Gjest Skrevet 13. september 2015 #1 Skrevet 13. september 2015 Hvilken teoriprøve på nett er best? Hvilken er nærmest den virkelige?
tdm900 Skrevet 13. september 2015 #2 Skrevet 13. september 2015 Hvilken teoriprøve på nett er best? Hvilken er nærmest den virkelige? Drit i de prøvene på nett, de er ikke relevante for det du får den dagen du skal avlegge teori på trafikkstasjonen. Konsentrer deg helle om å få med deg generelt det du har lært på trafikkskolen. Mener også du må betale for de prøvene på nett, og det er kun for lure penger fra intetanende som lar seg lure trill rundt med å bite på. Prøvde selv en "gratisversjon" for noen år siden, men fikk ikke noe resultat. Det måtte jeg nemlig betale for!
Gjest Skrevet 13. september 2015 #3 Skrevet 13. september 2015 Drit i de prøvene på nett, de er ikke relevante for det du får den dagen du skal avlegge teori på trafikkstasjonen. Konsentrer deg helle om å få med deg generelt det du har lært på trafikkskolen. Mener også du må betale for de prøvene på nett, og det er kun for lure penger fra intetanende som lar seg lure trill rundt med å bite på. Prøvde selv en "gratisversjon" for noen år siden, men fikk ikke noe resultat. Det måtte jeg nemlig betale for! Jeg kommer ikke til å ha lært noe på trafikkskolen når jeg tar teorien. Jeg er for gammel til at jeg trenger trafikalt grunnkurs, og tenker å ta teoriprøven mens jeg venter på å komme til hos kjørelærer. Jeg bor på et lite sted og det er ventetid.... Jeg holder forøvrig på å lese boka.
tdm900 Skrevet 13. september 2015 #4 Skrevet 13. september 2015 Jeg kommer ikke til å ha lært noe på trafikkskolen når jeg tar teorien. Jeg er for gammel til at jeg trenger trafikalt grunnkurs, og tenker å ta teoriprøven mens jeg venter på å komme til hos kjørelærer. Jeg bor på et lite sted og det er ventetid.... Jeg holder forøvrig på å lese boka. Leser du boka så få heller noen til å stille deg spørsmål etter hvert, om det er noe slik i dagens teoribøker da At du ikke kommer til å lære noe på trafikkskolen var nå litt rart.... Men husk en ting, du kan ikke ta teoriprøven før du slipper til hos sjåførlærer. Da må du klare å komme så langt med kjøring, at du også tar oppkjøring før teoriprøven er foreldet. Det er noen timer med kjøring du skal gjennom også
Gjest Skrevet 13. september 2015 #5 Skrevet 13. september 2015 Leser du boka så få heller noen til å stille deg spørsmål etter hvert, om det er noe slik i dagens teoribøker da At du ikke kommer til å lære noe på trafikkskolen var nå litt rart.... Men husk en ting, du kan ikke ta teoriprøven før du slipper til hos sjåførlærer. Da må du klare å komme så langt med kjøring, at du også tar oppkjøring før teoriprøven er foreldet. Det er noen timer med kjøring du skal gjennom også Ah, om jeg ikke kan ta teoriprøven før jeg starter hos kjørelærer må jeg vell bare vente. Teoriprøven har en varighet på 3 år, så at den blir foreldet er jeg ikke redd for. Kjørelærer reknet med at jeg kom til å bruke 3 - 6 måneder når jeg begynner hos ham.
tdm900 Skrevet 13. september 2015 #6 Skrevet 13. september 2015 Oho....beklager, da tok jeg litt feil ang det med gyldigheten på teoriprøven på trafikkstasjonen Var i den formening at det var 6mnd gyldighet på den jeg
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #7 Skrevet 13. september 2015 Drit i de prøvene på nett, de er ikke relevante for det du får den dagen du skal avlegge teori på trafikkstasjonen. Konsentrer deg helle om å få med deg generelt det du har lært på trafikkskolen. Mener også du må betale for de prøvene på nett, og det er kun for lure penger fra intetanende som lar seg lure trill rundt med å bite på. Prøvde selv en "gratisversjon" for noen år siden, men fikk ikke noe resultat. Det måtte jeg nemlig betale for! Det er ikke sant. Selv brukte jeg en uke på en slitt nettside før teorien og besto. Leste ikke noe i bok. Anonymous poster hash: 9da01...a85
Derpinaa Skrevet 13. september 2015 #8 Skrevet 13. september 2015 Det er bare tull. Selvfølgelig kan du ta teoriprøven før du begynner hos kjøreskolen. Du må bare huske å sende søknad om førerkort først, på vegvesenet sine sider. Jeg brukte nettlappen.no og teoriprøven.no. Sistnevnte fordi jeg fikk gratis tilgang fra kjøreskolen. Fornøyd med begge. Førstnevnte har også kapitler for læring, og en liten prøve etter hvert kapittel som du "må" bestå for å få kapitlet godkjent/fullført.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #9 Skrevet 13. september 2015 TEORITENTAMEN.NO De fleste i min omgangskrets har sagt at den faktisk er litt vanskeligere enn den ordentlige prøven, så om du har god kontroll på den + læreboka, så klarer du det nok! Anonymous poster hash: cf492...bbd
Alja Skrevet 13. september 2015 #10 Skrevet 13. september 2015 Teoritentamen.no er fin. Kjøpte sånn ukesgreie til 120 kr. Bestod teorien uten å ha åpnet boken. Fikk bare 1 eller 2 feil. Første forsøk. Den på nett var myyye vanskeligere enn den ordentlige.
Gjest imperio Skrevet 14. september 2015 #11 Skrevet 14. september 2015 Fikk ikke noe utav gratis versjonene. Men her er noen tips; - Tenkt teori hele tiden! Blir du usikker på om du "tenker" rett, slå det opp i boken!. - Tenk teori og praksis mens du sitter på hos andre. Si hva skiltene er i hodet ditt, tenk "nå bør du gire opp" når du sitter på som passasjer, følg med på hva andre i trafikken gjør og hva sjåføren gjør, tenk teori vær dag. Du kan tenke teori mens du dusjer, lager mat, mens du sitter på bussen, toget eller bilen. Det funket fjell hos meg. Kunne lese boken bak og fram om å om igjen, men til ingen nytte. Bedre å tenke ut situasjoner, ser du på film så tenker du teori. Trenger ikke å ødelegge filmopplevelsen, en liten kommentar i hodet om skilt, plassering, vikeplikt eller andre små ting du ser. Ser du et vikeplikt skilt så ramser du fort opp vikepliktreglene i hodet. Post it lapper er bra for de som sliter med å lære teorien. Post it lapper på veggen ved toalettet er gull Du gjør jo ikke noe spesielt når du sitter der, så hvorfor ikke lese noen lapper med teori på Fikk 4 feil sist jeg tok prøven. Tok den litt mange ganger, ikke fordi jeg ikke kunne teorien, men fordi jeg sliter med sosial angst. Nektet å få noe spesial behandling, så en dag sto jeg utenfor i en time og pustet med magen, fikk ned pulsen før jeg gikk inn. Og da gikk det! Tok det på sparket og hadde ikke lest noe på 3 uker, men tenkte teori hele veien, tok ingen prøver, åpnet ikke boken for å pugge, bare dro dit, fikk kontroll over angsten og besto. Gangene før det stresset jeg, rakk så vidt å lese spørsmålene for jeg ville komme meg ut så fort som fy. Klarte ikke å fokuserte og all tankene mine besto av angst, fikk 11 feil første gangen, så to ganger med 8 feil, også besto jeg siste gangen. De tre første leste jeg mye, tok mange prøver på nett osv. Hos meg funket ikke prøvene på nett, for jeg lærte meg mønsteret. Antall ord i spørsmålet, bilder eller lengden på svarene var nok til å vite hva svaret var, uten å i det hele tatt lese spørsmålet eller svar alternativene. Så klart, lese dem de første gangene, men etter det gikk det på hukommelsen (ikke kunnskap) og mønsteret i selve prøven. Så fikk ikke noe utnytte av det. De fleste har blitt ramset opp av andre, så tenkte å gi deg et annet svar enn det samme som dem. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #12 Skrevet 14. september 2015 Jeg skal ta teorien snart, og har kjøpt meg ukespass på teoritentamen.no. Synes den er vanskelig, har ikke klart å bestått den enda.. Men har hørt flere si at den er mye vanskeligere enn selve teoriprøven på biltilsynet. Fikk mannen til å prøve, og han er over gjennomsnittlig interessert i bil og kan mye, og han klarte det ikke han heller. Anonymous poster hash: b2a03...79d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #13 Skrevet 14. september 2015 Hvilken teoriprøve på nett er best? Hvilken er nærmest den virkelige? HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH LOL -SVARET ER INGEN! SÅ ÅPN TEORIBOKEN DIN OG LES. ER SÅ LEI SÅNNE HODELØSE HØNS SOM TROR DE KAN JUKSE SEG TIL LAPPEN UTEN Å KUNNE NOEN. TRAFIKKEN TRENGER IKKE FLERE IDIOTER. Anonymous poster hash: 229d8...efd
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #14 Skrevet 14. september 2015 Jeg skal ta teorien snart, og har kjøpt meg ukespass på teoritentamen.no. Synes den er vanskelig, har ikke klart å bestått den enda.. Men har hørt flere si at den er mye vanskeligere enn selve teoriprøven på biltilsynet. Fikk mannen til å prøve, og han er over gjennomsnittlig interessert i bil og kan mye, og han klarte det ikke han heller. Anonymous poster hash: b2a03...79d kanskje tenkt på at du ikke har noe i trafikken å gjøre? herregud. grunnen til at du stryker er fordi du ikke kan noenting med verken bil eller trafikk. Anonymous poster hash: 229d8...efd
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #15 Skrevet 14. september 2015 HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH LOL -SVARET ER INGEN! SÅ ÅPN TEORIBOKEN DIN OG LES. ER SÅ LEI SÅNNE HODELØSE HØNS SOM TROR DE KAN JUKSE SEG TIL LAPPEN UTEN Å KUNNE NOEN. TRAFIKKEN TRENGER IKKE FLERE IDIOTER. Anonymous poster hash: 229d8...efd eh.. det er ikke juks. Det er reglene og situasjoner beskrevet med andre ord enn boken. Reglene og teorien er jo det samme, men formidlingen er annerledes. 2 + 3 = 5 men 3 + 2 er også 5. Verken den ene eller den andre veien er feil. Samme som at en + tre er fem, er samme som 6 - 1 er fem. Igjen, forskjellige oppgave, samme svar. For noen er boken lettest, for noen er prøvene lettest, for noen er teori muntlig lettest, for noen er det å si teorien høyt mens man kjører lettere. Noen lærer praktisk, noen teoretisk. Men alle sitter igjen med den samme kunnskapen. Det å bruke slike prøver er ikke mer juks enn det å lese boken fra start til slutt en gang i uken frem til prøven, eller å skrive huskelapper, post it lapper eller å få spørsmål fra en venn og gi de svaret. For meg funket ikke boken eller prøvene. Jeg lærer best praktisk. Om jeg skulle ha om rundkjøringer så leste jeg meg opp på det, skrev ned stikkord og notater i en skriveblokk, så dro jeg ute å gjorde det jeg lærte ut i praksis, også gikk jeg over det jeg gjorde feil og det jeg gjorde rett, ting jeg var usikker på slo jeg opp i boken og jeg tenkte teori 24/7. Det å ta prøvene om å om igjen funket ikke for meg. Det å lese de samme setningene om å om igjen funket ikke for meg. Jeg kunne huske hva som sto i første avsnitt på side 27, men når jeg fikk et spørsmål om det som sto, så ble det helt blankt. Men, hvis jeg skrev mine egne notater og leste de, og tenkte med mine egne ord, da satt teorien med en gang. Anonymous poster hash: b0db9...e33
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #16 Skrevet 14. september 2015 eh.. det er ikke juks. Det er reglene og situasjoner beskrevet med andre ord enn boken. Reglene og teorien er jo det samme, men formidlingen er annerledes. 2 + 3 = 5 men 3 + 2 er også 5. Verken den ene eller den andre veien er feil. Samme som at en + tre er fem, er samme som 6 - 1 er fem. Igjen, forskjellige oppgave, samme svar. For noen er boken lettest, for noen er prøvene lettest, for noen er teori muntlig lettest, for noen er det å si teorien høyt mens man kjører lettere. Noen lærer praktisk, noen teoretisk. Men alle sitter igjen med den samme kunnskapen. Det å bruke slike prøver er ikke mer juks enn det å lese boken fra start til slutt en gang i uken frem til prøven, eller å skrive huskelapper, post it lapper eller å få spørsmål fra en venn og gi de svaret. For meg funket ikke boken eller prøvene. Jeg lærer best praktisk. Om jeg skulle ha om rundkjøringer så leste jeg meg opp på det, skrev ned stikkord og notater i en skriveblokk, så dro jeg ute å gjorde det jeg lærte ut i praksis, også gikk jeg over det jeg gjorde feil og det jeg gjorde rett, ting jeg var usikker på slo jeg opp i boken og jeg tenkte teori 24/7. Det å ta prøvene om å om igjen funket ikke for meg. Det å lese de samme setningene om å om igjen funket ikke for meg. Jeg kunne huske hva som sto i første avsnitt på side 27, men når jeg fikk et spørsmål om det som sto, så ble det helt blankt. Men, hvis jeg skrev mine egne notater og leste de, og tenkte med mine egne ord, da satt teorien med en gang. Anonymous poster hash: b0db9...e33 tosk Anonymous poster hash: 229d8...efd
Gjest Skrevet 14. september 2015 #17 Skrevet 14. september 2015 HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH LOL -SVARET ER INGEN! SÅ ÅPN TEORIBOKEN DIN OG LES. ER SÅ LEI SÅNNE HODELØSE HØNS SOM TROR DE KAN JUKSE SEG TIL LAPPEN UTEN Å KUNNE NOEN. TRAFIKKEN TRENGER IKKE FLERE IDIOTER. Anonymous poster hash: 229d8...efd Det handler ikke om å jukse. Det handler om å øve utenom boken. Aller helst skulle jeg hatt en venn som kunne stilt meg spørsmål fra boken, men jeg ventet så lenge med å ta lappen at jeg ikke kjenner noen som holder på nå. Derfor tenker jeg at å bruke en av teorisidene på nett til å teste meg i kunnskapen jeg har fått gjennom å lese boken. Til alle dere andre som har svart skikkelig, tusen takk! Dere har vært til god hjelp! 1
penny_ Skrevet 15. september 2015 #18 Skrevet 15. september 2015 (endret) Jeg vet ikke hvordan prove.no er i forhold til teoriprøven, men syns det var noen idiotiske spørsmål der. Et eksempel var "Må man betale årsavgift for elbil?" Jeg tenker at om jeg mot all formodning skal kjøpe elbil, så sjekker jeg det opp da eller venter på en eventuell faktura. Det har jo ingenting å gjøre med å ferdes trygt i trafikken. Håper ikke det kommer sånne spørsmål på teoriprøven. Endret 15. september 2015 av lisamari
mintgrønn Skrevet 18. september 2015 #19 Skrevet 18. september 2015 Jeg kjøpte 4 ukers pass med kurs og teoriprøve på teoritentamen.no og hver dag hørte jeg på et kapittel. Deretter tok jeg teoriprøver, kanskje 30, og etter 3 uker tok jeg teoriprøven på trafikkstasjonen og hadde 1 feil. Syns det fungerte veldig bra:) Er ofte så sliten etter jobb og da er det så tiltak og lese i en kjedelig bok. Så da var det lettere å konsentrere seg å ta kurset på internett hvor informasjonen blir lest høyt og hvor de viser filmer av forskjellige trafikksituasjoner. Så nå slapp jeg å ta teorikurs på trafikkskolen til 1500 og slapp å kjøpe boka, betalte 400 kr for kurset på nettet 1
grrwaffmjau Skrevet 16. oktober 2015 #20 Skrevet 16. oktober 2015 Teoritentamen, fikk en haug med spm fra prøvene der på teoriprøven:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå