CarpeDiem Skrevet 19. september 2004 #1 Skrevet 19. september 2004 Hei Gubben og jeg skal til New York en langhelg i oktober. Hovedmålet med reisen er en konsert i Madison Square Garden, samt shopping... Har dere noen flere tips til hva man MÅ og BØR få med seg når man er i The Big Apple? Mottar gjerne tips til butikker og restauranter som bør oppleves også. Carpe Diem
Kelsey Skrevet 19. september 2004 #2 Skrevet 19. september 2004 Å kjøre de gule drosjene er ofte en opplevelse i seg selv Ellers er det selvfølgelig Broadway-show som er verdt å få med seg. Vet ikke om det finnes i NY, men her i Seattle har vi noe som heter Ticket/Ticket. Der kan man gå å kjøpe billige restbilletter til forestillinger samme kveld. Har de samme opplegg i NY er det sikkert mulig å gjøre noen kupp der. Ellers vet jeg ikke så mye, har bare vært noen få dager i NY (men jeg skal snart tilbake )
Gjest Kaos Skrevet 24. september 2004 #3 Skrevet 24. september 2004 Skjønner du gleder deg. Handle billig på Century 21 ved Ground Zero, gedigen shappe med merkeklær til megarabatter. Ta Staten Island Ferry - gratis :-) for å se frihetsgudinnen. (Ingen stor grunn til å gå på land der i forhold til hva det koster å ta sightseeingbåt) Siden dere har barn: Handle gaver på FAO Schwartz! Verdens fineste lekebutikk? Klemz, K
Imax Skrevet 24. september 2004 #4 Skrevet 24. september 2004 Få med deg Frihetsgudinnen, og innvandrermuseet der ute. Og ikke minst Metropolitan museum. Er virkelig verd et besøk, noe for en hver smak. Og en tur i parken må man jo også få med seg. Og en rusletur på 5th avenue (mye vindusshopping man kan gjøre!) GOD TUR!
Kelsey Skrevet 24. september 2004 #5 Skrevet 24. september 2004 Det som er synd er at det ikke er lov å gå opp i Frihetsgudinnen lengre (pga terrorfare ). Da jeg var der for et halvt år siden kunne man heller ikke ta båt ut dit. Reglene har blitt forandret nå, men jeg er litt usikker på om det nå er lov å dra i båt rundt øya eller om man faktisk har lov å gå i land der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå