Gå til innhold

Barn med store aldersforskjell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei jente på 11 år, er 34 år og vært sammen med barnefar siden jeg var 18. Han er 45.

Det har vært endel opp og ned i livet mitt, så aldri passet å få flere barn. Er det for sent å få søsken til barnet vi allerede har?

Tenker da om ca 2 år..

Synes alderforskjellen blir stor, men jeg ønsker meg flere barn:/

Anonymous poster hash: de026...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal få et barn til dersom det er det dere ønsker :) Spiller ingen rolle om det blir aldersforskjell. Kanskje ikke jenten din på 11 og den eventuelle søskenen kommer til å ha så stort utbytte av hverandre i barndoms og ungdomsår. Men når begge er voksen vil jeg tro det er kjekt å ha et søsken og de kan få mer utbytte for hverandre (så lenge dere gjør det dere kan i tidligere år for å legge til rette for en god relasjon mellom dem) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor aldersforskjell er bare bra. Og så har dere jo barnevakt når ungen slutter med bleie.

 

Hvorfor ikke før barnet slutter med bleie?  :klo:

Anonymous poster hash: 2f682...cb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

 

Hvorfor ikke før barnet slutter med bleie?  :klo:

Anonymous poster hash: 2f682...cb2

 

 

Jeg synes ikke 13-16 åringer bør være bleiebyttere av den enkle grunn at det er disgusting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke 13-16 åringer bør være bleiebyttere av den enkle grunn at det er disgusting.

 

Hehe, det er da helt normalt at unger hjelper til med bleieskift, og å skifte alene klarer helt fint en tiåring :) (Jeg skiftet alene på småsøsken fra jeg var 7 år) 

 

Så lenge du har en så unormal tankegang på at det er disgusting, så kanskje du skulle droppet den setningen? Høres jo helt merkelig ut å mene at andre ikke kan bruke barnevakt fordi du synes det virker ekkelt (og når det er helt vanlig).

Anonymous poster hash: 2f682...cb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil dere ha flere barn så er det bare å gjøre det, men ikke gjør det for at de skal få et søskenforhold, for i praksis vil de like gjerne ende opp som to enebarn. Åtte år mellom meg og mitt søsken, og vi har aldri vært nære, hverken i oppvekst eller som voksne. 



Anonymous poster hash: bc3aa...7e5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alderen til far da? Blir ikke den stor mellom han og en baby?

Anonymous poster hash: de026...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

 

Hehe, det er da helt normalt at unger hjelper til med bleieskift, og å skifte alene klarer helt fint en tiåring :) (Jeg skiftet alene på småsøsken fra jeg var 7 år) 

 

Så lenge du har en så unormal tankegang på at det er disgusting, så kanskje du skulle droppet den setningen? Høres jo helt merkelig ut å mene at andre ikke kan bruke barnevakt fordi du synes det virker ekkelt (og når det er helt vanlig).

Anonymous poster hash: 2f682...cb2

 

 

Jeg visste ikke at det var unormalt å tenke at bleieskift er ekkelt. Men det har sikkert noe med kjønn og gjøre også. Hvis barnet til TS var gutt, ville du tenkt det samme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Selv er jeg minst og har en bror som er 10 år eldre og en søster som er 13 år eldre. De har alltid tatt godt vare på meg og giddet å bruke tid på meg og ikke minst inkludert meg. Noe som jeg tenker er veldig viktig spesielt når det er så stor aldersforskjell. Den dag i dag er jeg 20 år og storebror er min bestevenn og støttespiller :) Og for datteren din sin del vil jeg hvertfall si at det er bedre å ha søsken på tross av stor aldersforskjell, enn ingen søsken! 



Anonymous poster hash: 53259...075
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være noe problem. Min søster er 8 år eldre enn meg og vi har alltid hatt et godt forhold, mye nærmere enn de andre søsknene mine som er nærmere meg i alder. Storesøster kommer nok til å få et mer beskyttende forhold til det nye søskenet, kanskje mer et tante-tantebarn forhold, men jeg tror ikke det er noe negativt.



Anonymous poster hash: ed27b...840
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på, jeg tenker det er din alder som er mest begrensende utover 30-åra.

Anonymous poster hash: 1072e...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei jente på 11 år, er 34 år og vært sammen med barnefar siden jeg var 18. Han er 45.

Det har vært endel opp og ned i livet mitt, så aldri passet å få flere barn. Er det for sent å få søsken til barnet vi allerede har?

Tenker da om ca 2 år..

Synes alderforskjellen blir stor, men jeg ønsker meg flere barn:/

Anonymous poster hash: de026...ede

 

Kjør på! Vil dere ha et barn til, så er det bare å sette i gang å prøve  :) Det er jo bare opp til dere, og hva dere selv ønsker. Husk at i ganle dager med store søskenflokker var det vel ikke uvanlig at en og annen barnefar var på den alderen eller enda eldre. Mellom oldemors eldste søsken og yngste søsken var det intet mindre enn 22 år. Riktignok var det en stor barneflokk, slik det var vanlig den gang, - men det er ikke galt med så stor aldersforskjell i dag heller. Når det er sagt så vil jeg også si at jeg kjenner en mann som har tre barn, hvor det er ekstrem aldersforskjell på de to eldste. 26 år mellom nummer en og nummer to, og så kom nummer tre i underkant av tre år etter nummer to. 

 

Kjør på :)

 

 

Vil dere ha flere barn så er det bare å gjøre det, men ikke gjør det for at de skal få et søskenforhold, for i praksis vil de like gjerne ende opp som to enebarn. Åtte år mellom meg og mitt søsken, og vi har aldri vært nære, hverken i oppvekst eller som voksne. 

Anonymous poster hash: bc3aa...7e5

 

 

Det er da virkelig veldig individuelt. Det er 6 år mellom meg og min yngste søster. Forholdet oss to imellom var alltid opp og ned i vår barndom/ungdom. Ikke med tanke på krangling, men likevel i forhold til søsken-kontakt.

 

Hva med alderen til far da? Blir ikke den stor mellom han og en baby?

Anonymous poster hash: de026...ede

 

Vel... Morfar var 45 år da mamma ble født, og det var jo bare stas og kos ;) Jeg kjenner også til menn som har blitt fedre når de har vært over 60. Og når det er sagt, så vet jeg også om en tv-kjendis som fikk tvillinger da h*n var 49 år :) 

Å få barn når man er over 60 er da drøyt, men å bli far når man er 45 går helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg er det 10, 15 og 19 år mellom meg og brødrene mine :) Han eldste og jeg har et nært og godt forhold. De to yngste er jo fortsatt barn, mens jeg er voksen, og det er en geografisk avstand også. Men jeg er veldig glad i dem og de i meg! Gleder meg alltid til å se dem :D



Anonymous poster hash: a875d...9ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...