AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Hei, Jeg er nyutdannet og har 490k i året. Jeg har begynt å kikke på bolig, og har tidligere blitt lovet at far skal stille som kausjonist eller medlåntaker. Jeg har funnet hus jeg ønsker å by på, men plutselig har han sagt at 'jeg må klare meg selv' nå siden jeg er utdannet. Min far tjener MYE penger, og har nedbetalt hus, topp økonomi osv. Likevel mener han jeg ikke får hjelp. Uten hans hjelp får jeg kanskje bare lån på 2 mill og i byen jeg bor blir det neppe noe hus. Det føles så urettferdig! Han har sagt jeg skal få hjelp tidligere og vennene mine sine foreldre har med selvfølge stilt som garantist for sine barn, det er jo nesten umulig å kjøpe hus uten. Jeg har tidligere eid leilighet og har betalt alt på tiden, spart mye penger på å ha den. Skjønner ikke hvorfor han ikke vil. Er jeg bortskjemt? Anonymous poster hash: f0188...2ee
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 du er voksen, du klarer å spare så du kan kjøpe noe eget uten å rissikere at faren din blir stående igjen med all gjelda hvis du driter deg ut. Anonymous poster hash: 26425...db3 15
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #3 Skrevet 14. september 2015 Du har tidligere eid leilighet, er voksen og ferdig utdannet og greier likevel ikke å spare til bolig selv?Anonymous poster hash: bb046...00c 20
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #4 Skrevet 14. september 2015 Jeg syns det er dårlig gjort av faren din å ikke hjelpe til. (Men så hjelper det lite hva vi svarer til deg her både den ene og andre veien, for ståa er okke som at du må spare for å få råd til hus) Lykke til Anonymous poster hash: 5e32e...51b 2
Cashbah Skrevet 14. september 2015 #5 Skrevet 14. september 2015 Du er voksen, har god økonomi. Hvis du klager på at du ikke kan løpe til pappa og få det du peker på nå, så ja; du er bortskjemt. 18
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #6 Skrevet 14. september 2015 Hva skjedde med pengene du fikk for den forrige leiligheten din? Anonymous poster hash: 9da5c...73d 5
mereo Skrevet 14. september 2015 #7 Skrevet 14. september 2015 Hvorfor kan du ikke fortsette å bo i leilighet? Hvorfor må du ha hus? Å vil du virkelig være ansvarlig for å dra med deg faren din dersom du misligholder lånet? 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #9 Skrevet 14. september 2015 Det er da ikke en selvfølgelighet å skulle kunne kjøpe hus som nyutdannet? Når det er sagt, er det jo en smule bedritent å love deg starthjelp og så trekke det tilbake når det blir aktuelt. Anonymous poster hash: 08a8b...8b5 7
Frøken.stille Skrevet 14. september 2015 #10 Skrevet 14. september 2015 Jeg har lyst å si at du er bortskjemt, men det kan hende jeg mener det kun fordi jeg er misunnelig... Men syns det er litt dårlig av din far å love deg hjelp, for så å trekke seg. Kanskje noe har endret seg i hans økonomi eller noe?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #11 Skrevet 14. september 2015 Foreldrene mine lånte meg ekstra penger, men jeg spurte ikke engang om de ville stå som kausjonist. Hvis ikke du får låne mer enn 2 milloner så er det fordi banken ikke tror du kan betale for mer, og da ville faren din utsette seg for veldig stor risiko ved å stå som kausjonist for et større lån. Jeg synes du virker korttenkt som ikke ser det, og det er kanskje en del av grunnen til at ikke faren din vil være med. Anonymous poster hash: be3d2...ac7 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #12 Skrevet 14. september 2015 Ja du er bortskjemt. Som nyutdannet kan man som regel ikke kjøpe seg det huset man har lyst på, du må kjøpe det du har råd til. Og det er ikke hus, i alle fall ikke i Oslo hvor jeg bor. Du må senke forventningene dine eller akseptere mye lenger reisevei.Anonymous poster hash: 73f67...d31 1
Gjest O.G. Skrevet 14. september 2015 #13 Skrevet 14. september 2015 Slutt å syt og begyn å ta ansvar for livet og huslånet ditt selv.
Gjest Blondie65 Skrevet 14. september 2015 #14 Skrevet 14. september 2015 Jeg synes det er rart at faren din først signaliserer at han vil,hjelpe og deretter trekker det tilbake. Når det er sagt er det slik at hjelp fra foreldre er ikke noe en kan kreve eller forvente.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #15 Skrevet 14. september 2015 Hei, Jeg er nyutdannet og har 490k i året. Jeg har begynt å kikke på bolig, og har tidligere blitt lovet at far skal stille som kausjonist eller medlåntaker. Jeg har funnet hus jeg ønsker å by på, men plutselig har han sagt at 'jeg må klare meg selv' nå siden jeg er utdannet. Min far tjener MYE penger, og har nedbetalt hus, topp økonomi osv. Likevel mener han jeg ikke får hjelp. Uten hans hjelp får jeg kanskje bare lån på 2 mill og i byen jeg bor blir det neppe noe hus. Det føles så urettferdig! Han har sagt jeg skal få hjelp tidligere og vennene mine sine foreldre har med selvfølge stilt som garantist for sine barn, det er jo nesten umulig å kjøpe hus uten. Jeg har tidligere eid leilighet og har betalt alt på tiden, spart mye penger på å ha den. Skjønner ikke hvorfor han ikke vil. Er jeg bortskjemt?Anonymous poster hash: f0188...2ee Kausjonist systemet er noe dritt. Det presser foreldre til å sette egen økonomi og eiendom i fare. Selv er jeg livredd for at en av ungene skal spørre meg om det. Alt jeg har er en liten huskule, men jeg er sikker på at for mine unge og uerfarne barn har jeg sikkert bra økonomi. Anbefaler deg å spare de 15 % selv, så slipper du å spørre noen, Anonymous poster hash: 4ec18...9e4 3
Labbetussen Skrevet 14. september 2015 #16 Skrevet 14. september 2015 Vås.. Mye misunnelige folk her pp KG! Du er ikke bortskjemt, med mine barn når de vokser til skal jeg hjelpe dem med alle midler tilgjengelig når det kommer til stykke. Vær du sikker! Selv har jeg spinket og spart hele livet og fått det til tross pengesterk far. Han også ville ikke kausjonere for meg tross million inntekt, flott hus biler osv. Kanskje var det fordi han selv fikk sine foreldre til og kausjonere som ung og dreit seg ut som nesten resulterte i tvangssalg av mine besteforeldre sin bolig. At jeg vet, vet ikke han men jeg tipper det er grunnen..
Gjest O.G. Skrevet 14. september 2015 #17 Skrevet 14. september 2015 Vås.. Mye misunnelige folk her pp KG! Du er ikke bortskjemt, med mine barn når de vokser til skal jeg hjelpe dem med alle midler tilgjengelig når det kommer til stykke. Vær du sikker! Selv har jeg spinket og spart hele livet og fått det til tross pengesterk far. Han også ville ikke kausjonere for meg tross million inntekt, flott hus biler osv. Kanskje var det fordi han selv fikk sine foreldre til og kausjonere som ung og dreit seg ut som nesten resulterte i tvangssalg av mine besteforeldre sin bolig. At jeg vet, vet ikke han men jeg tipper det er grunnen.. Misunnelig på TS som har en far som ikke vil låne henne penger????
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #18 Skrevet 14. september 2015 Ja du er bortskjemt!!! Anonymous poster hash: 14c4e...c00
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #19 Skrevet 14. september 2015 Jeg har aldri sagt at jeg klager fordi jeg ikke får det jeg peker på. Jeg er lei meg fordi det ikke er noen ulempe for han å garantere, og fordi han tidligere har lovt dette. Jeg har aldri sjanse til å komme meg på boligmarkedet for hus om jeg ikke får hjelp. Venninnene mine har fått hjelp og det skulle visst bare mangle. Faren min har stabil jobb og godt over 2 mill i inntekt årlig, så ingenting økonomiske problemer. Synd at jeg virker bortskjemt for noen. Vil presisere at jeg har jobbet hele livet og derfor har hatt råd til leilighet osv. Jeg vil bort fra denne nå siden den ligger for langt vekke fra jobb og hjemby. Ingen menneskerett med hus, men hvis man har mulighet til å hjelpe barna uten problemer så synes jeg det er rart man ikke gjør det. Anonymous poster hash: f0188...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #20 Skrevet 14. september 2015 Den forrige leiligheten er solgt, fikk 200 i pluss, i tillegg til at jeg hadde betalt ned 200. Så minus megler blir det da en fin sum på 325 k. Fremdeles ikke nok for banken. Anonymous poster hash: f0188...2ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå