Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde ikke ramlet meg inn å la barna gå med TO lag med klær innendørs i alle fall, slik som en bruker over.

Mine barn er svært varme av seg, og det har vært problematisk mtp. inneklær om vinteren. De kan ikke gå med ullklær inne, og i alle fall ikke både ulltrøye OG ullstilongs samtidig. De dagene vi har prøvd det, blir de rett og slett røde i ansiktet, svette og våte i håret etter en liten stund, og er tydelig plaget av varmen.. Det er jo rundt 20 grader innendørs uansett årstid. Samtidig kan de jo ikke godt ha bomull  innerst når det er 10 minusgrader ute heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke ramlet meg inn å la barna gå med TO lag med klær innendørs i alle fall, slik som en bruker over.

Mine barn er svært varme av seg, og det har vært problematisk mtp. inneklær om vinteren. De kan ikke gå med ullklær inne, og i alle fall ikke både ulltrøye OG ullstilongs samtidig. De dagene vi har prøvd det, blir de rett og slett røde i ansiktet, svette og våte i håret etter en liten stund, og er tydelig plaget av varmen.. Det er jo rundt 20 grader innendørs uansett årstid. Samtidig kan de jo ikke godt ha bomull innerst når det er 10 minusgrader ute heller.

Det er jo forskjell på barn. I vår barnehage gikk de fleste barna slik med ull under og bomull over. Ikke for varmt.

Anonymous poster hash: 46bf3...58c

Skrevet

Tynn ull inne fra høst til vår her, så kler de på mer når de skal ut. Slitasje regner vi med.

Enkelt og greit.

Skrevet

Vi har bare brukt tynn ull inne (med mindre han har hatt perioder med atopisk eksem, da må det være bomull innerst). Og da er han alltid veldig varm når han hentes. Det betyr på et vis at jeg gjerne skulle sett ham i enda mindre klær enn tynn ull inne, fordi han blir så varm, og jeg forstår mao. ikke hvordan noen barn kan være inne med både tynn ull og vanlige klær utenpå, men mulig det handler om temperaturforskjeller i barnehager. Jeg har opplevd veldig lite slitasje på ullklær, selv om gutten min på 3,5 er aktiv i lek. Men det skulle altså veldig mye til for at jeg ville be barnehagepersonalet om å skifte enda mer på barna enn de allerede gjør.

Skrevet

Min jente er også veldig varm av seg, så hun går helst bare i bomullstights og tynn genser nå på tidlig høst (fleece utenpå ute). Men hun er faktisk ikke så mye varmere inne når hun har ulltøy på. Eneste er at hun ofte tar av sokkene og går barbent, det lufter visst godt for resten av kroppen også.

Ang slitasje så merker ikke vi så mye til det heller. Hun er svært aktiv i lek, og går med ull høst og vinter gjennom, men er ikke sånn at vi stadig må ha nye sett. Har fortsatt et par sett fra sist vinter som er like fine.

Anonymous poster hash: e59fd...696

Skrevet

Mine barn går med ull hele vinterhalvåret. Han ene er veldig varm av seg, så han går stort sett i ulltrøye og longs inne i barnehagen. Så blir han kledd på et ekstra lag ull dersom det er så kaldt at det trengs under yttertøyet. 

Skrevet

Her går det i superundertøy eller ull inne. Da er det bare å ta på eventuel fleece hvis det er kaldt. Har aldri annet tøy utenpå det igjen, hadde blitt alt for varmt for mine i allefall. Det ser litt klamt ut for de som har ull og så en dongeribukse over der igjen..

Skrevet

Dere som opplever at ull blir slitt, bruker dere nøstebarn, eller annen ubehandlet ull da eller? Her bruker vi Pierre Robert oftest, og aldri opplevd hull. Har en femåring.

Anonymous poster hash: bd378...1c9

Skrevet (endret)

Dere som opplever at ull blir slitt, bruker dere nøstebarn, eller annen ubehandlet ull da eller? Her bruker vi Pierre Robert oftest, og aldri opplevd hull. Har en femåring.

Anonymous poster hash: bd378...1c9

Bruker Devold. Av den litt tykkere typen. Men når gutten ligger på gulvet "hele dagen" og kjører lekebil og sklir bortover gulvet på knærne, så blir det jo hull med en gang. :) Endret av MiniMjau

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...