AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Hva tror du jeg feiler? (Litt alvor, litt for moro) Fysiske plager: - ofte smerter i bryst - alltid kald på hender og føtter - ekstremt søvnbehov - svært lav energi - ofte diaré - innsovningsproblemer - prikking i hender og føtter/urolige bein - tidvis hjertebank - dårligere syn det siste året - skjelvninger i hender - mareritt - flashback til vonde ting Annet: - sinneutbrudd - humørsvigninger - nedstemthet - tidvis angst og isolasjon - følelsesmessig avstumpet - ansvarsfraskrivelse - konfliktsky - nervøs og stresset - lav sexlyst - lav matlyst - vekttap - hater å være alene, seperasjonsangst - veldig sjalu - skyver unna venner, familie De fysiske symptomene har vært der i ca et år. Det andre har jeg slitt med siden jeg var 17 år, men kun periodevis. Verre på vinteren. Varer fra ca 3 uker - 3 mnd før jeg får en opptur igjen. Nå har jeg isolert meg lenge. Har ikke vært ute av huset på snart 3 uker. Hva tror du? Hvilken diagnose ville du gitt meg? Anonymous poster hash: a65fe...0dc
Gjest pellepirat Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Hm....her var det mye å ta tak i. - Jernmangel - Lavt stoffskifte - Lite magnesium -Angst vanskelig å sette en (konkret) diagnose i alle fall. Ville begynt med blodprøve for å finne hvilke verdier som er i kroppen, og begynt å prate om angst og nedstemthet for å komme litt mer til bunns i det.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Jeg har tatt blodprøver og bæsjeprøver for 4 mnd siden. Ingenting galt. Nedtur. Hadde sett frem til å finne en årsak. Anonymous poster hash: a65fe...0dc
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Vi skal ikke stille diagnoser her inne. Dette er en jobb for din fastlege. Han for videresende deg til et sykehus om det er så ille. Om ikke kan dette være psykisk. Det er mange ting i kroppen som skjer om man er i psykisk ubalanse. Men uansett, spør ALDRI etter en diagnose her på nettet. Da kan folk komme med mange forskjellige påstander, som du tror du har og kan vise seg du går og uroer deg for noe du ikke har. Ta med denne listen du skrev her til din fastlege. Si at du rett og slett ikke greie å ha en slik hverdag lenger. Du er ung og skal ikke ha det slik. Vil ikke fastlegen din hjelpe deg, skift fastlege, eller i verstefall gå privat. Lykke til og håper du snart blir bedre! Anonymous poster hash: 5f361...3c0 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Vi er ikke leger her inne og kan ikke stille diagnoser. De som er leger her inne, har heller ikke lov til å stille diagnoser på den måten som du ønsker Bestill deg en time hos fastlegen Anonymous poster hash: 78a48...780 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Vi er ikke leger her inne og kan ikke stille diagnoser. De som er leger her inne, har heller ikke lov til å stille diagnoser på den måten som du ønsker Bestill deg en time hos fastlegen Anonymous poster hash: 78a48...780 Dette er helt riktig. Og selv om man skulle være lege har man ikke lov til å bruke sin yrkestittel her inne - for ikke å snakke om at det er umulig å stille en diagnose over nettet slik du ønsker, uansett hvor dyktig man er.Anonymous poster hash: 427ac...c36
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #7 Skrevet 15. september 2015 pstd Anonymous poster hash: e3774...fc5
Anglofil Skrevet 15. september 2015 #8 Skrevet 15. september 2015 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Yvonne (mod)
Fremhevede innlegg