Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Religionen ødelegger. Det er viktigere å nekte abort enn å gi barna som allerede er født et bedre liv og framtid. I katolske land som Paraguay er det også vanskelig, for ikke å si umulig, å få prevensjon. Ikke at jeg mener 10-åringer skulle ha prevensjon, men tenåringer. Og mødre som allerede har fått barn og som ikke ønsker flere. Store barneflokker og utslitte kvinner som føder et barn i året bidrar til fattigdom og analfabetisme.

Menneskerettigheter og barnerettigheter står svakt i mange samfunn, spesielt der folk er fattige og har lite tilgang til utdannelse. Bare tenk på ettbarnspolitikken i Kina, henrettelser ved lettere kriminalitet, å lukke øynene for barn som tvinges til prostitusjon osv. Religion eller ikke religion er ikke det avgjørende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Foreslår at du holder deg selv og dine barn og andre du er glad i unna alt som heter helsevesen gjennom hele livet inkludert svangerskap, fødsel, sykdom, ulykker osv. For naturen er jo så mye bedre enn moderne helsehjelp, er den ikke?;-)

Helsevesenet har både sine fordeler, og bakdeler.. Men det er en helt annen debatt!

Jeg er også oppvokst med de tillærte holdningene vi har i vårt samfunn, men jeg kan ikke påstå at det er det eneste rette av den grunn..

Foreslår at du slutter å ilegge andre meninger de ikke har.. ;)

Evt. kan du forsøke å øke leseforståelsen din litt!

Endret av Oppgitt78
Skrevet

Helsevesenet har både sine fordeler, og bakdeler.. Men det er en helt annen debatt!

Jeg er også oppvokst med de tillærte holdningene vi har i vårt samfunn, men jeg kan ikke påstå at det er det eneste rette av den grunn..

Foreslår at du slutter å ilegge andre meninger de ikke har.. ;)

Evt. kan du forsøke å øke leseforståelsen din litt!

Jada, vi er barn av vår tid og miljøet vi lever i former oss - we get it. Det er mye vi ikke kan påberope oss fasiten på. Monogami vs flerkoneri, hva en vakker kropp er, hvor mange barn er det kjekt å ha, hvor tidlig skal man gifte seg. Osv. osv. Alt har sin hensikt, og i noen kulturer er det helt kuult å få et barn i året så lenge man er fruktbar. Ikke minst fordi en god del faller fra under veis.

Det vil ikke si at det er hensiktsmessig eller greit at barn får barn. Det er mange mennesker som er fanget av et regime. Hvis moren til denne 10-åringen kunne velge hadde hun ikke gått med på at datteren ble svanger ved voldtekt i en alder av 9, det må du bare ikke tro. Selv om disse menneskene er aldri så mye farget av kulturen de lever i. De fleste kommer seg bare ikke ut av det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...