Gå til innhold

Hund eller katt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hund :) Er ikke noe glad i katter. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Uten tvil hund for min del. Vi hadde begge deler da jeg vokste opp, og jeg hadde aldri så mye til overs for verken vår eller venner sine katter. Jeg liker dem når de vil kose, men det virker som det alltid er på deres premisser og bare i korte perioder. Hundene, derimot, de er alltid klare og ønsker kos.

Ja, hund krever mye mer arbeid, men det er med på å knytte båndet mellom oss og ikke noe jeg ser på som noe negativt. Jeg liker hvor avhengig hunden min er av meg. Jeg elsker hvor lykkelig han blir bare jeg tar noen steg mot ham, eller han skjønner at vi skal gjøre noe sammen. Trening, oppdragelse, turer, pelsstell, alt det synes jeg bare er koselig. Jeg gjør mye for ham, men får minst like mye tilbake i form av kjærlighet :)

Endret av Kragebein
  • Liker 1
Skrevet

Uten tvil hund for min del. Vi hadde begge deler da jeg vokste opp, og jeg hadde aldri så mye til overs for verken vår eller venner sine katter. Jeg liker dem når de vil kose, men det virker som det alltid er på deres premisser og bare i korte perioder. Hundene, derimot, de er alltid klare og ønsker kos.

Ja, hund krever mye mer arbeid, men det er med på å knytte båndet mellom oss og ikke noe jeg ser på som noe negativt. Jeg liker hvor avhengig hunden min er av meg. Jeg elsker hvor lykkelig han blir bare jeg tar noen steg mot ham, eller han skjønner at vi skal gjøre noe sammen. Trening, oppdragelse, turer, pelsstell, alt det synes jeg bare er koselig. Jeg gjør mye for ham, men får minst like mye tilbake i form av kjærlighet :)

Nettopp dette var det jeg mente ang. kattenes særheter. Selv om de er knyttet til eier så blir det ikke kos eller noe hvis det ikke passer dem.

Og at de er lunefulle og plutselig setter klørne I deg når man koser er heller ikke en favoritt for min del.

Det er mer arbeid med hund som du sier, men de er mindre kompliserte og de er forutsigbare sånn sett ;)

Men det er smak og behag. Noen her over mente jo at hunder stinker, sikler, og er skikkelig dumme.

Vel... Da velger man ikke retriever, raser med hengelepper, eller en rase som er kjent for å Være "klovn" ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker begge, og har både hund og katt. Har også vokst opp med begge, så jeg synes egentlig ikke at en er bedre enn den andre. Men, når det er sagt, så foretrekker jeg den typiske rolige, kosete men selvstendige katte-personligheten enn den hyperaktive, overlykkelige og utforskende hunde-personligheten - nettopp fordi det gir meg mer tid til mine egne stunder og det er litt lettere å reise bort for en dag eller to. (Nei jeg stenger ikke kattene mine ute.) I tillegg passer det min rolige og tilbaketrukne personlighet bedre. Kanskje derfor jeg aldri har hatt problemer med katter som "plutselig setter klørne i deg mens du koser" heller? Kjemien er kanskje bare bedre...?

Men jeg verdsetter både katter og hunder på forskjellige måter. :)

Skrevet

Katt.

Dei er sjølvstendige, lite krevande.. Er eigentleg ikkje heilt sikker. Har alltid hatt kattar, dei er nokre fascinerande dyr. Ein heim utan katt er liksom ikkje ein heim. Det følast som om noko manglar.

Eg tykkjer godt om hundar óg, men det er veldig godt å kunne levere hunden tilbake til eigaren etter å passa han eit par dagar. Tykkjer eigentleg det blir litt for mykje liv og røre. Katten passar sine eigne saker liksom. Og så er det veldig givande når han kjem å legg seg i fanget ol.

Elskar kattane mine ❤️

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Menneskets beste venn HUNDEN uten tvil! Jeg elsker de livlige krabatene. Jeg kan gå fra å ha verdens verste dag til verdens beste dag takket være hunder. Det er helt utrolig å lese om saker der for eksempel hunder venter flere måneder på sin døde eier. Jeg blir helt rørt av tanken. Dette er virkelig ekte kjærlighet. Det er også helt utrolig å tenke på hvor mye hunder gjør for mennesker. De brukes som politihunder for å finne narkotika/gjerningsmenn. De brukes for å finne folk som er savnet etter snøskred. De oppdager også kreft. Så til dere som sier at hunder er avhengige av oss; vi er også avhengige av dem.

Kommer sikkert til å skaffe meg katt etterhvert, både av praktiske grunner og fordi jeg vil oppleve å være katteeier. Jeg kommer nok til å krysse fingrene for at det blir en skikkelig kosete (hunde)katt. Men, kommer garantert til å bli glad i den uansett, hehe :laugh: Men, jeg blir nok en av de gærningene dere ser på gata som turer rundt med katten i bånd. Skal heller ikke se bort ifra at den blir hetende Vovsen, Pluto eller Fido :laugh: Jeg gleder meg virkelig til den dagen jeg kan kalle meg en stolt hundeeier.

- Hundeelsker :pls:

Anonymous poster hash: 83da6...bca
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...