AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Jeg har et problem der jeg plutselig begynner å diskutere med meg selv inne i hodet og av og til blir det krangel. Jeg har tenkt at dette er bare meg selv som prøver å freake meg ut med vilje og at jeg kan stoppe når jeg vil men, dette viser seg av å til å ikke stemme. Det enkleste blir å forklare det med eksempler: Jeg våkner om morgenen og de første tankene i hodet mitt er i kronologisk rekkefølge noe liknende dette: ' ny dag på tide å ta liv av meg selv' 'nei, ikke det her igjen' 'Brødkniven ligger i skuffen jeg bør kutte strupen min' 'niks den ligger i oppvaskkummen og nei jeg bør ikke kutte strupen min' 'jo det bør jeg' ('nei 'jo') ganger tusen. Dette skjer med alt mulig av problemstillinger at jeg begynner å krangle med meg selv over hvilken musikk jeg liker, hvilken mat jeg skal ha til middag, at jeg skal slutte å trene, at jeg liker den og den fargen bedre enn den. Til paranoide ting som om syltetøyet er forgiftet og om jeg bør spise det om det er det eller, om jeg skal forgifte det for å så spise det selv. Hvis det pågår for lenge og jeg begynner å bli sliten i hodet merker jeg det gå utover virkelighetsforstårelsen. Jeg begynner å tvile på tankene mine. Spesielt hvis jeg begynner å bruke ledende spørsmål mot meg selv ala 'skal jeg vente med å kappe av meg fingeren til jeg har spist opp maten?' Da blir ja og nei svar utilstrekkelige og jeg greier ikke å forme et argument som er tilstrekkelig og hvis jeg prøver å saboterer jeg det bare. Lysten for å gi etter impulsene blir større og større. Det skumle er at jeg har gitt etter for noen impulser før og knust noen ting og kuttet meg litt men, ikke noe særlig alvorlig. Jeg ofte "snapper ut av det" og lurer på hva i F jeg har drivet med når jeg feks ser det ligger glasskår på gulvet etter jeg har knust et glass og sånt. Er det noe som har erfaring med noe liknende? Anonymous poster hash: 080c0...db1
veraa94 Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Det eneste rådet du kan få over nettet er å kontakte fastlegen så fort som mulig. Hvis det skulle bli helt krise før legekobtoret åpner må du kontakte legevakten.
Anglofil Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 Kjære Trådstarter Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Lykke til! Yvonne (mod) 1
Fremhevede innlegg