Gå til innhold

Hva er øvre grense for flyktninger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 100% for at vi skal hjelpe mennesker i nød. Men har vi en øvre grense for hva vi bør ta inn, eller bør vi slippe inn alle sammen?

Anonymous poster hash: fbf94...a36
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror den øvre grensen på hva Norge kan klare er mellom 1 og 2 millioner ett sted.

Anonymous poster hash: 50663...800
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror den øvre grensen på hva Norge kan klare er mellom 1 og 2 millioner ett sted.

2 millioner er 2/5 av befolkningen. 

Sosialister må lære matte, derfor er det viktig å styrke utdanningen. 

• Liker 1
Skrevet

2 millioner er 2/5 av befolkningen. 

Sosialister må lære matte, derfor er det viktig å styrke utdanningen. 

Hei, jeg er sivilingeniør.

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Jeg tror ikke du forstår hvor mange mennesker 1-2 millioner er. 

Skrevet

Henvis gjerne til kilde for å understøtte dette tallet :)

Anonymous poster hash: 35ff2...f1c

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil også hjelpe mennesker i nød. Jeg mener vi heller bør styrke nærområdene til ustabile områder slik at de "kloke hodene" kan flytte tilbake og bygge opp hjemlandet sitt så snart det er mulig. Svaret mitt er derfor at vi bør stenge grensene NÅ og ta i mot de som er kommet allerede på en en verdig måte. Da forutsetter jeg at midlene vi bruker på integrering o.l er likt som i dag der vi ikke har tilstrekkelig kompetanse i helsevesenet på slike traumer flyktninger opplever, og at integreringen ikke har vært 100 % vellykket. Med dagens velkomst av flyktninger klarer vi nok neppe mer enn 100 000 fordelt på 10 år før ting skjærer seg fryktelig.

Anonymous poster hash: 35ff2...f1c
  • Liker 3
Skrevet

Vi har et landareal på ca 385.000 km2. Vi klarer fint å klemme inn 1000 personer per kvadratkilometer, det er land som har høyere tetthet enn som så.

Kjapt beregnet da så har vi plass til 3,85 milliarder mennesker. Det er bare til å fylle på!

Anonymous poster hash: 2ac10...052
  • Liker 1
Skrevet

For min del holder det med 250. Jo flere vi tar inn jo dårligere blir det. Vis vi tar inn flere vi klarer å hjelpe ordentlig,så blir de ikke integrert skikkelig og vi ender opp med kultur kræsj i hytt og pine. Vi har allerede nok problemer med det som det er. Og for meg så føles det ut som ofte når vi kræsjer kulturelt så bøyer nordmenn seg i støvet. Det er rett og slet dumsnill het å ta inn flere enn vi klarer. Vi kan godt hjelpe de der de er. det hadde vært smarte ,både økonomisk og for å holde på det vi har igjen av Norge. Vi har massevis av problemer her som vi må ta oss av som koster. Jeg ser ikke Stordalen omgjøre hotellene sine til gamlehjem. eller butikker gi dags omsetningen til hjemløse,narkomane eller andre viktige saker her i Norge. Stormberg gir ikke jobber til alle de som allerede sliter her i Norge med å få jobb.  

Anonymous poster hash: 7154d...922
Skrevet

Vi har et landareal på ca 385.000 km2. Vi klarer fint å klemme inn 1000 personer per kvadratkilometer, det er land som har høyere tetthet enn som så.

Kjapt beregnet da så har vi plass til 3,85 milliarder mennesker. Det er bare til å fylle på!

Jeg ser forresten at jeg har gjort en flau regnefeil. Vi har selvsagt bare plass til 385 millioner. Men likevel, bare til å kjøre på!

Skrevet (endret)

Vi må hjelpe. Slipp inn alt.

Endret av debattanten
  • Liker 1
Skrevet

Om vi dropper å gi asyl mener jeg vi kan ta inn rundt 1000 kvoteflyktninger i året nå som krisen er som den er. Fokusere på at de er reelle flyktninger som trenger mest beskyttelse. Altså minoriteter og da gjerne barnefamilier.

Viktigste er å få slutt på galskapen når det kommer til asylinnvandring. Det vil aldri gagne de svakeste, som faktisk er hele poenget med å gi opphold til noen.

• Liker 5
Skrevet

På finnmarksvidda er det et hav av plass. Men skal folk integreres med bark og pinner? Eller med mennesker?

Gjest Gjest_The Archbishop
Skrevet

Jeg synes at det holder med å ta inn 2-3000 flyktninger til Norge.

Skrevet

Hvordan skal vi sørge for helsetjenester, skole, bolig og jobb for disse?

Er infrastrukturen i Norge i stand til en slik økning? Hvor lang tid trenger vi på å bygge infrastruktur som er tilfredsstillende?

Anonymous poster hash: fbf38...e1e

Skrevet

Er jo andre ting enn landareal som har betydning da. Vi må jo ha både boliger, skoler og jobber til alle disse

Anonymous poster hash: a741d...036

• Liker 1
Skrevet

Syns maksgrensen bør være på det den er satt: 8000 pluss familiegjenforening. Helst skulle jeg hatt stengt grensene. Men da er jeg jo rasist. Det er ventet 10-15 000 asylsøkere i år. Det er nok.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror vi klarer opp mot 100.000 i året. Tyskland alene tar i mot 500.000 i året! Vi er verdens rikeste land!

Anonymous poster hash: e1aba...466

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror vi klarer opp mot 100.000 i året. Tyskland alene tar i mot 500.000 i året! Vi er verdens rikeste land!

Anonymous poster hash: e1aba...466

Uh? Tyskland har et innbyggertall på 80 millioner, og Norge 5. Vi har ikke kapasitet til å ta i mot 1/5 av det Tyskland tar inn.

For øvrig er Norge det landet i Europa som tidligere har tatt inn flest asylsøkere og flyktninger, så det er bare fair at noen andre hjelper til, og. Tysk mentalitet er dårlig samvittighet for 2. verdenskrig, og velger å gjøre alt godt igjen ved å ta inn flyktningene. Nei, Norge klarer ikke 100 000. Realitetssjekk, plis. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...