har tenkt på det. Ungen har vært sliten, jeg har vært sliten og iPad har vært en lettvint løsning. Til slutt fikk jeg barnet med på å lage en avtale om at iPaden ikke kommer fram før etter middag og at det betyr at jeg også må legge vekk mobiltelefon, laptop osv. Vi spiser middag 17.30, så etter det blir det ca en halvtime med iPad før det er leggetid. Ungen min er veldig flink til å leke for seg selv da, han hadde bare glemt det fordi tilgangen på iPad var så god. Så det er sjelden jeg faktisk underholder ham, men vi spiller en del brettspill, leser litt sammen, bygger Lego osv. I vinterhalvåret er vi blitt ganske flinke til å dra i akebakken og om sommeren er han ute og leker med venner som bor i samme blokk som oss. Men sånn været er nå, med regn-regn-regn-regn, frister det ikke noen av oss å gå ut etter barnehagen. Anonymous poster hash: 1ca79...422
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 Vi har ikke TV, men i perioder har det blitt så mye iPad at jeg har hatt helt vondt i magen når jeg har tenkt på det. Ungen har vært sliten, jeg har vært sliten og iPad har vært en lettvint løsning. Til slutt fikk jeg barnet med på å lage en avtale om at iPaden ikke kommer fram før etter middag og at det betyr at jeg også må legge vekk mobiltelefon, laptop osv. Vi spiser middag 17.30, så etter det blir det ca en halvtime med iPad før det er leggetid. Ungen min er veldig flink til å leke for seg selv da, han hadde bare glemt det fordi tilgangen på iPad var så god. Så det er sjelden jeg faktisk underholder ham, men vi spiller en del brettspill, leser litt sammen, bygger Lego osv. I vinterhalvåret er vi blitt ganske flinke til å dra i akebakken og om sommeren er han ute og leker med venner som bor i samme blokk som oss. Men sånn været er nå, med regn-regn-regn-regn, frister det ikke noen av oss å gå ut etter barnehagen. Anonymous poster hash: 1ca79...422 Det blir litt sånn at man er redd for og ikke gi nok stimuli, men det får de jo masse av i barnehagen. Jeg er restriktiv med ipad, men det blir endel tegnefilm (han elsker det). Og alltid lek ute når været tillater det. Fint å høre om andre hva dere gjør TSAnonymous poster hash: 0e842...a95
MariaHP Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Jeg tenker at man kan sette av helgen til masse moro! Ukedagene er både hektiske for både foreldre og barn. Uansett så et barnetv ganske pedagogisk og læringsrikt nå for tiden. Det er jo ikke lange tiden til dem legger seg uansett. Får man til litt spill eller andre aktiviteter i ukedagene så er jo det flott, men hvis ikke så skal du ikke ha så veldig dårlig samvittighet. Er min mening da. Det blir vel litt lesing og sang på sengekanten uansett
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #7 Skrevet 2. oktober 2015 Tips: la barnet se en halvtime med btv når dere kommer hjem og du må lage middag, så får han/ hun slappet av litt og du lagd mat. Så kan dere kose dere med middag, få opp blodsukkeret og leke inni/ ute etterpå frem mot legging. Anonymous poster hash: 61065...097
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #8 Skrevet 2. oktober 2015 Vi har delt bosted og 50/50. I min uke pleier vi å ha det fint på turen fra barnehagen og hjem, leke litt om vi tar tid. Tenker at barna er slitne etter barnehagen så ønsker at de skal få mer ro og egentid hjemme. De kan leke eller se litt barne-tv på NRK Super. Etter middag ca kl 17:30 så trapper vi med leking og det blir gjerne litt høytlesning og sang før legging. De dagene de bader/dusjer dropper vi høytlesning. I helgene er det playdate, lekeplass, basseng, barnearrangement, alenetid og aktiviteter med forelderen, tur/utflukt, ponnytur, etc. Anonymous poster hash: a588b...5af
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #9 Skrevet 2. oktober 2015 Vi er går hjemmefra rundt 07 og er hjemme rundt 17 så blir ikke så mye lek. Han ser på iPaden og halvsover, mens jeg lager middag Anonymous poster hash: a2cd7...710
Peter007 Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Hei, Er alenemamma til en liten gutt, og lurer på hva dere andre alene-foreldre gjør etter bhg/skole. Om dere leker mye, finner på ting og hvordan dere tilbringer tiden etter bhg/skole og frem til leggetid. Må ærlig innrømme at jeg føler det blir litt mye tv, og har dårlig samvittighet for dette. Så derfor lurer jeg, hva gjør dere? ☺️Anonymous poster hash: 0e842...a95 Jobb
Helene90 Skrevet 3. oktober 2015 #11 Skrevet 3. oktober 2015 Det er ganske rolige ettermiddager her når vi kommer hjem i ukedagene. Blir kansje en tur på lekeplassen etter middag om orker og været er der, ellers en del innekos. Blir gjerne litt tv her og :/ men ukedagene er slitsom og ruker mer helgene til andre aktiviteter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå