Gå til innhold

Sykemelding og videreutdanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber 100% fast, og har via kommunen jeg jobber i blitt tatt opp på et nettbasert deltidsstudie (30 stp/år), så planen min dette året var egentlig å jobbe 100% og studere 50%. Jeg ble tatt opp på universitetet i sommer, og selve studiet åpnet nå i høst. .

 

Nå i høst var jeg utsatt for en alvorlig ulykke som gikk hardt inn på meg både psykisk og fysisk. Etter et par uker med først 100% sykemelding og så 50% sykemelding trodde jeg egentlig at jeg var bra igjen, men etter å ha forsøkt meg i jobb igjen (i 50%) har jeg dratt på meg alt mulig av infeksjoner og hatt psykiske sammenbrudd(og en sjef som ikke tilrettelegger!), så alt tyder jo på at dette tar lengre tid å bearbeide enn det jeg egentlig trodde, så jeg kommer til å snakke med legen om mulighet for 90 % sykemelding, og så sakte men sikkert jobbe meg tilbake i form igjen. 

 

Nå er jo jeg en sånn person som gjerne skulle vært på jobb, og som kommer til å gå på veggen av å bare sture hjemme, derfor er det jo helt genialt at jeg har nettstudiet mitt, slik at jeg bare kan sitte hjemme, lese og bruke det til å få tiden til å gå. Men er dette greit med tanke på sykepenger? 

 

Noen som vet? 

 



Anonymous poster hash: 21ef0...4a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan jo være sykemeldt fra en jobb og jobbe i en annen, så da regner jeg med at man kan være sykemeldt fra jobb men ikke fra studier...? Men sjekk med NAV for sikkerhets skyld.

Anonymous poster hash: 04f20...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...