enavdem Skrevet 17. september 2015 #1 Skrevet 17. september 2015 titt, titt. Jeg og samboer leter etter prevensjon som kan passe for meg best mulig. Eneste vi har funnet ut sammen at p-ring har hatt best effekt for meg, men den slutta jeg med pga infeksjoner ! Føler meg litt lost her, og vil helst slippe kondomer. Typen er allergisk mot latex så blir ganske dyrt med kondomer av denne typen.. pluss, det er jo ikke like stas som uten! :-) hehe! Vel... tips ? :-) Prøvd følgende m/ følgende virkning: P-stav = villeste atombomba i 2,5 år! P-ring = Ganske greit i 2 år, svært lite humørsvinger, bare plaget infeksjoner. Mirogynon = Humørsvinger som en bombe i 5 mnd ca. Yasmin = humørsvinger likt regnvær (gråt mye)! Prøvd nylig i 1mnd. P-stav, microg. og yasmin har vært aller verst da de inneholder en del gestagen og østrogen. Jeg er veldig følsom ovenfor gestagen, og vil helst unngå dette da det tok så av med p-staven. P-ringen inneholder gestagen og østrogen, men i mye mindre grad enn alt det andre. Derfor fikk jeg også svært lite humørsvinger. håper dere er litt klokere enn meg !
enavdem Skrevet 17. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2015 (endret) Spiral? P-Sprøyte? p sprøyta er uaktuell.. som sagt, kan ikke bruke noe med bare gestagen da dette klikka i forhold til p staven. spiralen er vel mer passa til de som har vært gravide ? Endret 17. september 2015 av enavdem
mijaa Skrevet 17. september 2015 #4 Skrevet 17. september 2015 Hva med minipille? De inneholder vel bare østrogen?
enavdem Skrevet 17. september 2015 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2015 Hva med minipille? De inneholder vel bare østrogen? omvendt :/
mijaa Skrevet 17. september 2015 #6 Skrevet 17. september 2015 (endret) omvendt :/ Åja Hva med noen som har lav dose da? Jeg har gått på Loette i en måned nå, og jeg har enda ikke merka noe særlig bivirkninger (bortsett fra litt vannansamling, tror jeg) Endret 17. september 2015 av mijaa
enavdem Skrevet 17. september 2015 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2015 Åja Hva med noen som har lav dose da? Jeg har gått på Loette i en måned nå, og jeg har enda ikke merka noe særlig bivirkninger (bortsett fra litt vannansamling, tror jeg) ååå.. den så interessant ut! lavdose tabl. som loette hørtes faktisk litt passende ut for meg! :o Rart at ikke legen min nevnte den siden jeg snakket med han om hva jeg ikke takla så bra. Skal absolutt prøve den! Tusen takk !
peppermyntete Skrevet 17. september 2015 #8 Skrevet 17. september 2015 Kobberspiral da? Har en venninne som ikke tåler hormoner og latex som er veldig fornøyd med den 1
enavdem Skrevet 17. september 2015 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2015 Kobberspiral da? Har en venninne som ikke tåler hormoner og latex som er veldig fornøyd med den skremmende da... :o Høres ut som en stor operasjon og jeg er så redd for at noen skal tukle med underlivet mitt. redd for infeksjoner osv :o
peppermyntete Skrevet 18. september 2015 #10 Skrevet 18. september 2015 skremmende da... :o Høres ut som en stor operasjon og jeg er så redd for at noen skal tukle med underlivet mitt. redd for infeksjoner osv :o Stor operasjon? Det er en kjapp innsettelse hos gynekologen (muligens fastlegen også).. 1
Fame Skrevet 18. september 2015 #11 Skrevet 18. september 2015 Virker som om du gir opp fort på pillene. Det tar tid for kroppen og vende seg til det. Jeg hadde mye teite blødninger første året, men nå er alt supert. Går på Loette
enavdem Skrevet 18. september 2015 Forfatter #12 Skrevet 18. september 2015 Stor operasjon? Det er en kjapp innsettelse hos gynekologen (muligens fastlegen også).. For meg blir det som en operasjon, jeg har ganske skrekk for alt som egentlig skal ligge "inni" meg. P staven er jo bare snitt i armen og innskyving av den. Men for meg var det rene helvete av en operasjon. Så når jeg sier det er en stor greie så er det mer en overdrivelse pga skrekk, ikke et faktum. Vet godt kroppen bruker tid på tilvenning, 2-6 mnd, men det er ikke verdt det når jeg blir så nedenfor. For meg er det mer enn humørsvinging, men noe som faktisk psykisk plager meg. Vet jo på en måte godt hva jeg tåler og ikke tåler, så det å tenke at yasmin ikke er riktig er ikke bare fort og dømmende ovenfor p pilla. Har ingen fasit, men jeg kjenner jo kroppen min. Vurderer faktisk å gi yasmin en ny mnd, til jeg finner ut hva å prøve ut neste.
peppermyntete Skrevet 18. september 2015 #13 Skrevet 18. september 2015 For meg blir det som en operasjon, jeg har ganske skrekk for alt som egentlig skal ligge "inni" meg. P staven er jo bare snitt i armen og innskyving av den. Men for meg var det rene helvete av en operasjon. Så når jeg sier det er en stor greie så er det mer en overdrivelse pga skrekk, ikke et faktum. Jeg skjønner at det er kjipt å være redd sånne ting, men er ikke den korte innsettelsen bedre enn alle bivirkningene du sliter med når du bruker annen prevensjon?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå