Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå når det nærmer seg tiden Ull/mellomlag/ytterdress for bhg-barn så lurer jeg på....

Hva har barna på seg når de er inne i bhg?

Har de bare på seg det innerste ull-laget, eller har de helt andre "vanlige" klær på seg? (Type jeans/genser/kjole/tights)

Kan en forvente at bhgpersonalet kler av innetøyet og deretter kler på ungene alle tre lag med uteklær?

(Jeg skal spørre ved levering i morgen altså, jeg bare lurer på hva dere andre gjør)

I fjor sleit vi ut enorme mengder ulltøy siden gutten vår brukte ulltrøye/bukse inne.

Storbarnsavd. Gutten vår er 3 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi begynner med ull så har hun stort sett bare på seg det inne ja. Vi bruker nesten bare ullsett fra Pierre Robert. Noen ganger har hun et skjørt utenpå (ser litt harry ut, men hun syns det er kult :P ), noen ganger vil hun ha på kjole, da skifter hun bare fra kjole og vanlig strømpebukse og t-skjorte/genser før de går ut. Det er ikke noe problem hos oss, men det er jo ikke hver dag, og hun skifter stort sett selv.

Anonymous poster hash: e59fd...696
Skrevet

Kan en forvente at bhgpersonalet kler av innetøyet og deretter kler på ungene alle tre lag med uteklær?

Nei. Det ville jo tatt helt villt mye tid. Bare det å ha tre lag med uteklær er jo ganske villt. Hva kler du på ungen da og hvor kaldt er det? 

Anonymous poster hash: 2dbe1...39c

Skrevet

Vi kler av dem innetøy og tar på tre lag med yttertøy hvis det er nødvendig, eller passer på at ungene gjør det selv.

Anonymous poster hash: a844f...75c
Skrevet

Nei. Det ville jo tatt helt villt mye tid. Bare det å ha tre lag med uteklær er jo ganske villt. Hva kler du på ungen da og hvor kaldt er det?

TS regner nok det innerste laget med ull som uteklær, om hun tenker å ha f.eks joggedress på når de er inne. Da blir 3 lag med uteklær helt vanlig: tynn ull innerst, tykkere ull eller fleece over og vinterdress eller regntøy ytterst.

• Liker 1
Skrevet

Jeg snakker ikke om NÅ, men når det blir kaldt. Ull, fleece og yttertøy. Tre lag.

Skrevet

TS regner nok det innerste laget med ull som uteklær, om hun tenker å ha f.eks joggedress på når de er inne. Da blir 3 lag med uteklær helt vanlig: tynn ull innerst, tykkere ull eller fleece over og vinterdress eller regntøy ytterst.

Men om ulla allerede er på, blir det jo ikke tre lag som må kles på.

Skrevet

Men om ulla allerede er på, blir det jo ikke tre lag som må kles på.

Les innlegget omigjen så forstår du.

Vi har samme problem, ull blir ødelagt etter kun en dag inne, store hull osv.

Jeg "krever" ikke omskifte, men kommer til å spørre utover vinteren.

Anonymous poster hash: 016a6...fe6

Skrevet

Jeg forstår, men jeg synes at slitasje på klær er noe man må regne med når man har barn i bhg. Mitt barn går i kun ullundertøy inne i bhg (og hjemme) på vinteren, og vi velger ull av god kvalitet, så har ikke opplevd at han har slitt ut noe ennå. Jeg synes det er synd om foreldre skal kreve full skifting fra innerst til ytterst før ungene går ut, det vil ta veldig mye tid fra kle-på-situasjoner (og kle-av), og føre til mindre utetid og mindre oppfølging fra de voksne.

Skrevet

Tynn ull og vanlige klær over. Når det blir kaldere er det tykk ull under og vanlige fine klær over. Så ulldress og vinterdress. Min får ikke gå i bare ulla i barnehagen, til det er ulla altfor dyr.

Anonymous poster hash: 46bf3...58c

Skrevet

Tynn ull og vanlige klær over. Når det blir kaldere er det tykk ull under og vanlige fine klær over. Så ulldress og vinterdress. Min får ikke gå i bare ulla i barnehagen, til det er ulla altfor dyr.Anonymous poster hash: 46bf3...58c

Blir ikke det varmt? Kan sende mine barn i barnehagen sånn, men hvis jeg henter når de er inne etter å ha vært ute så er de alltid bare kledd i ull...

Anonymous poster hash: ad304...225

Skrevet

Ser ikke helt problemet med at klær blir slitt, sånn er det med barn.

Anonymous poster hash: ad304...225

• Liker 3
Skrevet

Men her slites det hull i kvalitetsull også. Ila en dg bare!

En treåring bruker mange timer på knærne pr dag når de leker.

Som mitt var hva der har på barna inne, når det er kaldt ute og de må kle på flere lag når de skal ut. Idag feks i bhg så hadde flere jenter på seg kjole og blondestrømpebukSer eller annet litt sommerlig tøy. De skal ut på 4 timers skogstur og må ha på varmt tøy under regntøyet. Personalet må jo da skifte ut det sommerlige antrekket med noe mer passende.... Mye jobb for de.....

Skrevet

Jeg lapper knær og andre hull ved behov. Enkelt med strykemerker fra Panduro etc. Jeg tenker at noe av det viktigste jeg kan gjøre for barnehagebarnet mitt, er å gjøre hverdagen for de ansatte så enkel som mulig og dermed frigi tid til barna. Min bruker tynn ull hele vinteren. Kanskje ikke så stilig, men det spiller virkelig ingen rolle. Kunne aldri falt meg inn å be bhg bruke tid på å kle av og på barnet ulltøyet før og etter utetid. Er det virkelig det dere vil de voksne skal bruke tiden på?

Skrevet

Jeg lapper knær og andre hull ved behov. Enkelt med strykemerker fra Panduro etc. Jeg tenker at noe av det viktigste jeg kan gjøre for barnehagebarnet mitt, er å gjøre hverdagen for de ansatte så enkel som mulig og dermed frigi tid til barna. Min bruker tynn ull hele vinteren. Kanskje ikke så stilig, men det spiller virkelig ingen rolle. Kunne aldri falt meg inn å be bhg bruke tid på å kle av og på barnet ulltøyet før og etter utetid. Er det virkelig det dere vil de voksne skal bruke tiden på?

Enig!

Man kan ikke be personalet skifte på alle ungene hver gang de skal inn/ut. Ta av de lagene som er for mye; ja, men ikke drive å skifte.

Skrevet

Har faktisk aldri vært borti at ullklær blir slitt ut av innelek i barnehagen. Hva slags merker bruker dere som sliter med det?

Skrevet

Blir ikke det varmt? Kan sende mine barn i barnehagen sånn, men hvis jeg henter når de er inne etter å ha vært ute så er de alltid bare kledd i ull...Anonymous poster hash: ad304...225

Nei, de vanlige klærne er jo i bomull. Tynn ull under.

Anonymous poster hash: 46bf3...58c

Skrevet

Jeg tenker at noe av det viktigste jeg kan gjøre for barnehagebarnet mitt, er å gjøre hverdagen for de ansatte så enkel som mulig og dermed frigi tid til barna. 

Både som mamma og tidligere barnehageansatt er jeg utrolig enig med deg.

• Liker 1
Skrevet

Her går mini i bare ull, så når han skal ut er det på med lag nr to og utedress :)

Anonymous poster hash: 2d2a2...e05

Skrevet

Vi har bare en liten gutt (2.5) så ser ikke helt for meg hvordan han skal slite ut ulla? Vi bruker for det meste ull fra Joha og aldri opplevd slitasje enda han gikk med samme størrelse fra oktober-april. I vår barnehage skifter de ved behov. Aldri opplevd at noen ikke gidder å kle om ungene, men alle 2 åringene i fjor kledde på seg selv og de hadde mye fokus på "klesdager" så hvis din gutt er 3 kan han jo av seg bomullsklærne selv å kle på seg ull når han skal ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...