AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #1 Del Skrevet 17. september 2015 Dette er et historisk faktum Anonymous poster hash: 4b90b...8f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 17. september 2015 #2 Del Skrevet 17. september 2015 Dette er et historisk faktum Anonymous poster hash: 4b90b...8f1 Som historiker så ler jeg av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonGangerTo Skrevet 17. september 2015 #3 Del Skrevet 17. september 2015 Dette er et historisk faktum Anonymous poster hash: 4b90b...8f1 Med litt hjelp fra britene, ellers er jeg enig med deg. Mange som glemmer det og går rundt å hater USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #4 Del Skrevet 17. september 2015 Som historiker så ler jeg av deg. USA reddet oss som historiker er dette noe du burde ha kjennskap til. Anonymous poster hash: 4b90b...8f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #5 Del Skrevet 17. september 2015 Med litt hjelp fra britene, ellers er jeg enig med deg. Mange som glemmer det og går rundt å hater USA. Nei britene var som russerene de satt bare og så på til amerikanerene kom og reddet dem. Anonymous poster hash: 4b90b...8f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #6 Del Skrevet 17. september 2015 Med litt hjelp fra britene, ellers er jeg enig med deg. Mange som glemmer det og går rundt å hater USA. Har du glemt at Frankrike hjalp dere mot britene under den Amerikanske revolusjonen ? Mange Amerikanere ser ut til å ha glemt det. Anonymous poster hash: 4b90b...8f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonGangerTo Skrevet 17. september 2015 #7 Del Skrevet 17. september 2015 Nei britene var som russerene de satt bare og så på til amerikanerene kom og reddet dem. Anonymous poster hash: 4b90b...8f1 Verden ville vært annerledes i dag om Hitler og Japan hadde vunnet krigen. Man trenger ikke være geni for å skjønne det. Når jeg leser og hører om hatet mot USA, lurer jeg på om de vet hvor heldige de er for at Hitler og Japan ikke vant krigen. Slike folk bør krysse fingrene for at historien ikke gjentar seg, denne gangen med enda verre fiender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 17. september 2015 #8 Del Skrevet 17. september 2015 USA reddet oss som historiker er dette noe du burde ha kjennskap til. Anonymous poster hash: 4b90b...8f1 Delvis rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonGangerTo Skrevet 17. september 2015 #9 Del Skrevet 17. september 2015 Har du glemt at Frankrike hjalp dere mot britene under den Amerikanske revolusjonen ? Mange Amerikanere ser ut til å ha glemt det. Anonymous poster hash: 4b90b...8f1 Tråden handlet om 2. verdenskrig. Hold deg til saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #10 Del Skrevet 17. september 2015 Man kan trygt si at det var Russland som vant 2. verdenskrig, og det russerne som ofret mest. Anonymous poster hash: 3024d...9c9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #11 Del Skrevet 17. september 2015 Tråden handlet om 2. verdenskrig. Hold deg til saken. Ja dere liker ikke å bli minnet på at dere fikk hjelp av Frankrike Verden ville vært annerledes i dag om Hitler og Japan hadde vunnet krigen. Man trenger ikke være geni for å skjønne det. Når jeg leser og hører om hatet mot USA, lurer jeg på om de vet hvor heldige de er for at Hitler og Japan ikke vant krigen. Slike folk bør krysse fingrene for at historien ikke gjentar seg, denne gangen med enda verre fiender. Det er et problem når man automatisk blir anklaget for å hate USA. Bare fordi man kommer med kritikk. USA har gjort mye bra men de har også gjort mye som er direkte grussomt. Noe mange ser ut til å ignore, Og hykleriet og dobbelmoralen USA og andre vestlige land driver på med er direkte motbydelig. Anonymous poster hash: 4b90b...8f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #12 Del Skrevet 17. september 2015 Delvis rett. Nei det er 100% rett Man kan trygt si at det var Russland som vant 2. verdenskrig, og det russerne som ofret mest. Anonymous poster hash: 3024d...9c9 Russland. ikke få meg til å le Anonymous poster hash: 4b90b...8f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #13 Del Skrevet 17. september 2015 Nei det er 100% rett Russland. ikke få meg til å le Anonymous poster hash: 4b90b...8f1 Dersom du har lest historie, så vil du forstå at Russland hadde en ekstremt viktig rolle for å knekke tyskerne. De fleste som har lest et snev av historie er fullstendig klar over den viktige rollen Russland hadde. Anonymous poster hash: 3024d...9c9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #14 Del Skrevet 17. september 2015 Man kan trygt si at det var Russland som vant 2. verdenskrig, og det russerne som ofret mest. Anonymous poster hash: 3024d...9c9 Uten hjelpen Russland fikk fra USA ville Moskva ha vært tatt av tyskerne. USA reddet verden. Anonymous poster hash: a4706...b74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #15 Del Skrevet 17. september 2015 Uten hjelpen Russland fikk fra USA ville Moskva ha vært tatt av tyskerne. USA reddet verden. Anonymous poster hash: a4706...b74 Fortell gjerne mer. Anonymous poster hash: 3024d...9c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 17. september 2015 #16 Del Skrevet 17. september 2015 Å si at USA vant krigen alene, er som å si at det bare er personen på ankeretappen som vinner en stafett. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #17 Del Skrevet 17. september 2015 Uten hjelpen Russland fikk fra USA ville Moskva ha vært tatt av tyskerne. USA reddet verden. Anonymous poster hash: a4706...b74 At USA kom med i krigen var først og fremst en følge av angrepet på Pearl Harbour, da kunne man ikke fremholde en nøytral posisjon lenger og hadde ikke annet valg enn å erklære krig mot aksemaktene. Dessuten hadde USA også sterk egen interesse av at krigen ble vunnet av de allierte. Hadde Hitler tatt hele Europa så hadde Tyskland hatt en mye sterkere posisjon mot USA. Amerkanerne gjorde et veldig viktig bidrag, men amerikanere må ikke tro at krigen aldri hadde kommet til dem om de hadde latt være å gjøre noe. Hitlers ønsker var verdensdominanse, så det hadde i så fall vært et spørsmål om tid. Anonymous poster hash: 47509...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #18 Del Skrevet 17. september 2015 Man kan trygt si at det var Russland som vant 2. verdenskrig, og det russerne som ofret mest. Anonymous poster hash: 3024d...9c9 Vel, Russerne MÅTTE ofre mest. "Not one step back" var noe den gjennomsnitlige Russeren hadde i tankene når han kjempet på fronten. Om han vender ryggen mot fienden blir han ikke skutt av Tyskerne, men av sine egne. Det er ikke noe heroisk med ofring på så stor skala som i 2 Verdenskrig. Politikerne dytter borgerne inn i kamp, og bryr seg ikke et fnutt om de kommer til å overleve. Anonymous poster hash: 2bbe4...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studerende Skrevet 17. september 2015 #19 Del Skrevet 17. september 2015 Verden ville vært annerledes i dag om Hitler og Japan hadde vunnet krigen. Man trenger ikke være geni for å skjønne det. Når jeg leser og hører om hatet mot USA, lurer jeg på om de vet hvor heldige de er for at Hitler og Japan ikke vant krigen. Slike folk bør krysse fingrene for at historien ikke gjentar seg, denne gangen med enda verre fiender. Hvilket hat? Mener du at et land skal være helt fritatt for en hver kritikk i moderne tid pga at de hjalp oss for 70 år siden? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #20 Del Skrevet 17. september 2015 Hvilket hat? Mener du at et land skal være helt fritatt for en hver kritikk i moderne tid pga at de hjalp oss for 70 år siden? Helt riktig det er ikke lov å kritisere USA. De frigjorde tross alt Norge, Anonymous poster hash: 4b90b...8f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå