Gå til innhold

Barna rakker ned

Fremhevede innlegg

Skrevet

:fnise: Har dere helgesamvær med de søte "små" hver helg? Bor de ellers ho sin mor?? :ler:

Nei, hallo da.. De har jo flyttet hjemmefra, men som mange andre barn så trenger de fortsatt sine foreldre.

Anonymous poster hash: c6cea...5fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du prøvd da TS?

Anonymous poster hash: dd88a...47b

Skrevet

Bare å true med testamente. Ja sånn bortsett fra at livsarvinger har lovfestet rett til å arve 2/3 opp til 1 million da ;)

Anonymous poster hash: bdedf...d86

Skrevet

Du får passe på å bruke opp mannens penger og overta hus, hytte og bil slik at det ikke er noe igjen for dem å arve.

Hvor mange barnebarn finnes det i familien?

Anonymous poster hash: dc743...e67

• Liker 3
Skrevet

De er ikke barna dine, og de er ikke barn. De er 15-20 år ELDRE enn deg. De er voksne.

Hva skal de være takknemlig for, forresten?

Og hvilke goder er det de har som dere kan ta fra dem?

Skjønner godt at de er litt misfornøyd hvis du behandler dem som barn....

Anonymous poster hash: fc100...b9a

Amen

Skrevet

Du er altså 20 år yngre enn "barna" du ønsker å "oppdra"? I dont even.....

• Liker 3
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

Du er altså 20 år yngre enn "barna" du ønsker å "oppdra"? I dont even.....

Greia er jo det at en trenger ikke mer oppdragelse som voksen. Kanskje stemor heller burde få seg en hobby? Og heller fokusere på sitt eget liv, og på sitt forhold med sin nåværende mann?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg håper at jeg hadde greid å respektere min forelders valg av partner dersom vedkommende ble sammen med en som var tyve år yngre enn meg. Men alt håp hadde forsvunnet som dugg for solen dersom den unge partneren hadde inntatt rollen som "oppdrager" og forlangt å bli kalt mor eller far. Det er vanskelig nok å forholde seg til steforeldre fra før, om en ikke også skal sloss mot naturlover og det som for de fleste føles unaturlig.

Det er unødvendig av din manns barn å være frekke. Men du og din mann har valgt noe som er svært vanskelig å leve med og da er det dere og ikke barna som må trå forsiktig. At dere omgås disse hver helg forteller meg også at barna ikke har tatt avstand fra sin far, så jeg lurer veldig på hva denne oppdrager rollen din består i.

Skrevet

Hvis bare folk kunne latt være å bruke ord som "biomor" og "biobarn" (biologisk avfall, likssom?), ville verden blitt et bedre sted. For oss alle, ja kanskje særlig for "biomødrene"? At barna rakker ned på deg siden du er mye yngre, er det lite du egentlig kan gjøre noe med. Det hjelper å være diplomatisk overvennlig, men selvsagt ikke falsk. Ignorer spydighetene, så gidder de ikke mer. Dette gjelder "barn" i alle aldre.

• Liker 1
Skrevet

Hva gjør man om man ikke blir akseptert av barna sine?

Det er en kjølig tone hele tiden, og merker at mannen tæres også, stakkars.

Føler det hagler spydigheter.

Mannen er 72, mor er 31 og barna er 45,48 og 51. Det blir hele tiden brukt som argument for å rakke ned, ikke komme i bursdager, ser mindre til barnebarna, komme med nedsettende blikk osv.

Hvordan få en stopp på dette? Frata goder/utelukke fra testamente? Familiemøte? Kvalitetstid med barna?

Anonymous poster hash: c6cea...5fa

Hva mener du egentlig?!

Dette er jo overhode ikke hennes barn.

Hun bør holde seg unna.

Anonymous poster hash: 59ef4...d3d

• Liker 1
Skrevet

Greia er jo det at en trenger ikke mer oppdragelse som voksen. Kanskje stemor heller burde få seg en hobby? Og heller fokusere på sitt eget liv, og på sitt forhold med sin nåværende mann?

Noe sånt ja......  :fnise:

Skrevet (endret)

Stemor bør kanskje like greit innse at de aldri vil bli den sunne/inkluderende kjernefamilien som hun håper på..

Sannsynligheten er stor for at barna ser på TS som en gullgraver, og jeg kan ikke si meg direkte uenig utifra det hun selv skriver her inne..

Endret av Oppgitt78
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...