Gå til innhold

NATTSVETTE, NOEN GODE RÅD?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har slitt med nattsvette i mange år og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har gått på noen medisiner som jeg nå har kuttet ut så det kan være bivirkninger av dem. Kommer ikke til å oppgi hvilke legemiddel det var da tråder som inneholder dette lett blir stengt.

Men ihvertfall så er alt sjekket ut hos lege og alt er "normalt", men alikevel så har jeg ikke sovet en hel natt på mange år så noe må det jo være. Noen som har vært der og har kommet ut av det? Jeg kjenner jeg blir så utilpass og deprimert av dette og det sliter veldig på meg å ikke finne ut hva som er galt med meg.

Alle tips mottas med stor takk :)

Anonymous poster hash: 04194...0fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du overvektig? Jeg har slitt med dette men er tynn og jeg vet helt ærlig ikke helt hvordan det gikk over. Men det kan hende du har mareritt uten å huske det? Prøv å last ned en gratis app som regulerer søvnfasene og tar lydopptak om du snakker/grynter/snorker. 

Bruk en tynn dyne som puster eller bare et bomullslaken som de bruker i syden, truse og topp som puster (bomull). Jeg tok maizena og bakepulver på hele kroppen. Det skal fungere som en deodorant og hindrer klamhet. Akkurat som de man tar på babyrumper:)

Skrevet

Er problemet der enten du sover hjemme eller borte?

Anonymous poster hash: 97671...f0c

Skrevet

Flekk: Jeg er ikke overvektig, ligger helt på normalen. Har forsøkt med tynne tepper, men jeg fryser også så det går liksom ikke det heller. Takk for råd om maizena.

Ano: Problemer er der uansett hvor jeg er.

Anonymous poster hash: 04194...0fd
Skrevet

silke er avkjølendes.Bruk silkelaken/trekk og kutt ut dyne

Skrevet

Hei jeg sliter med det samme,er ikke overvektig men har kanskje komt i overgangsalder :) har funnet ut at tynn dyne og en vifte som blåser kjølig luft virker godt,sover også helt naken.

Skrevet

Jeg har hatt det samme problemet i 2 år nå. Jeg dro tilslutt til legen og fikk sjekket det ut, og til meg var også alle blodprøver normale. Men jeg tok en "pustetest" der jeg måtte puste ut alt jeg klarte i et spirometer for å måle lungefunksjonen. Den ga et veldig dårlig utslag. Har astma fra før, men har aldri vært avhengig av astmamedisiner og slikt. Grunnen til at jeg ble rådet til å ta denne testen var at om man ikke får nok oksygen om natten, vil kroppen jobbe hardere enn normalt for å få tilstrekkelig med oksygen og man har lettere for å svette. og jeg svettet EKSTREMT mye. Legen ba meg begynne med å ta astmamedisin hver morgen og kveld. Etter jeg begynte med dette har jeg ikke svettet en dråpe på natten, og jeg sover så godt hver eneste natt. Kanskje du kan høre med legen din om å få ta en slik test?

Ellers vet jeg at stress fører til svetting. Man trenger ikke å føle seg stresset, men kroppen kan være stresset uten at du vet om det. En joggetur eller en lang gåtur vil hjelpe kroppen til å roe seg ned, og kanskje "glemme" stresset. Det vil kanskje føre til en svette fri natt også.

Håper du blir kvitt dette du også. Jeg vet hvor slitsom det er å våkne om natten og være helt klissbløt. Ikke særlig koselig å dele seng med noen heller når man vet hvordan natten blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...