Gå til innhold

Er det attraktivt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til damer:

Er det attraktivt med en mann som tar egne valg og beslutninger, og som ikke "dilter" etter andre ? 

Nå tenker noen, i hvilken sammenheng? Jo i alle sammenhenger egentlig.

Altså, du gjør det du selv har lyst til, og stresser ikke etter å passe inn..(?)

Anonymous poster hash: 9b84c...05b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Kommer helt an på.

Ikke så attraktivt med en mann som lever i en søppelcontainer, feks. Selv om det er originalt.

Du må ha jobb, inntekt, rene og pene klær. Og integritet.

Anonymous poster hash: 2ea7e...1c8

• Liker 7
Skrevet

Føler der er så mange (gjerne i studiesammenheng) som dilter etter andre fordi de ikke vil "miste" de.. 

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg i min beste alder (ungdomsåra), har masse venner, og har blitt den fyren som gjør som jeg selv vil! Føler meg ikke avhengig av andre, og lar meg heller ikke påvirke! 

Skrevet

Nå er jeg i min beste alder (ungdomsåra), har masse venner, og har blitt den fyren som gjør som jeg selv vil! Føler meg ikke avhengig av andre, og lar meg heller ikke påvirke!

Hvorfor er det viktig for deg å påpeke at du har masse venner, når du samtidig er så opptatt av å 'ta avstand' fra andre folk?

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor er det viktig for deg å påpeke at du har masse venner, når du samtidig er så opptatt av å 'ta avstand' fra andre folk?

Haha, ok!

Rart formulert, så jeg trekker det tilbake. 

1. Jeg tar ikke avstand fra andre, jeg omgås andre stort sett hele dagen (er student). Men i motsetning til mange andre, så følger jeg kanskje ikke strømmen, dvs. jeg gjør det jeg har lyst til, ikke hva andre har lyst til for så å følge de. 

Og jeg lurte på om dette var en "egenskap" om ein kan kalle det det, som jenter, finner attraktivt? 

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig. Finnes f.eks. ikke noe mer latterlig enn gutter med disse "gresstustene" på hodet. Og hipsterbriller. Det gjelder vel egentlig både for alle jeg kjenner.

• Liker 4
Skrevet

Etterdiltere er jo ikke noe bra. Selvstendighet er fint, og det å gå egne veier. Men i livet skal man jo også leve sammen med andre og derfor er det selvsagt viktig at han kan samarbeide alltid-  og føye seg etter andre av og til også.

Anonymous poster hash: 34a57...b75
  • Liker 2
Skrevet

Ikke nødvendigvis, nei. Hører en del utskudd og mer eller mindre tapere bruker samme unnskyldning. En selverklært anarkist sa noe lignende til meg engang. Meget lite attraktivt.

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig. Finnes f.eks. ikke noe mer latterlig enn gutter med disse "gresstustene" på hodet. Og hipsterbriller. Det gjelder vel egentlig både for alle jeg kjenner.

:klo:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Selfølgelig, så lenge det ikke gjøres til en trass- eller fullstendig ego-ting. Og man fremdeles tar hensyn, og legger merke til mennesker rundt seg.

Endret av Cordelia
Skrevet

:klo:

Shavet på siden, og masse hår på toppen.
Skrevet (endret)

Ja, det synes jeg!

Kommer jo selvsagt litt an på hva egne valg og beslutninger er, i de fleste miljø vil det jo f eks være fryktelig originalt å bli nazist, uten at det gjør det så veldig attraktivt. 

Men en fyr som ikke stresser med å alltid passe inn er bra, det viser selvsikkerhet.

Bare du ikke stresser veldig med å ikke passe inn..

Mange fjortiser som havner i en "jeg kan ikke like noe som er mainstream"-fase for eksempel. Det er så vanlig at det blir jo ironisk nok mainstream i seg selv. Som emo-trenden i USA. 

I tillegg er det å være levende opptatt av å alltid ta avstand fra det "alle andre" liker bare en form for usikkerhet andre veien. Typisk folk midt i finne-sæ-sjøl-fasen som har definert seg selv som forbanna unike personligheter, og som går veldig opp i å alltid måtte gjøre det "unike" i stedet for å bare gjøre akkurat det de vil.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Skrevet

Ja hva er greia med det? Får ikke til.

Min frisyre er naturlig motsatt. I hvertfall hvis jeg ikke har klippet på en stund... :sjokkert:

:fnise:

Skrevet

Ah

Skrevet

Og jeg lurte på om dette var en "egenskap" om ein kan kalle det det, som jenter, finner attraktivt? 

Syns det høres ut som du fortsatt lar deg påvirke? Du er fortsatt opptatt av anerkjennelse på det nivå at du lager en tråd på KG for at jenter skal si det er kult og flott. Fint at du er en person som liker deg selv, men ikke lyv for deg selv. Alle normale mennesker trenger anerkjennelse og skryt, så det er ikke noe å skamme seg over sådan.

Anonymous poster hash: f4516...2c1

• Liker 2
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Kommer helt an på.

Ikke så attraktivt med en mann som lever i en søppelcontainer, feks. Selv om det er originalt.

Du må ha jobb, inntekt, rene og pene klær. Og integritet.

Hehehe... herlig:)

Anonymous poster hash: 0e8c5...ae8

• Liker 1
Skrevet

Det spørs vel helt på hva slag "retning" du går i og  ikke minst spørs det på den aktuelle personens holdninger til nettopp disse tingene. Kvinner er individer, vet du ;) Noen vil synes det du gjør annerledes er positivt og noen vil synes det er negativt.

• Liker 1
Skrevet

Kvinner er for konforme til å finne menn som går sin egen vei attraktive.

Når kvinner finner menn som ikke dilter attraktive så er det fordi mennene har blitt anerkjent av andre tidligere.  Starter gjerne med at andre menn mener fyren er kul også dilter kvinnene etter og finner han attraktiv.

Sånn sett er det lettere for kvinner å ta egne valg om målet er å bli attraktiv. Menn synes i større grad at det er kult med folk som er litt originale og er gjerne de mest populære mennene som er de første til å like slike mennesker(de mindre populære mennene dilter etter).  I tillegg er det færre kvinner som tar selvstendige valg så konkurransen blir også mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...