Gå til innhold

Få designet/sydd kjole


aber

Anbefalte innlegg

Har søkt litt på forumet for å finne informasjon om folk som har fått sydd brudekjole, men har ikke funnet noe som dekker alle mine spørsmål!

Derfor henvender jeg meg til dere, så kanskje dere kan hjelpe meg!

Jeg lurer på å få designet og sydd brudekjolen min istedet for å kjøpe eller leie den i en brudesalong. Jeg har lyst på en meget enkel kjole (litt sånn florlett, sommeraktig), og synes det er vanskelig å finne noen som ser slik ut i de vanlige salongene. Dette er én kjole jeg synes er fin, men jeg har noen andre idéer i hodet også:

http://www.dr.dk/tv-drama/rejseholdet.html

Er det noen som vet hvor mye det vil koste å få designet og sydd kjole? Er klar over at det har med stoffvalg + designervalg å gjøre, men uansett hvilke erfaringer dere har er jeg interessert!

I tillegg lurer jeg på om noen har noen designere å anbefale i Oslo-området. Jeg husker jeg leste en artikkel i Magasinet (Dagbladet) om designere som tegnet brudekjoler for noen måneder siden, men har ikke klart å finne den igjen. Kan jo si at jeg synes sånne klær som Herborg Kråkevik og Silje Nergaard bruker er kjempefine, men designeren deres holder desverre til i Bergen... (og er sikkert kjempedyr!)

Vel, alle innspill mottas med takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk til B. for PM! :D

Noen andre som har erfaringer med dette? Er som sagt interessert i alle slags opplysninger, evt. tips om butikker der de har litt annerledes brudekjoler/hvite kjoler som kan brukes som brudekjole.

Har ennå god tid (gifter meg i august 2003), men det er viktig å sondere terrenget litt først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med denne, jeg synes den er kjempefin!!!! Veldig enkel men veldig stilig og elegant!!

http://www.angelastone.com/feather.html

Min er også ganske "sommerlett", men det er kanskje ikke en sånn

kjole som jeg har du har i tankene dine, jeg skal ihvertfall ha denne:

http://www.bonny.com/gowns.php?id=190&glin...ge=0&featured=N

Lykke til med letingen ihvertfall :P

Klem fra Stinemor som har glemt å logge seg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Har ikke tips fra Norge, men kan fortelle hva jeg gjorde! (beklager, det ble litt langt dette.... ) :(

Vi var på ferie i Beijing i april. (billetten koster fra 5000,-) Hadde vært i brudesalonger her hjemme, men fant ingen ting som jeg likte særlig godt. Jeg likte overdelen på den ene, skjørtet på den andre og slepet på den tredje... så jeg tok med bilder av de 3-4 jeg likte best, og oppsøkte en skredder jeg fikk anbefalt i Beijing.

Språkproblemene var absolutt tilstede! :-) Men med litt smil og fingerspråk fikk jeg forklart hvordan jeg ønsket den, hva slags for jeg skulle ha og hvordan den skulle sitte. Valgte stoffer (tung, matt silke i elfenben) og tok mål den første dagen.

Neste dag hadde de sydd en prøve av kjolen i et billig stoff for at jeg skulle se fasongen og målene. Gjorde nye tilpasninger, justerte litt her og der.

Så dro vi hjem, og fikk sendt kjolen med noen kjente et par uker etterpå.

Kjolen ble litt for stor, ja, men det var fordi jeg hadde gått ned.... men den ble akkurat slik jeg ønsket den, veldig veldig enkel og min stil. Så tok jeg den til en skredder her i Oslo for de siste justeringene, og nå sitter den perfekt. Heldigvis hadde jeg valgt en todelt kjole slik at det skulle være enkelt å gjøre endringer.

Har fått meg en skreddersydd kjole som er slik jeg vil ha den, til den nette sum av 2500,- inkludert justeringer i ettertid. Er strålende fornøyd, og gleder meg bare til jeg skal bruke den!

Dersom du har mulighet til å få den sydd i utlandet er det en del å spare på det, og uansett er det en veldig god følelse å ha en kjole som er bare din! :-)

Var og sjekket noen priser på stoff her hjemme, og det varierer veldig etter type og kvalitet. For "brudekjolestoff" vil nok dette ligge på 200-700 kr meteren. Veldig store forskjeller, ja!

En venninne av meg får sydd sin kjole her i Oslo. Dette er ikke en klassisk brudekjole, men mer en designerkjole. (designeren ønsker å lage noe nytt, ikke kopiere det som allerede finnes:-) og den kommer på ca 9000 for design og sying, stoffet kommer i tillegg. Den blir rålekker!

Håper du finner ut av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stinemor som ikke er innlogget her igjen................beklager at jeg svarte på noe som ikke var spørsmålet ditt............jeg leser litt fort innemellom skjønner du. :oops:

Men, ihvertfall, har ingen erfaring selv ang. det å få sydd brudekjole, men vet det var ei annen ei her inne som har fått sydd sin brudekjole, og om jeg ikke husker feil så betalte hun kr 7100,-.

Lykke til igjen og ha en fin fin sommer :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først av alt må jeg bare si at det er så utrolig bra respons her inne! Det er veldig tilfredsstillende å få raske, informative og velmenende svar - så takk alle sammen. :)

Prinsessen: tror desverre ikke jeg skal til utlandet med det første, men får heller lete videre her hjemme. Vet du forresten hvilken designer din venninne skulle bruke?

Stinemor: Den kjolen fra Angela Stone var veldig fin, liker de enkle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...