Gå til innhold

Fra to til tre barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi venter vårt tredje barn, litt overraskende men veldig ønsket. Har to små fra før.

Hva følte du var den største overgangen eller utfordringene?

Noen tips eller råd til hva vi kan forvente eller forberede oss på?

Jeg er mest redd for å miste alt overskudd til å ta meg av barna og familien.

Anonymous poster hash: ca634...f3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spent på svar. Blir nok bare to her fordi jeg ikke har kapasitet og tålmodighet til flere tror jeg.

Anonymous poster hash: d103d...026

Skrevet

Kanskje trebarnsforeldrene har det for travelt til å svare her....?

Skrevet

Det rare når man får flere er jo at de eldre plutselig blir så store. Ellers synes jeg det gikk veldig greit, men jeg jobbet ikke da mine var små. Hadde også enkle barn som sov godt. Det kommer an på hvor strenge krav man stiller til seg selv og også hvordan barna er. Hos oss var det lite stress og mas, men gode hverdagsrutiner så ting ikke hopet seg opp. Vi hadde vaskehjelp og planla også alle middager for hver uke og hadde storhandel en gang i uka. Det er klart det er travelt å ha småbarn, men jeg følte aldri på noe tidspunkt at jeg ikke taklet det.

Anonymous poster hash: d750f...f98
  • Liker 1
Skrevet

Hadde to rolige og harmoniske barn da tredjemann kom. Han ville ikke sove og krevde mye mer en de to andre. Så de første 6 mnd var slitsomme, men fikk god hjelp av svigermor til de to eldste. Nå mistet vi den ene i uke 12/13. Så kunne vært fire her.

Anonymous poster hash: 0210d...276
Skrevet

Kan kanskje være like greit å ha to storesøsken som har hverandre når babyen kommer, i stedet for bare ett storesøsken?

Skrevet

Det beste med å ha tre er at de er flere om noe skulle skje med ett av dem..

Har en (inngifte)tante som opplevde å miste sitt eneste søsken- hun føler seg veldig alene , trolig mer enn om hun var enebarn.,

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...