Gå til innhold

Sliter med flass og fet hodebunn. Noen flere?

Fremhevede innlegg

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Dusja igår, og knadde og maserte hodet for harde livet for å få det rent og pent, og nå som det har gått 24timer, så merker jeg at håret mitt har begynt å bli fet igjen allerede, og hvis jeg skraper med neglen så får jeg sånn ekkel greie under neglen, sånn var det ikke igår når håret hadde tørka.

Jeg pleier å rette håret mitt, fordi det er så ''afro'', men etter 2 dager, blir håret så fet at jeg må dusje igjen, og jeg vil ikke rette håret for mye, samtidig som jeg vil se bra ut (ser ufattelig stygg ut når jeg ikke retter håret og bare har det i en afrohestehale)

Noen som har det slik, eller har hatt det og har fått det bedre? Hva skal jeg gjøre? Veldig slitsomt å måtte vaske håret hver tredje dag fordi det blir så fettete. Har ofte ikke tid pga. skole, hobby og lekser (da må jeg legge meg 00.00 liksom, og det er litt sent når jeg må stå opp klokka 6 (fordi jeg er på skolen til halv fire må jeg nesten få mer søvn)

Tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Head and Shoulders anti-dandruff shampoo. Å vaske håret hver tredje dag må man vel nesten gjøre om man har langt hår?

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet (endret)

Head and Shoulders anti-dandruff shampoo. Å vaske håret hver tredje dag må man vel nesten gjøre om man har langt hår?

Takk, har tenkt litt på den shampooen, for kjenner noen som bruker den. 

Joda, er jo vanlig, for jeg ahr langt hår, men altså, som regel MÅ jeg vaske håret anen hver dag fordi elelrs syns fettet. Det er bare jeg som prøver å unngå å vaske håret for ofte (det er jo ikke bra heller) og bruker sånn tørrshampoo (funker dårlig)

Vaska håret godt på søndag, men på tirsdag måtte jeg dusje igjen, fordi det var så fettete... og nå er det snart like fettete igjen...

Endret av The Lost Dreamer
Skrevet

Jeg får fett hår nesten med engang etter at jeg har vært i dusjen jeg...

Anonymous poster hash: 510fb...0f8
Skrevet

Ikke bruk head and shoulders. Den gjør problemet verre. Gå heller til frisøren å få en god sjampo der. Kerastase har en god mot flass. Elles anbefaler jeg å kjøpe en tørrshampo, min lifesaver hvis jeg har dårlig tid :)

• Liker 1
Skrevet

Det er dritt, TS burde skaffe seg en skikkelig shampoo fra frisøren.

Det er litt som Black and Decker, eller Blakk Snekker som noen kaller det.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det er dritt, TS burde skaffe seg en skikkelig shampoo fra frisøren.

Det er litt som Black and Decker, eller Blakk Snekker som noen kaller det.

Funka for meg. Hodet mitt lukter eple permanent.

Skrevet

Å bruke tørrshampo stadig vekk hvis du sliter med fet hodebunn er i alle fall en dårlig ide, da kan du like gjerne vaske det hver dag. Tørrshampo trekker fettet ut av hodebunnen, det klusser med fettbalansen i hodebunnen like mye som å vaske det hver dag gjør. Dessuten er det mange som får irritert hodebunn av å bruke tørrshampo for mye.

http://www.klikk.no/mote/detnye/skjonnhet/article829412.ece

Du kan like prøve Head and Shoulders, eller en flasshampo fra apoteket, som en dyr 'frisørshampo', stort sett inneholder de fleste shampoer like ingredienser fra de samme leverandørene.

Anonymous poster hash: 09a10...6fe
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Har brukt tørrshampoo, men det hjelper som regel ikke på meg så mye, innimellom blir det faktisk verre...

Men tusen takk for svar! Skal dra til en friøs og apoteket og sjekke litt rundt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...