AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Det begynte med oppkast og intense smerter i øvre del av magen, dagen etter inntak av litt for mye alkohol. Fyllesyke, tenkte jeg. Ta straffen som den voksne (er 24) kvinnen du er. Men det gikk ikke bort. Jeg begynte å hyperventilere, kastet opp hvert 10ende minutt, og kunne ikke strekke ut magen. Dagen etter var det like ille, og tok gråtende taxi til legevakt. De prøvde å få i meg syrenøytraliserende, men jeg spydde det opp. Pustet inn i en papirpose, hadde lett feber, smerter... Ble innlagt på sykehuset. Gastroskopi viste ingen betennelse i spiserør eller magesekk. De tok røntgen, mr,- ingenting fysisk. Men symptomene gav seg ikke; oppkast, smerter, lett feber og hyperventilering. "Du har angstanfall", sa de, og gav meg høye doser av beroligende, flere ganger daglig. Væske intravenøst, litt smertestillende her, og kvalmedempende der. Slik lå jeg i 14 dager, før symptomene gav seg. På et tidspunkt tryglet jeg om enda en gastroskopi, for "magen skal ikke kjennes slik ut, noe er galt!!". Slange ned spiserøret er ikke så fantastisk, så tryglingen var iallefall bekreftelse på smertene jeg opplevde. Men de fant ingenting fysisk, og jeg ble sendt hjem når symptomene forsvant. Med beskjeden "Kom deg til psykolog, dette var angstanfall". Det gjorde jeg, for jeg ble skremt av mitt eget hodet. Om sinnet mitt kan få kroppen til å bli så fysisk syk, uten å være fysisk syk - ja, da vil ikke jeg ha ansvaret for det sinnet alene. Så kom meg i behandling. Fikk akuttplass, med et brev fra sykehuset hvor det stod "pasienten hadde kraftige panikkangstanfall, og behøver oppfølging." Yes sir, tenkte jeg, mens jeg viftet bort tanken som hele tiden sa "men panikkanfallene var vel pga smertene, og ikke omvendt?" De fant jo ingenting fysisk. En drøy uke etter utskrivningen, får jeg akutt diaré. Jaja, spyr iallefall ikke. Men diaréen går ikke vekk. Den blir vannaktig, og jeg føler meg svimmel. Holder tydeligvis ikke på vann. Får skaffet meg tabletter som skal gjenopprette og opprettholde væske- og saltbalansen. Sånn at jeg iallefall ikke blir for dehydrert. Magesmertene melder seg, denne gangen i nedre del av magen. Så får jeg forstoppelse. Men diaréen er der enda. Forstoppelse OG diaré, hvorfor er det noe som går an å ha samtidig?? Har legetime i morgen, og har nå gått med dette i over en uke. Det bobler, jeg føler meg anderledes i munnen, mageknip og strålende smerter. Forstoppelse og diaré. Jeg er lei. Og svak. Men jeg spyr i det minste ikke. Har god matlyst, men fordøyelsen har meldt seg ut. Er det noen som kjenner seg igjen? Jeg har legetime i morgen, men må jo innrømme at dette bekymrer. Har aldri hatt mageproblemer før.Anonymous poster hash: edb30...f90
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 Og jeg har metallsmak i munnen.Anonymous poster hash: edb30...f90
gule_fugl Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Strålende smerter.. hvor stråler det? Når kommer smertene, kan du se et mønster? Er det verre etter du har spist etc.? Hva sa blodprøvene?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Dette er ikke psykisk. Ikke gi deg på det. At det går an å være så inkompetente som leger :/ Dette er grunnen til at jeg aldri stoler på legen og alltid gjør grundig research selv. Anonymous poster hash: 23e4d...eff
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Les Sjarmen med tarmen. Den forklarer hvordan magen virker. Anonymous poster hash: fb5fb...daf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå