Gå til innhold

Dere som ikke like Tyrkia

Fremhevede innlegg

Skrevet

og som snakker om innpåslitne og plagsomme selgere, og dårlig mat.

Hvor liker dere å reise og hvor får dere god mat?

Er dere utad eller innadvendte ?

Anonymous poster hash: 8c88b...316

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tyrkia er sikkert fint for de som liker det, men husk det er alltids de som vil ha noe mer.. Noe Tyrkia ikke kan tilby, hvis du liker å være på overfylte plasser med Skandivadiske folk, da er Tyrkia/Bulgaria bra. 

Vil du ha opplevelse eller noe mer en Tyrkisk helgefyll, så reis dit folk ikke har tid/løst/råd til, eller dit du vil (det er viktigst). 

Like ikke Tyrkia pga overfylt av fyll og impåslitner tyrkere samt søppel, dårlig lukt, ikke fin natur omvigelser. 

Anonymous poster hash: 7ca3a...c3a
Skrevet

Å ikke like skitne innpåslitne Tyrkiske selgere har ingenting med å være innadvendt å gjøre. 

Tyrkia er ikke en god feriedestinasjon om du er ute etter kvalitet.  

Skal du ha god mat: Deler av Hellas, Spania og ikke minst Italia. 

Anonymous poster hash: 19d65...b9d
  • Liker 4
Skrevet

Jeg syntes Tyrkia har bedre mat enn feks Gran Canaria.

• Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Tyrkia er kåret til verdens tredje beste kjøkken, så om man prøver noe annet en kebab og kjøttboller der nede, så har de fantastisk god mat.  Jeg har reist mye i Hellas og Tyrkia, like begge reisedestinasjoner like godt, men av forskjellige grunner. Men når alt kommer til alt, så er det mye likt. Cran Canaria/ Kreta/Rhodos/Tyrkia osv. Man kan oppleve negative ting overalt. Vi har opplevd mas i Tyrkia, robbet på Cran Canaria, elendig mat på Rhodos og sure grekere på Kreta. Men vi koser oss sammen på ferie, så har jeg gode minner fra alle steder.

Skrevet

Jeg liker ikke maten der. Rett og slett. Foretrekker Italia og Spania, og tror ikke det har så mye med om jeg er innadvendt eller utadvendt å gjøre. Skal jeg først bruke penger på reise, mat og opplevelser blir det absolutt ikke Tyrkia :)

Skrevet

Jeg liker ikke maten, folk er innpåslitne(ikke bare selgere), dårlige shoppingmuligheter på de typiske feriestedene.. bare fullt av stygge fake ting. Ikke noe fin natur. Mye søppel. Lukter ikke godt der.

Har vært i Tyrkia flere ganger, og har sittet igjen med den samme opplevelsen hver gang.

Jeg er utadvendt, men jeg liker å få gå i fred når jeg er ute og handler eller går tur.

Jeg hadde valgt Hellas eller Italia, hvis jeg skulle på en liknende tur. 

Jeg reiser for å oppleve nye ting, ny mat, ny kultur. Vil helst ikke reise et sted hvor det er overbefolket av skandinavere. I stedet for å reise på den årlige charterturen, sparer jeg heller litt lenger, og drar på en mye mer spennende tur.

Anonymous poster hash: 883d9...04c
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Synes det er litt dumt at folk som bare har besøkt de typiske sydenstedene sør i Tyrkia dømmer hele landet på bakgrunn av dette. Tyrka er et fantastisk land å reise rundt i, men tonnevis av hyggelige, gjestfrie mennesker. Naturen er flere steder helt ubeskrivelig og landets kultur og historie nesten uten like. Jeg har reist rundt i 80 land, og Tyrkia er faktisk et av de mest interessante jeg har vært i. Men da må man reise vekk fra Alanya og Antalya... For eksempel er Istanbul en av de mest spennende storbyene i hele verden, og Kappadokia er en fantastisk region. De østlige delene av landet er også lite besøkt av turister, men har masse å by på. Maten man finner på de norske billedmenyene i Alanya er bare tragisk, men dersom man drar hvor de lokale spiser får man et helt annet inntrykk av landets kjøkken. Dessuten spiser man for en brøkdel av prisen man gjør på turistrestaurantene. Og det beste av alt? Drar man vekk fra "sydenstedene" slipper man unna de innpåslitne tyrkerne, og får et helt annet inntrykk av de lokale.

Skrevet
5 minutter siden, RC skrev:

Synes det er litt dumt at folk som bare har besøkt de typiske sydenstedene sør i Tyrkia dømmer hele landet på bakgrunn av dette. Tyrka er et fantastisk land å reise rundt i, men tonnevis av hyggelige, gjestfrie mennesker. Naturen er flere steder helt ubeskrivelig og landets kultur og historie nesten uten like. Jeg har reist rundt i 80 land, og Tyrkia er faktisk et av de mest interessante jeg har vært i. Men da må man reise vekk fra Alanya og Antalya... For eksempel er Istanbul en av de mest spennende storbyene i hele verden, og Kappadokia er en fantastisk region. De østlige delene av landet er også lite besøkt av turister, men har masse å by på. Maten man finner på de norske billedmenyene i Alanya er bare tragisk, men dersom man drar hvor de lokale spiser får man et helt annet inntrykk av landets kjøkken. Dessuten spiser man for en brøkdel av prisen man gjør på turistrestaurantene. Og det beste av alt? Drar man vekk fra "sydenstedene" slipper man unna de innpåslitne tyrkerne, og får et helt annet inntrykk av de lokale.

Jeg var i Istanbull og Göreme og der de skuffende varme kildene med den hvite faenskapen er. Maten var bedre men ikke så langt fra Antalia og Alanya. Likte Göreme da, jævlig chill plass. 

Skrevet
Den 12/21/2015 at 0.40, RC skrev:

Eller bare gi blanke i Tyrkia og dra til Tel Aviv. 

Gjest MadameDeRosa
Skrevet (endret)
Den 19. september 2015 at 10.46, morhjertegod skrev:

Tyrkia er kåret til verdens tredje beste kjøkken, så om man prøver noe annet en kebab og kjøttboller der nede, så har de fantastisk god mat.  Jeg har reist mye i Hellas og Tyrkia, like begge reisedestinasjoner like godt, men av forskjellige grunner. Men når alt kommer til alt, så er det mye likt. Cran Canaria/ Kreta/Rhodos/Tyrkia osv. Man kan oppleve negative ting overalt. Vi har opplevd mas i Tyrkia, robbet på Cran Canaria, elendig mat på Rhodos og sure grekere på Kreta. Men vi koser oss sammen på ferie, så har jeg gode minner fra alle steder.

Hvor i all verden har du fått for deg at Tyrkia har verdens tredje beste kjøkken fra? Det stemmer jo ikke i det hele tatt.  Alle vet at det franske kjøkken er tredje beste.

Endret av MadameDeRosa
Skrevet

Har aldri vært i tyrkia. Heller ikke bulgaria. Ingen av de frister egentlig. Liker aller best Hellas, nærmere bestemt kreta. 

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
3 minutter siden, Pastalovah skrev:

Har aldri vært i tyrkia. Heller ikke bulgaria. Ingen av de frister egentlig. Liker aller best Hellas, nærmere bestemt kreta. 

Har vært flere ganger i alle nevnte land. Aldri mer Tyrkia. Foretrekker Hellas av de tre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...