Gå til innhold

Hvordan kutte barna ut av testamentet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man har ikke krav på å sitte i uskifte når avdøde har barn fra tidligere ekteskap/forhold.

Anonymous poster hash: 99172...783

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er verdier i boet når mannen dør skal det enten skiftes eller overtas uskiftet. Hvis TS skal overta boet uskiftet trenger hun samtykke fra særkullsbarn.

 

Hvis det hele skiftes har TS rett på 1/4 av boet i ektefellearv, og mannens resterende barn deler resten.

Hvis uskifte skjer har ektefelle ikke krav på ektefellearv. Dvs hennes arvinger. :P

 

Edit: Mulig jeg husker litt feil. Oppfordrer alle som lurer til å google det selv.

Endret av Angry Man
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet saksgangen i hvordan man kan kutte ut mannens barn i testamentet?

Anonymous poster hash: 81cbc...714

Det virker som om du har penger til å betale en advokat for et profesjonelt svar. Så hvorfor spør du på et forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: du er gravid og vet at mannen din skal dø?? Så derfor bekymrer du deg sterkt på hvordan du skal fravriste mannens barn med tidligere kone arven..

 

Ensete jeg ser for meg er at du da kverker de på en diskret måte. Sånn at du blir enearving. Les gjerne litt Anne Holt, Jussi Adler-Olsen, Gunnar Stålaasen, Jo Nesbø for inspirasjon....

 

(trolleritrollera)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...