Gå til innhold

Hormonspiral/mens

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om to uker skal jeg få satt inn hormonspiral. Et par dager etter skal jeg ha mensen. Ønsker å utsette den, da jeg skal på ferie. Hvordan går det å bruke Prinolut-N mens jeg har hormonspiral? Vil det bare klusse alt veldig til? Og ofte forsvinner vel mensen nesten helt med hormonspiral; hvor lang tid tar det før det skjer?

Anonymous poster hash: dd338...235

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å blø litt når du har satt inn hormonspiral så spørs om du må tåle litt blod uansett de påfølgende dagene.

Anonymous poster hash: 7defb...bda

Skrevet

Det er vanlig å blø litt når du har satt inn hormonspiral så spørs om du må tåle litt blod uansett de påfølgende dagene.

Anonymous poster hash: 7defb...bda

Ok! Takk for svar :)

Dere som har hormonspiral; når sluttet dere å blø?

Skrevet

.

Skrevet

Det varierer veldig. Umulig å si

Anonymous poster hash: fc123...e08

Skrevet

Det varierer veldig. Umulig å si

Anonymous poster hash: fc123...e08

Ja, jeg skjønner det. Men vil bare høre hvordan det har vært for de som har det. Det er jo ikke umulig å svare; regner med folk får med seg når mensen forsvinner. Ulike svar skjønner jeg at det blir.

Skrevet

Forsvant fullstendig etter rundt 3 mnd. hos meg. Blødde noe de første ukene etter innsetting.

Anonymous poster hash: ab67a...36b
Skrevet

Forsvant fullstendig etter rundt 3 mnd. hos meg. Blødde noe de første ukene etter innsetting.

Anonymous poster hash: ab67a...36b

Takk for svar! Hvor ofte og hvor mye blødde du? Var det plagsomt liksom? Var det mye blødning første uka etter innsetting?

Gjest morhjertegod
Skrevet

De gangen jeg har satt inn hormon spiral, så har jeg blødd samme dag. Etter det noen uker med sporblødninger, kun ved dobesøk.  Så etter to-tre uker, så har jeg mistet mensen og blødninger helt. Men Ingen reagerer likt.

Skrevet

De gangen jeg har satt inn hormon spiral, så har jeg blødd samme dag. Etter det noen uker med sporblødninger, kun ved dobesøk. Så etter to-tre uker, så har jeg mistet mensen og blødninger helt. Men Ingen reagerer likt.

Takk! Har du spiral nå, og evt hvorfor har du det ikke? Var det vondt å sette den inn?

Gjest morhjertegod
Skrevet

Har alltid brukt hormonspilar siden jeg fikk barn, tåler ikke pp piller. Ta et par paracet før insettelse, prøv å slappe av, så kjenner du litt antydning til menssmerter når de setter den inn, men går fort over. Har du en dyktig lege/gyn som setter den inn, ikke noe problem.

Gjest morhjertegod
Skrevet

Et tips: ta cellprøve/livmorhals prøve når du likevel ligger på benken :o)

Skrevet

Et tips: ta cellprøve/livmorhals prøve når du likevel ligger på benken :o)

Takk for svar :) Det var faktisk celleprøve jeg skulle ta i utg.punktet, og så kom jeg på at jeg ville ha hormonspiral også ;)

Skrevet

Regner med å få mensen neste lørdag og på søndagen reiser jeg bort noen dager. Kunne tenke meg å unngå mensen på turen. Må evt begynne på Primolut-N på onsdag. Torsdag skal jeg få satt inn hormonspiralen. Vet jo ikke hvordan det blir med blødninger etter at den er satt inn. Og får jeg mensen som normalt siden den kommer rett etterpå?

Skrevet

.

Skrevet

Blødde mye i 3 måneder. Deretter ble den borte for alltid.

Anonymous poster hash: 57384...3ed

Skrevet

Blødde mye i 3 måneder. Deretter ble den borte for alltid.

Anonymous poster hash: 57384...3ed

Ok! Kjedelig å blø mye i begynnelsen, men er vel verdt det siden mensen forsvinner ;)

Skrevet

.

Skrevet

Regner med å få mensen neste lørdag og på søndagen reiser jeg bort noen dager. Kunne tenke meg å unngå mensen på turen. Må evt begynne på Primolut-N på onsdag. Torsdag skal jeg få satt inn hormonspiralen. Vet jo ikke hvordan det blir med blødninger etter at den er satt inn. Og får jeg mensen som normalt siden den kommer rett etterpå?

Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...