Gå til innhold

Hvorfor har dere lyst på unge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet er til de som enda ikke har unger, men som har lyst på. 

 

Er selv i slutten av 20-åra, og skal helt ærlig si at jeg ikke tenker noe på unger. Har heller aldri streifet meg å få unge, ikke til nå i alle fall. Å være rundt småunger til venner og familie er stort sett bare plagsomt.

 

Utenom det å videreføre genene, så kan jeg ikke kommer på noen gode argumenter FOR å få unge. Det vil si, alle de argumentene kan motargumenteres veldig lett. 

 

Tenker også at det er et gigantisk pengesug. Har satt meg klare mål om å leve et så komfortabelt liv som overhodet mulig, og sparer som bare faen. Ser ikke for meg at jeg kan spare like mye om det plutselig skulle bli familie...mine ambisjoner er å være pensjonert rundt 50



Anonymous poster hash: 4a072...00d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ingen tvang. Du skal få slippe å forsvare hvorfor du ikke har lyst på barn og jeg gidder ikke å forsvare mitt ståsted. Folk er forskjellige og det er jo helt greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke lyst på barn så skal man da ikke sette opp argumenter for å få det :) 

 

Jeg har helt siden jeg var liten ønsket å bli mor. Lekte mye med dukker, og drømte om å bli mamma. Enten ønsker man barn, eller så ønsker man ikke. Grunnen er jo så enkel som at man har lyst. :)



Anonymous poster hash: 4e443...e50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Zereta på dette. Folk er ulike, og har ulike ønsker fra bardommen av.

Jeg ønsker meg mange barn, men respekterer at andre ikke ønsker det.

Og argumentere mot andres ønsker ser jeg ingen mening med.

Å bli mamma er noe jeg har gledet meg til omtrent siden egen barndom som jeg husker. Barn gir meg glede, og jeg har jobbet med barn veldig lenge nå.

Det å få egne barn vil være verdens største lykke, for meg og mannen. Å svare på hvorfor, annet enn at vi vil elske våre barn er vanskelig, men skal forsøke.

Glede av å lage noe sammen. Skape en familie for oss selv. Grunntanken om reproduksjon. Følelsen av å ha noen som trenger oss og vår omsorg. Oppleve det å forme et menneske. Bli eldre med familie rundt oss. Grunntanken om å "etterlate spor av oss". Føre slekten videre. Gi kjærlighet og trygghet. Dele livet med våre barn, ikke bare hverandre. Elske.

Anonymous poster hash: 41e86...6bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste årsaken er fordi jeg er litt overtroisk og tror at det utskilles "magiske" stoffer i kroppen , slik når mødre beskriver hvordan de plutselig får en dyp mening med livet (som ikke dreier seg om å ta vare på en hund eller "et barn") men noe åndelig og at de "er i kosmos" i det de føder osv. Akuratt det har jeg litt lyst til å oppleve og tenker at det kan være en av mine meninger på jorda som kvinne  å oppleve. Men utover det er jeg helt enig i at det både er pengesug, slitsomt og gjør at man ikke lenger får leve sitt eget liv og følge sine egne drømmer lenger.



Anonymous poster hash: a15bc...8dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste årsaken er fordi jeg er litt overtroisk og tror at det utskilles "magiske" stoffer i kroppen , slik når mødre beskriver hvordan de plutselig får en dyp mening med livet (som ikke dreier seg om å ta vare på en hund eller "et barn") men noe åndelig og at de "er i kosmos" i det de føder osv. Akuratt det har jeg litt lyst til å oppleve og tenker at det kan være en av mine meninger på jorda som kvinne  å oppleve. Men utover det er jeg helt enig i at det både er pengesug, slitsomt og gjør at man ikke lenger får leve sitt eget liv og følge sine egne drømmer lenger. Anonymous poster hash: a15bc...8dc

Ja det er ren overtro. Mange opplever det nemlig ikke slik. Desverre er det tabu å snakke om

Anonymous poster hash: 64051...b25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok bare opp til deg selv om du vil ha barn eller ikke, men for min del har jeg aldri villet gått glipp av den gleden det er med barn, selv om det er slit og strev også..

Jeg følte meg ikke klar i det hele tatt da jeg fikk min første, og ikke lenge før jeg fant ut at jeg var blitt gravid, sa jeg at jeg ikke visste om jeg ville ha barn. Men jeg var ganske ung da jeg fikk. Men den dagen han ble født var den lykkeligste dagen i mitt liv og jeg har aldri angret!

Håper selvfølgelig jeg vil oppleve det å bli bestemor en dag også. Synes det høres ganske ensomt ut å ikke ha barn i lengden, vi skal jo bli gamle en dag og. Sikkert koselig med besøk av og til av ungene, barnebarna og kanskje til og med oldebarn :-) 

 

Men for all del, det er ingen som sier at du må få deg en unge. Ikke alle egner seg mødre heller, og da er det vel like greit å la være



Anonymous poster hash: ca1bc...021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt lyst på barn. Hvorfor tenkte jeg aldri over, det var bare en naturlig del av livet. Ikke har jeg vært særlig glad i babyer eller barn, men det var nok tanken om familie, og behovet for å ha de rammene en kaller "a4". For meg viktig, for andre ubetydelig. Men det var grunnen min før.

Så ble jeg gravid. På et dårlig tidspunkt. Nå er han 9 måneder, og jeg er så forelsket, full av kjærlighet, tilfreds og lykkelig. Ting jeg ikke trodde jeg kom til å være det første året med baby, jobb og master. Hadde jeg visst det før, hadde jeg hatt et enda bedre svar på hvorfor.

Anonymous poster hash: 5137c...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg har lyst på barn? Jeg klarer ikke rasjonalisere det. Jeg vet bare at jeg ønsker det, og har ønsket det lenge. Hvor klar jeg faktisk har vært for det til enhver tid kan såklart diskuteres; nå når jeg er 30 føler jeg meg mye mer klar enn da jeg var 20, selv om ønsket om barn var like sterkt dengang, som nå. Selv da jeg var barn selv, og lekte "mor, far og barn" med naboene, ble jeg alltid spurt om jeg kunne være mor, for "det er du så flink til". Men en AB over her skrev noe jeg kjenner meg godt igjen i, jeg har uthevet det i sitatet under:

 

Glede av å lage noe sammen. Skape en familie for oss selv. Grunntanken om reproduksjon. Følelsen av å ha noen som trenger oss og vår omsorg. Oppleve det å forme et menneske. Bli eldre med familie rundt oss. Grunntanken om å "etterlate spor av oss". Føre slekten videre. Gi kjærlighet og trygghet. Dele livet med våre barn, ikke bare hverandre. Elske.

Anonymous poster hash: 41e86...6bb

 

 



Anonymous poster hash: 68395...cf8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...