Gå til innhold

Tips mot edderkopper!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bor i en kjellerleilighet der det kryr av edderkopper. Noen dager er det ingen her, mens andre dager kan jeg våkne opp til 6272828 edderkopper i leiligheten. Aner ikke hvor de kommer fra. Er livredd for de, klarer å drepe de som er litt mindre, men det dukker ofte opp noen gigantiske. De er ofte i vasken på kjøkkenet, kommer de opp fra sluket?

Hørt om masse forskjellige sprayer. Trenger noe som virkelig hjelper til å ta knekken på disse, noe man feks kan spraye utenfor dører og vinduer ute? Hjelp!!

Anonymous poster hash: 20545...318

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp permetrin og spray rundt dører, vinduer, ventiler og evt. lister. Da vil jeg tro de fleste forsvinner raskt.

Anonymous poster hash: eed08...f27

Skrevet

Det finnes noe som heter Permetrin spray, den er ganske sterk og fås på blant annet Jernia. Har lest mange som sier at den funker veldig bra. Jeg brukte den ved inngangspartiet selv, etter det har jeg ikke sett en eneste edderkopp der.

Ellers finnes det sånne greier du putter i stikkontakten som avgir en høyfrekvent lyd (tror jeg) som eddiene ikke liker. Vet ikke hvordan den er hvis du har katt eller andre dyr, som også hører en del høyfrekvente lyder vi ikke hører.

Lykke til! Føler skrekken din, jeg flytter i disse dager ut av en leilighet nettopp fordi jeg ikke orker alle de digre edderkoppene. Grøssameg :(

Anonymous poster hash: 4d775...036
Skrevet

Kjøp permetrin og spray rundt dører, vinduer, ventiler og evt. lister. Da vil jeg tro de fleste forsvinner raskt.

Anonymous poster hash: eed08...f27

Du rakk akkurat å svare før meg :) Men det understreker jo bare poenget mitt heldigvis - mange anbefaler Permetrin!

Skrevet

Jeg bruker en spray som heter masta kill, kjøpte den nettopp fordi det var så stort problem med alle slags kryp her inne. Fungerer veldig bra så langt!

Anonymous poster hash: cd43c...0d8
Skrevet

Jeg bruker en spray som heter masta kill, kjøpte den nettopp fordi det var så stort problem med alle slags kryp her inne. Fungerer veldig bra så langt!

Anonymous poster hash: cd43c...0d8

Vil det da ligge døde edderkopper rundt i leiligheten?

Anonymous poster hash: 9bbb8...f7c

Skrevet

Du kan pøse på med all verdens kjemikalier og drepe tusenvis, men det er ikke metoden om du vil ha slutt på elendigheten.

Edderkopper trives der det er mørkt og i tillegg der det er høy luftfuktighet. Slipp inn alt av lys og reduser luftfuktigheten inne og edderkoppene trives ikke lenger hos deg.

Det beste og enkleste middelet til å drepe dem med når de er kommet inn, er en elektrisk tennisracket, fra Europris eller andre.

Anonymous poster hash: acf0d...129

Skrevet

Permetrin eller trinol 810. Selv fikk jeg et nytt liv etter sistnevnte. :)

Anonymous poster hash: c37b2...7ed
Skrevet

Du må huske å kjøpe permetrin ekstra, den er luktsvak og har preventiv effekt, som gjør at edderkoppene ikke går der det er sprayet. Den som heter super permetrin stinker og har ikke preventiv effekt, den bare dreper edderkoppen som blir sprayet. 

Skrevet

Det finnes noe som heter Permetrin spray, den er ganske sterk og fås på blant annet Jernia. Har lest mange som sier at den funker veldig bra. Jeg brukte den ved inngangspartiet selv, etter det har jeg ikke sett en eneste edderkopp der.

Ellers finnes det sånne greier du putter i stikkontakten som avgir en høyfrekvent lyd (tror jeg) som eddiene ikke liker. Vet ikke hvordan den er hvis du har katt eller andre dyr, som også hører en del høyfrekvente lyder vi ikke hører.

Lykke til! Føler skrekken din, jeg flytter i disse dager ut av en leilighet nettopp fordi jeg ikke orker alle de digre edderkoppene. Grøssameg :(

Det er ikke påvist at edderkopper kan høre høyfrekvente lyder, eller lyder i det hele tatt (de har ikke ører i vanlig forstand). Mulig de ikke har giddet utvikle hørselsans fordi de ikke er så veldig utsatt for flaggermusangrep. Mange nattsvermere er veldig sensitiv for høyfrekvent lyd nettopp på grunn av sonaren flaggermus bruker under jakt.

Du kan pøse på med all verdens kjemikalier og drepe tusenvis, men det er ikke metoden om du vil ha slutt på elendigheten.

Edderkopper trives der det er mørkt og i tillegg der det er høy luftfuktighet. Slipp inn alt av lys og reduser luftfuktigheten inne og edderkoppene trives ikke lenger hos deg.

Det beste og enkleste middelet til å drepe dem med når de er kommet inn, er en elektrisk tennisracket, fra Europris eller andre.

Anonymous poster hash: acf0d...129

Dette!

Skrevet

Kjøp deg en tarantell. Da merker de at det er større skytts til gards og holder unna. Jeg har masse taranteller i kjelleren, og ikke en eneste husedderkopp. Da har du bare én som du har fullstendig kontroll på, pluss at du slipper masse kjemikalier.

Anonymous poster hash: 1d87e...5f2

Skrevet

Du må huske å kjøpe permetrin ekstra, den er luktsvak og har preventiv effekt, som gjør at edderkoppene ikke går der det er sprayet. Den som heter super permetrin stinker og har ikke preventiv effekt, den bare dreper edderkoppen som blir sprayet.

Det står på super permetrin boksen min at den varer i 4-6 uker, så dette er feil.

Jeg sprayet vel for ca 4 uker siden og har ikke sett en eneste edderkopp etter det!

Skrevet

Det står på super permetrin boksen min at den varer i 4-6 uker, så dette er feil.

Jeg sprayet vel for ca 4 uker siden og har ikke sett en eneste edderkopp etter det!

Har motsatt erfaring i alle fall. Pluss at den stinker. Den andre er meget luktsvak, og etter min erfaring holder den edderkopper borte i opptil et halvt år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...