AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Hei alle dere kloke mennesker. Nå trenger jeg råd. Er det noen som vet saksgangen i hvordan man kan kutte ut mannens barn i testamentet? De er jo voksne og etablerte nå tross alt, og skulle så klart fått midler om de hadde vært litt mere takknemlige, eller i en vanskelig situasjon. Jeg ønsker meg flere barn, men til tross enorm fertilitet fra mannens side, så er han likevel gammel. Om han skulle dø fra den kommende skatten, så er jo det veldig urettferdig at de eldre barna skal ta ifra Lilleskatten disse nødvendige midlene til overlevelse. Dette er noe jeg desverre ikke kan ta opp med noen i min omgangskrets av grunner dere sikkert forstår. (Utrolig hvor dømmende noen kan være mot en kommende enke og alenemor)Anonymous poster hash: 81cbc...714
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 :OAnonymous poster hash: 17d04...86c 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Troll. Anonymous poster hash: e46b3...af6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 Hei alle dere kloke mennesker. Nå trenger jeg råd. Er det noen som vet saksgangen i hvordan man kan kutte ut mannens barn i testamentet? De er jo voksne og etablerte nå tross alt, og skulle så klart fått midler om de hadde vært litt mere takknemlige, eller i en vanskelig situasjon. Jeg ønsker meg flere barn, men til tross enorm fertilitet fra mannens side, så er han likevel gammel. Om han skulle dø fra den kommende skatten, så er jo det veldig urettferdig at de eldre barna skal ta ifra Lilleskatten disse nødvendige midlene til overlevelse. Dette er noe jeg desverre ikke kan ta opp med noen i min omgangskrets av grunner dere sikkert forstår. (Utrolig hvor dømmende noen kan være mot en kommende enke og alenemor)Anonymous poster hash: 81cbc...714 Her er det nok din egen grådighet som snakker, ikke et ufødt barns. Håper virkelig ikke du får noen innspill på dette! Anonymous poster hash: 594da...c85 2
Silfen Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 HEhe, det var jo ikke et forsøk engang. 7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 Nå er klokka halv 11, leggetid Som den gamle regla sa: ...klokka elleve begynner vi å skjelve ...klokka tolv kommer det et troll! BØH! Anonymous poster hash: a0cb8...c35 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #9 Skrevet 16. september 2015 Hei alle dere kloke mennesker. Nå trenger jeg råd. Er det noen som vet saksgangen i hvordan man kan kutte ut mannens barn i testamentet? De er jo voksne og etablerte nå tross alt, og skulle så klart fått midler om de hadde vært litt mere takknemlige, eller i en vanskelig situasjon. Jeg ønsker meg flere barn, men til tross enorm fertilitet fra mannens side, så er han likevel gammel. Om han skulle dø fra den kommende skatten, så er jo det veldig urettferdig at de eldre barna skal ta ifra Lilleskatten disse nødvendige midlene til overlevelse. Dette er noe jeg desverre ikke kan ta opp med noen i min omgangskrets av grunner dere sikkert forstår. (Utrolig hvor dømmende noen kan være mot en kommende enke og alenemor)Anonymous poster hash: 81cbc...714 Barna har krav på én million i arv hver. Dette kan man ikke komme unna på noen måte. Alt overskytende etter denne pliktdelsarven kan man fordele til hvem man vil.Anonymous poster hash: 99172...783
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #10 Skrevet 16. september 2015 Hei alle dere kloke mennesker. Nå trenger jeg råd. Er det noen som vet saksgangen i hvordan man kan kutte ut mannens barn i testamentet? De er jo voksne og etablerte nå tross alt, og skulle så klart fått midler om de hadde vært litt mere takknemlige, eller i en vanskelig situasjon. Jeg ønsker meg flere barn, men til tross enorm fertilitet fra mannens side, så er han likevel gammel. Om han skulle dø fra den kommende skatten, så er jo det veldig urettferdig at de eldre barna skal ta ifra Lilleskatten disse nødvendige midlene til overlevelse. Dette er noe jeg desverre ikke kan ta opp med noen i min omgangskrets av grunner dere sikkert forstår. (Utrolig hvor dømmende noen kan være mot en kommende enke og alenemor)Anonymous poster hash: 81cbc...714 Noen velger å sitte i uskiftet bo etter at de blir enke/ enkemann, men jeg vet ikke hvordan det ordnes og om evt hans barn har nødt til å godkjenne dette eller ikke. Men det er en helt annen sak enn det du spør om. Anonymous poster hash: a0cb8...c35
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #11 Skrevet 16. september 2015 Barna har krav på én million i arv hver. Dette kan man ikke komme unna på noen måte. Alt overskytende etter denne pliktdelsarven kan man fordele til hvem man vil.Anonymous poster hash: 99172...783 Dette visste jeg ikke. Veldig kjekt å vite om. Takk! Anonymous poster hash: 81cbc...714
Cowboy Lotte Skrevet 16. september 2015 #12 Skrevet 16. september 2015 Jeg har hele tiden sagt til mine barn at hvis de går imot meg eller på noen som helst måte blir sosialister eller hippier, så skal jeg gjøre de arveløse. (vet at man ikke kommer unna å gi arv til barn, men å bruke den opp går)
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #13 Skrevet 16. september 2015 Noen velger å sitte i uskiftet bo etter at de blir enke/ enkemann, men jeg vet ikke hvordan det ordnes og om evt hans barn har nødt til å godkjenne dette eller ikke. Men det er en helt annen sak enn det du spør om.Anonymous poster hash: a0cb8...c35 Håper da ikke det. Hvis ikke får jeg et problem. Tror ikke de vil gi seg så lett i såfall. Anonymous poster hash: 81cbc...714
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #14 Skrevet 16. september 2015 Her er det nok din egen grådighet som snakker, ikke et ufødt barns. Håper virkelig ikke du får noen innspill på dette! Anonymous poster hash: 594da...c85 For en stygg, stygg ting å si! Er det blitt så ille å ønske det beste for sitt ufødte barn, nå? :oAnonymous poster hash: 81cbc...714
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #15 Skrevet 16. september 2015 Håper da ikke det. Hvis ikke får jeg et problem. Tror ikke de vil gi seg så lett i såfall.Anonymous poster hash: 81cbc...714 Er du og mannen din gift? Jeg har ikke greie på dette med uskiftet bo, men det kan du jo undersøke om. Anonymous poster hash: a0cb8...c35
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #16 Skrevet 16. september 2015 Er du og mannen din gift? Jeg har ikke greie på dette med uskiftet bo, men det kan du jo undersøke om.Anonymous poster hash: a0cb8...c35 Ja Ja, må undersøkes dette her. Vil ikke de skal grabbe til seg alt som er.Anonymous poster hash: 81cbc...714
Gjest Angry Man Skrevet 16. september 2015 #17 Skrevet 16. september 2015 Mannens barn vil arve hans del, det er ikke noe du kan gjøre med det. Men nå er du bare et troll så det bryr du deg heller lite om.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #18 Skrevet 16. september 2015 Mannens barn vil arve hans del, det er ikke noe du kan gjøre med det. Men nå er du bare et troll så det bryr du deg heller lite om. "Hans del"? Vi er jo gift. Da blir det vel ikke "hans/min" osv? Det blir jo "vår" del. Klart jeg bryr meg, tullebukk.Anonymous poster hash: 81cbc...714
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #19 Skrevet 16. september 2015 Mannens barn vil arve hans del, det er ikke noe du kan gjøre med det. Men nå er du bare et troll så det bryr du deg heller lite om. Vil de arve hele hans del? Vil ikke TS, dersom de er gift, også arve noe fra mannens del av formuen? Anonymous poster hash: a0cb8...c35
SiMa Skrevet 16. september 2015 #20 Skrevet 16. september 2015 Barna har krav på én million i arv hver. Dette kan man ikke komme unna på noen måte. Alt overskytende etter denne pliktdelsarven kan man fordele til hvem man vil.Anonymous poster hash: 99172...783 Pliktdelsarven er på 2/3, begrenset oppad til en million per arving fra hver av foreldrene. Når den ene av ektefellene dør deles først boet mellom de to, så skal barna ha sin (pliktdels)arv fra farens del av boet. Hvis ts og mannen ønsker at hun/ev felles barn skal ha en større andel av arven, må de skrive testamen. Noen velger å sitte i uskiftet bo etter at de blir enke/ enkemann, men jeg vet ikke hvordan det ordnes og om evt hans barn har nødt til å godkjenne dette eller ikke. Men det er en helt annen sak enn det du spør om. Anonymous poster hash: a0cb8...c35 Avdødes ev. særkullsbarn er de eneste som må godkjenne at gjenlevende blir sittende i uskiftet bo. Andre arvinger har ikke noe de skulle ha sagt. Jeg har hele tiden sagt til mine barn at hvis de går imot meg eller på noen som helst måte blir sosialister eller hippier, så skal jeg gjøre de arveløse. (vet at man ikke kommer unna å gi arv til barn, men å bruke den opp går) Endelig kom det noe fornuftig fra deg, også. Ts, jeg skjønner at du vil sikre den økonomiske framtiden til et ev barn du får med mannen. Det kan også gjøres på andre måter, dere kan lage en sparekonto hvor dere sparer penger til barna som ev brukes til å forsørge barn hvis en av dere dør, eller de kan brukes som egenkapital til bolig når de er voksne. Det jeg har problemer med å forstå er hvorfor du har lyst til/planlegger å få barn med en mann du regner med dør før de er voksne. Vil du virkelig at dine barn skal miste pappaen sin mens de er små?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå