Gå til innhold

navn på ungdomsbedrift

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Vi er en gjeng på fem elever fra videregående som skal starte ungdomsbedrift. Planen vår er å lage en registreringsapp som skal være i bruk i ulike barnehager. Appen skal fungere slik: når man kommer til barnehagen skal foresatte trykke på barnets navn på en ipad og registrere at barnet er i barnehagen. Det samme når barnet blir hentet. Man skal også kunne ha andre opplysninger på appen. Vi trenger et fengende navn. Navnet må være enkelt og catchy. 

Håper dere kan hjelpe oss!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke andre opplysninger er det snakk om i tillegg? Er det allergi informasjon, er det ting som "Ole skal til tannlegen den 12. og kommer senere"? Hvor mye skal appen brukes til registreringsformål i forhold til de andre funksjonene? Jeg tenker at det har litt å si for å finne et passende navn. Hvis hovedformålet er en elektronisk "sjekkliste" så burde jo navnet reflektere det. Hvis det derimot er for å holde styr på ulik informasjon om barna, i tilleg til når de kommer og går, så burde navnet reflektere at det er en litt mer "alt mulig" app.

Skrevet

Hvilke andre opplysninger er det snakk om i tillegg? Er det allergi informasjon, er det ting som "Ole skal til tannlegen den 12. og kommer senere"? Hvor mye skal appen brukes til registreringsformål i forhold til de andre funksjonene? Jeg tenker at det har litt å si for å finne et passende navn. Hvis hovedformålet er en elektronisk "sjekkliste" så burde jo navnet reflektere det. Hvis det derimot er for å holde styr på ulik informasjon om barna, i tilleg til når de kommer og går, så burde navnet reflektere at det er en litt mer "alt mulig" app.

Hei Adipose. De andre opplysningene det er snakk om er typ: Per blir hentet av mormor Rita på fredag. Kan også være at bhg skriver: Tina trenger flere bleier. Takk for at du hjelper oss:)

Skrevet

Artig.. Finnes en applikasjon for alt i dag :) Siden det er en registrerings app og hvis den kun skal brukes i barnehager hva med Kinderwatch eller childplanner?

Skrevet (endret)

Da skjønner jeg :) Forslagene over her var jo egentlig fine syns jeg. Er jo litt vanskelig å finne snertne navn som beskriver funksjonen litt, men KidTrack eller KidCheck hadde jo funka. KidList. Eller hvis dere hovedsaklig tenker å rette dere mot iOs brukere, kanskje sette en liten "i" forann. Hvis ikke dette er en "beskyttet" greia da, men vet jo aldri helt med Apple og copyrights.

Men nå surrer jeg meg bort. Hvis dere vil ha det på norsk kunne jo kanskje iBarnehage vært en fjong tittel. Det sier jo liksom at det er et teknologisk verktøy for barnehager samtidig som at det blir et lite ordspill på "i barnehage" :)

Endret av Adipose
Skrevet

Hei

Vi er en gjeng på fem elever fra videregående som skal starte ungdomsbedrift. Planen vår er å lage en registreringsapp som skal være i bruk i ulike barnehager. Appen skal fungere slik: når man kommer til barnehagen skal foresatte trykke på barnets navn på en ipad og registrere at barnet er i barnehagen. Det samme når barnet blir hentet. Man skal også kunne ha andre opplysninger på appen. Vi trenger et fengende navn. Navnet må være enkelt og catchy. 

Håper dere kan hjelpe oss!

"Little Kid Lover"?

• Liker 1
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet (endret)

Kiddy message :fnise:

Lykke til forresten!

Endret av The Lost Dreamer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...