AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Statistikk fra FN http://www.p4.no/story.aspx?id=629108 Her står det at 72% er menn, de sa også at 13% er kvinner. Årsaken er at de fleste kvinnene befinner seg med familier i nabolandene til Syria. Ikke nevnte her, men mange av de som kommer inn til Europa er ikke registrerte, men ulovlie innvandrere. Alle de som prøver å ta seg ffra Calais til England er menn. Anonymous poster hash: dbdf7...3f8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Lurer litt på de resterende 15%. Anonymous poster hash: 28a36...66b
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Lurer litt på de resterende 15%. Anonymous poster hash: 28a36...66b Barn tipper jeg, Anonymous poster hash: 7a61a...941 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Lurer litt på de resterende 15%. Anonymous poster hash: 28a36...66b Barn? Anonymous poster hash: d34fa...90e
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Hva tenker du om dette, mann42?Anonymous poster hash: 18874...f0e
Mann 42 Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 (endret) Hva tenker du om dette, mann42?Anonymous poster hash: 18874...f0e Jeg tenker at det er et faktum. 13% av migrantene som kommer til Hellas er kvinner, 21% av dem er barn, 66% er menn. De 72% menn fra hele regionen er nok sterkt påvirket av de afrikanske flyktningene som kommer til Italia via Libya. Der er unge menn som flykter fra militærtjeneste i Eritrea et sterkt innslag. Endret 15. september 2015 av Mann 42
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #7 Skrevet 15. september 2015 Mange av "barna" er gutter mellom 14-24 år. Anonymous poster hash: 0cb13...22f 6
Example Skrevet 15. september 2015 #8 Skrevet 15. september 2015 Mens bildene man ser i norsk media er alltid av barnefamilier. Som de fleste som følger vet, er veldig misvisende. 9
Gjest Zeitgeist Skrevet 15. september 2015 #9 Skrevet 15. september 2015 Noen idèer for hvorfor menn utgjør nesten 75% av den samlede flyktningmassen? Kulturelle og/eller religiøse perspektiver? Jeg antar at en del av disse flyktningene kommer fra sterkt patrialske samfunn og at dette kan være en del av forklaringen.
Example Skrevet 15. september 2015 #10 Skrevet 15. september 2015 Noen idèer for hvorfor menn utgjør nesten 75% av den samlede flyktningmassen? Kulturelle og/eller religiøse perspektiver? Jeg antar at en del av disse flyktningene kommer fra sterkt patrialske samfunn og at dette kan være en del av forklaringen. De bruker sine penger på å betale menneskesmuglere for én person, også når vedkommende får opphold tyr man til familiegjenforening slik at hele familien får komme til det nye landet. Derfor må man alltid mangedobble tallet som kommer også. 7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #11 Skrevet 15. september 2015 Noen idèer for hvorfor menn utgjør nesten 75% av den samlede flyktningmassen? Kulturelle og/eller religiøse perspektiver? Jeg antar at en del av disse flyktningene kommer fra sterkt patrialske samfunn og at dette kan være en del av forklaringen. Det er bare å se på demonstrasjoner og andre uteaktiviteter i land i Midt-Østen. 95% menn. Eller se på idrettsaktiviteter i Midt-Østen. 98% menn. I et land som Yemen er det forbudt for kvinner å forlate huset uten tillatelse fra en mannlig slektning. De blir arrestert på gaten om de tas for dette lovbruddet. Anonymous poster hash: 0cb13...22f 1
Mann 42 Skrevet 15. september 2015 #12 Skrevet 15. september 2015 De bruker sine penger på å betale menneskesmuglere for én person, også når vedkommende får opphold tyr man til familiegjenforening slik at hele familien får komme til det nye landet. Derfor må man alltid mangedobble tallet som kommer også. Erfaringsmessig økes antallet med en faktor på 0,7. Det mangedobles ikke. Og dette har man jo både visst og regnet med hele tiden. Når man sier 8000 kvoteflyktninger, så mener man i realiteten omtrent 14-15.000 pga at en del av dem vil søke om familiegjeforening.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #13 Skrevet 15. september 2015 Erfaringsmessig økes antallet med en faktor på 0,7. Det mangedobles ikke. Og dette har man jo både visst og regnet med hele tiden. Når man sier 8000 kvoteflyktninger, så mener man i realiteten omtrent 14-15.000 pga at en del av dem vil søke om familiegjeforening. Forskjell på asylsøkere og kvoteflyktninger. Kvoteflyktninger forsøker man å ta hele familier, mens asylsøkere er det fritt frem for hvem som helst å snike seg inn i Norge og deretter søke familiegjenforening. Anonymous poster hash: 0cb13...22f 1
Example Skrevet 15. september 2015 #14 Skrevet 15. september 2015 Erfaringsmessig økes antallet med en faktor på 0,7. Det mangedobles ikke. Og dette har man jo både visst og regnet med hele tiden. Når man sier 8000 kvoteflyktninger, så mener man i realiteten omtrent 14-15.000 pga at en del av dem vil søke om familiegjeforening. Som innlegget over her sier så handler vel det om kvoteflyktninger, ikke asylsøkere? Mulig jeg tar feil, men det ville være naturlig.
Mann 42 Skrevet 15. september 2015 #15 Skrevet 15. september 2015 Forskjell på asylsøkere og kvoteflyktninger. Kvoteflyktninger forsøker man å ta hele familier, mens asylsøkere er det fritt frem for hvem som helst å snike seg inn i Norge og deretter søke familiegjenforening. Anonymous poster hash: 0cb13...22f Åja. Da blir det ikke på langt nær så mange som jeg tippet den veien, da.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #16 Skrevet 16. september 2015 Mens bildene man ser i norsk media er alltid av barnefamilier. Som de fleste som følger vet, er veldig misvisende. Det gjelder å bygge holdninger. Lysbakken klarte å samle 4 barn, 2 kvinner og 1 mann når han ble avbildet i en flyktningeleir. Sier ikke at det var med vilje (det ville være konspiratorisk), men det vekker selvfølgelig mer sympati enn om han hadde posert med 8 unge menn. Selv om det hadde vært mer realistisk. De viser vel de det ønsker at vi skal se. Og barn og kvinner vekker langt mer sympati en unge sinte menn?? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/lysbakken-besoekte-flyktningleir-et-slag-i-magen-aa-komme-hit/a/23514100/ Anonymous poster hash: 57a64...1d6 4
Gjest Evans Skrevet 16. september 2015 #17 Skrevet 16. september 2015 Noen idèer for hvorfor menn utgjør nesten 75% av den samlede flyktningmassen? Kulturelle og/eller religiøse perspektiver? Jeg antar at en del av disse flyktningene kommer fra sterkt patrialske samfunn og at dette kan være en del av forklaringen. Det er ikke en enkel reise. Det er farlig fysisk, og jeg kan lett tenke meg at eventuelt enslige kvinner vil være utsatt på en annen måte enn menn for ran og overfall. Er det personer med familier er det også noen som må være igjen og passe på familien mens den andre reiser ut. Hvis kvinnen er den som har vært hjemme med hus og hjem tidligere, tenker jeg det er logisk at hun opprettholder denne oppgaven mens mannen reiser ut. Når det er sagt er nok heller det ingen enkel oppgave, enten om hun er igjen i Tyrkia eller i Syria.
jabx Skrevet 17. september 2015 #18 Skrevet 17. september 2015 Hvor er alle som pleier å hyle om likestilling og kvotering? Det er ille at det er flere menn i lederverv, men helt greit at vi henter inn en stor overvekt av menn og lar kvinner og barn råtne i flyktningleire? 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #19 Skrevet 19. september 2015 Mange av "barna" er gutter mellom 14-24 år.Anonymous poster hash: 0cb13...22f Nettopp. Jeg lurer på hvor mange av de "mindreårige" asylsøkerene i Norge (hovedsaklig fra Afganistan) som er gutter? Jeg vil tippe over 90%.Anonymous poster hash: 14f5d...781 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #20 Skrevet 19. september 2015 Sosiale medier bedriver hjernevasking av det norske folk. De beskriver flyktningleiren fra en synsvinkel og ferdig med det. Så enkelt er det ikke, og det som skjer nå er fryktelig skummelt. Ting endrer seg fort, og med islamiseringen som skjer i Norge og Europa i dag, er det ikke så lenge til vi lever i et krigsland selv. Synes deres som støtter flyktningene burde tenke grundige over hva dere egentlig driver med nåAnonymous poster hash: 56c93...6d2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå