Gå til innhold

Angrer på boligkjøp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei. jeg kjøpte en leilighet i mai i år, men angrer allerde på valget.. trives ikke her jeg bor nå, og vet ikke hva jeg skal gjøre. hva skjer om jeg selger før det har gått ett år? kommer jeg til å tape mye penger? leiligheten kostet 2,5 mill.



Anonymous poster hash: 75e36...e64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du betaler kun skatt på gevinst. Altså det du sitter igjen med etter at meglerkostnader er betalt. Taper du penger får du fradrag på skatten.

Hadde solgt nå hvis jeg var deg.

Anonymous poster hash: 4838e...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler kun skatt på gevinst. Altså det du sitter igjen med etter at meglerkostnader er betalt. Taper du penger får du fradrag på skatten.

Hadde solgt nå hvis jeg var deg.

Anonymous poster hash: 4838e...1e3

takk for svar! så det vil si at hvis jeg selger nå, og tjener samme pris som jeg kjøpte for, vil jeg ikke måtte betale skatt? med mindre jeg får gevinst?

Anonymous poster hash: 75e36...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! så det vil si at hvis jeg selger nå, og tjener samme pris som jeg kjøpte for, vil jeg ikke måtte betale skatt? med mindre jeg får gevinst?

Anonymous poster hash: 75e36...e64

Riktig!

Eks: Selger du for 200.000 mer, trekker du fra meglerkostnader på kanskje 75000, og skatter av 125000. Da er det vel 28% av disse, så det er ikke alltid verdens :)

Den regelen om ett år har først og fremst betydning for folk som har leid ut i mange år, og hatt stor verdistigning i mellomtiden.

Anonymous poster hash: 4838e...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...