AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Vi har kjøpt en bolig som vi kun skal leie ut og aldri tenkt å bo i. Dere som har utleiebolig.. Pusser dere den flott opp, eller sånn nogelunde og så lønnsomt som mulig? Anonymous poster hash: c7614...295
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 Vi har kjøpt en bolig som vi kun skal leie ut og aldri tenkt å bo i. Dere som har utleiebolig.. Pusser dere den flott opp, eller sånn nogelunde og så lønnsomt som mulig? Anonymous poster hash: c7614...295 Pusser opp, men velger billige løsninger (type Ikea fremfor designkjøkkenet med integrerte Miele hvitevarer jeg ville valgt hjemme hos meg selv, enkle fine fliser på våtrom osv) Anonymous poster hash: 69d14...821
Havtorn Skrevet 14. september 2015 #3 Skrevet 14. september 2015 Mal alt i en behagelig farge, hvitt er egentlig et sikkertstikk. Billigste billige kan ofte ende opp med mye vedlikehold - jeg bor for tiden i ei leilighet hvor utleier kun har kjøpt billigløsninger på alt. Lysarmaturet på badet måtte skiftes ut, kjøkkenvifta gikk gaiken og en liftgardin må også byttes ut. I tillegg til at malingen på veggene smitter av bare man ser hardt på den, så annet en en lett tørk, går det ikke å vaske veggene. De skal være bra letta over at jeg ikke røyker Skal det være med hvitevarer, velg kvalitet. Ditto møbler, greit med ting som faktisk tåler alminnelig bruk. Trenger ikke være råflott, blir jo uansett litt hull i vegger osv. etterhvert som folk flytter ut og inn, så å legge dyre designtapeter får da heller en evt. leietaker ta på egen kappe da slikt går litt utenom. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Har leid mange leiligheter, og abefaler deg å gå for nøytrale farger, slitesterke materialer og ellers ting som tåler normal bruk. F.eks kan det lønne seg å legge laminat på gulvene, da det er meget slitesterkt. Maling, anbefaler jeg å bruke Lady eller noe annen kvalitetsmaling. Her jeg bor nå har utleier brukt Jotaplast (billigste han fant), og etter 4 år er fargen meget falmet, den har smittet av på møblene mine og ser generelt bare fæl ut. På badet anbefaler jeg deg å ha speilskap a la disse , for jo mer du tenker oppbevaring og smarte løsninger osv, jo mindre vil leietaker ha behov for å skru/be om å få endre på ting. Kan lønne seg å ha oppvaskmaskin stående/inkludert i leia, så slipper du at hver eneste leietager må koble til og fra rør og tilpasse til sin egen oppvaskmaskin. Og husk at jo mer du som utleier viser at du tar vare på dine plikter, jo mer vil leietaker ivareta sine, og passe på huset. Kan gi deg skrekkeksempelet herfra, fra en som hadde leiligheten før meg, fikk høre det av naboen. Iallefall: Det hadde vært lekkasje fra taket, leietaker gadd ikke si ifra før skaden var stor og trengte massive utbedringer, da h*n hadde slutta å bry seg, fordi huseier aldri brydde seg om andre småting som leietaker påpekte.. Anonymous poster hash: 80ba9...003
Puny Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Vi valgte fliser i alle gulv, slitersterkt og pent. Ellers har vi et helt vanlig IKea kjøkken og hvite vegger. Det jeg angrer litt på er at vi har trebenkeplate for det krever jo litt vedlikehold og det er ikke sikkert at alle leietakere er like flinke til å ikke sette varme ting på den eller tørker av vann ol... Vi løser det med at vi har i kontrakten at vi må inn og olje den en gang i året eller noe. Har elelrs nøytrale hvite vegger og helt vanlige Ikea hvitevarer...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå