Gå til innhold

Barna rakker ned

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man om man ikke blir akseptert av barna sine?

Det er en kjølig tone hele tiden, og merker at mannen tæres også, stakkars.

Føler det hagler spydigheter.

Mannen er 72, mor er 31 og barna er 45,48 og 51. Det blir hele tiden brukt som argument for å rakke ned, ikke komme i bursdager, ser mindre til barnebarna, komme med nedsettende blikk osv.

Hvordan få en stopp på dette? Frata goder/utelukke fra testamente? Familiemøte? Kvalitetstid med barna?

Anonymous poster hash: c6cea...5fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mor 31 og har barn eldre enn seg selv? Dette skjønte jeg ikke.,,

Anonymous poster hash: 07e05...e76

• Liker 6
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hvem er du oppi dette? Og mor er 31 og barna mellom 45-51??

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hvem er du oppi dette? Og mor er 31 og barna mellom 45-51??

Du skjønte like mye som meg av det her? :-D

Gjest Blondie65
Skrevet

Er fars nye kone 31 år?

Uansett: de som ikke respekterer fars valg gidder man ikke ha i livet sitt. Det får man fortelle barna.

Skrevet

Jeg skjønner godt at de er kritiske om deres nye "mor" er 20 år yngre enn dem selv. Har faren en del penger? Er far og "mor" gift? Vil det gå ut over fremtidig arv?

Anonymous poster hash: 10990...996

Skrevet

Hva gjør man om man ikke blir akseptert av barna sine?

Det er en kjølig tone hele tiden, og merker at mannen tæres også, stakkars.

Føler det hagler spydigheter.

Mannen er 72, mor er 31 og barna er 45,48 og 51. Det blir hele tiden brukt som argument for å rakke ned, ikke komme i bursdager, ser mindre til barnebarna, komme med nedsettende blikk osv.

Hvordan få en stopp på dette? Frata goder/utelukke fra testamente? Familiemøte? Kvalitetstid med barna?Anonymous poster hash: c6cea...5fa

Det er jo ikke hennes barn og man kan derfor ikke skrive at hun ikke blir akseptert av "barna sine".

Forøvrig så har jeg ingen problemer med å forstå hvorfor hun ikke blir akseptert. Hun får bare lære seg og leve med det.

Anonymous poster hash: 18bdf...738

Skrevet

Ja, forslå kvalitetstid med mor 31 og barn 51.Og hvis barnet ikke lystrer, men er spydig og rakker ned, kan du jo nevne testamentet som et ris bak speilet. Det vil jo gjøre situasjonen mye bedre. Og frata goder, kanskje de skal få husarrest/mobilnekt? Og husk å framstill far 71 som stakkarslig, gammel og et uskyldig offer her, som ikke får så god kontakt med barnebarna som han skulle ønsket.

Anonymous poster hash: 71abf...006
  • Liker 3
Skrevet

Hvis mannen på 72 har funnet seg ei dame på 31 er det vel ikke rart at barna har en kjølig tone overfor stemor. For det er det vi snakker om, ja? Tror TS har utelatt endel informasjon i innlegget sitt.

• Liker 6
Skrevet

Ei kjerring på 31 år er en så stor taper at hun er ilag med en gammel mann på 72 år? :daane:

Skrevet

Ts her. Er ikke bio mor, derfor aldersforskjellen er der. Men er det noen unnskyldning for å ha utakknemlige barn? Trist med slike barn. Burde jo få lært seg en lekse. Tips?

• Liker 2
Skrevet

Ei kjerring på 31 år er en så stor taper at hun er ilag med en gammel mann på 72 år? :daane:

Jeg har stor sans for deg, O.G., men kan du ikke la være å bruke ordet "kjerring"?

• Liker 2
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Mor 31 og har barn eldre enn seg selv? Dette skjønte jeg ikke.,,

Anonymous poster hash: 07e05...e76

Nei, da var vi to.

Skrevet

Jeg har stor sans for deg, O.G., men kan du ikke la være å bruke ordet "kjerring"?

Niks, det er så ingrodd i mitt trønderske vokabular, kjerring er ikke nødvendigvis negativt i vår dialekt.

Skrevet

Niks, det er så ingrodd i mitt trønderske vokabular, kjerring er ikke nødvendigvis negativt i vår dialekt.

Ok. For meg er det et skjellsord. Men æ e itj trønder da, sjø :fnise: .

Skrevet

Ok. For meg er det et skjellsord. Men æ e itj trønder da, sjø :fnise: .

Vel, sånt skjer.

Skrevet

Ts her. Er ikke bio mor, derfor aldersforskjellen er der. Men er det noen unnskyldning for å ha utakknemlige barn? Trist med slike barn. Burde jo få lært seg en lekse. Tips?

De er ikke barna dine, og de er ikke barn. De er 15-20 år ELDRE enn deg. De er voksne.

Hva skal de være takknemlig for, forresten?

Og hvilke goder er det de har som dere kan ta fra dem?

Skjønner godt at de er litt misfornøyd hvis du behandler dem som barn....

Anonymous poster hash: fc100...b9a

• Liker 5
Skrevet

Jeg kom jo med tips i den andre tråden: innfør konsekvenser og frata goder ved spydigheter og nedrakking. Tru med testamentet. Ha kvalitetstid mellom mor (31) og barn (46, 48, 51). Fortell dem i klartekst hvor synd det er på stakkars, gamle far.

Men du, har du tenkt på å få barn? DET vil nok bedre situasjonen og stemningen betraktelig. Tenk, et lite kjærlighetsbarn som søsken, både arving i første ledd og yngre enn deres egne barn. Hvem ønsker seg ikke noe sånt?

• Liker 3
Skrevet

Jeg kom jo med tips i den andre tråden: innfør konsekvenser og frata goder ved spydigheter og nedrakking. Tru med testamentet. Ha kvalitetstid mellom mor (31) og barn (46, 48, 51). Fortell dem i klartekst hvor synd det er på stakkars, gamle far.

Men du, har du tenkt på å få barn? DET vil nok bedre situasjonen og stemningen betraktelig. Tenk, et lite kjærlighetsbarn som søsken, både arving i første ledd og yngre enn deres egne barn. Hvem ønsker seg ikke noe sånt?

Takk for tips :)

Har allerede tenkt på barn, særlig ettersom BioMor har oppdratt de andre så dårlig. Sånn at når de kommer hit i helgene så er det bare rydding og opprettelse av orden for det BioMor har gjort som står på agendaen.

Hadde nok ikke vært så dumt for de eldre barna å ha en liten en å se på som et godt eksempel.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Takk for tips :)

Har allerede tenkt på barn, særlig ettersom BioMor har oppdratt de andre så dårlig. Sånn at når de kommer hit i helgene så er det bare rydding og opprettelse av orden for det BioMor har gjort som står på agendaen.

Hadde nok ikke vært så dumt for de eldre barna å ha en liten en å se på som et godt eksempel.

:fnise: Har dere helgesamvær med de søte "små" hver helg?   Bor de ellers ho sin mor??  :ler:

Endret av smilo
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...