Gå til innhold

Hva type hekk er dette? (Bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på hva slags type hekk dette er? Er den giftig? Er litt stressa, for hesten min klarte i et ubevoktet sekund å få i seg en jafs av hekken. Jeg åpnet munnen hans og dro ut det han hadde i munnen, så vet ikke om han fikk i seg noe. Han er i fin form idag og avføringen er normal. Likevel er jeg litt redd da dette er en gammel hest.

Anonymous poster hash: 269d3...e24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrevet

Hvorfor kommer ikke bildet med? Jeg velger fil og laster opp og fila ligger ved siden av der det står velg fil. Går det ikke å legge til bilde fra mobil?

Skrevet

Du får ikke lagt ut bilde som anonym

Da må du legge det ut via Tinypic e.l.

Anonymous poster hash: 3d151...98c

Skrevet

Du får ikke lagt ut bilde som anonymDa må du legge det ut via Tinypic e.l. Anonymous poster hash: 3d151...98c

Jeg har lagt ut bilde som anonym mange ganger og via mobil. Pleier å bare legge inn på samme måte sommer gjør, så skjønner ikke hvorfor det ikke går for henne!

Prøv å trykk på forhåndsvisning av innlegget og se om bildet kommer da! :)

Men siden hesten ikke har hatt noen reaksjon til nå og mengden den fikk i seg så kan jeg nesten garantert si at det ikke er noe å bekymre seg for, giftig eller ei :) det meste er jo giftig lm man får i se for mye, og en stor hest som får i seg bittelitt av en giftig plante er slm oftest ikke farlig uansett. (Om det stemmer at hesten ikke fikk i seg mer enn det ene jafset og du fikk tatt ut det meste. Så ikke bekymre deg :) du ville nok sett reaksjoner nå.

Bare følg litt ekstra med de neste dagene på endringer!

Anonymous poster hash: d0cda...4d2

Skrevet

Du får ikke lagt ut bilde som anonymDa må du legge det ut via Tinypic e.l. Anonymous poster hash: 3d151...98c

Å faen. Jeg haket på på anonym ved en feiltakelse og haken var tydelig fortsatt krysset av da jeg la til de to neste innleggene. Skulle hake på epostvarsel, men ble visst anonym i stedet. Her kommer bilder. Jeg tror hekken er eviggrønn om jeg ikke husker feil. Dukker opp litt gule blader nå og da. Jeg har ikke greie på hekk annet enn at jeg vet at barlind og thuja er giftig og så vet jeg hvilke beiteplanter som er giftige, men det er det også.

post-93468-0-57577800-1442138469_thumb.j

post-93468-0-01692500-1442138524_thumb.j

post-93468-0-02877800-1442138573_thumb.j

Skrevet (endret)

Jeg har lagt ut bilde som anonym mange ganger og via mobil. Pleier å bare legge inn på samme måte sommer gjør, så skjønner ikke hvorfor det ikke går for henne!

Prøv å trykk på forhåndsvisning av innlegget og se om bildet kommer da! :)

Men siden hesten ikke har hatt noen reaksjon til nå og mengden den fikk i seg så kan jeg nesten garantert si at det ikke er noe å bekymre seg for, giftig eller ei :) det meste er jo giftig lm man får i se for mye, og en stor hest som får i seg bittelitt av en giftig plante er slm oftest ikke farlig uansett. (Om det stemmer at hesten ikke fikk i seg mer enn det ene jafset og du fikk tatt ut det meste. Så ikke bekymre deg :) du ville nok sett reaksjoner nå.

Bare følg litt ekstra med de neste dagene på endringer!Anonymous poster hash: d0cda...4d2

Var ikke meningen å være anonym, trykket feil. :) Barlind f.eks er selv et gram dødelig, men det meste skal det endel mer til, ja. Ja, var bare et lite jafs han fikk i seg. Skulle lukke en port bak meg og det tar under et sekund og da tok matvraket en jafs av hekken. Er litt ekstra hønemor på han siden han er såpass gammel. Passer jo like godt på alle så klart, men en eldre hest tåler jo mindre om noe skulle skje.

Endret av Borghild 2.0
Skrevet

Jeg vet dessverre ikke hvilken hekk det er, men bladene og grenene ligner litt på stikkelsbærbuskene mine. Men, det trenger jo ikke være det fordi. Ligner også litt på blodrips. Håper du får svar fra noen som gjenkjenner den snart :jepp:

Skrevet

Jeg vet dessverre ikke hvilken hekk det er, men bladene og grenene ligner litt på stikkelsbærbuskene mine. Men, det trenger jo ikke være det fordi. Ligner også litt på blodrips. Håper du får svar fra noen som gjenkjenner den snart :jepp:

Er ingen av delene tror jeg, for det vokser ikke bær på dem. Men takk for svar likevel. :) Hesten er akkurat som den pleier å være og har ikke hatt løs mage eller noe i natt. Han har følsom mage som lett kan bli løs om han får i seg noe han ikke pleier å spise. Så tror nok alt er bra, men man blir jo så hønemor på disse dyrene. :)

Skrevet

Er ingen av delene tror jeg, for det vokser ikke bær på dem. Men takk for svar likevel. :) Hesten er akkurat som den pleier å være og har ikke hatt løs mage eller noe i natt. Han har følsom mage som lett kan bli løs om han får i seg noe han ikke pleier å spise. Så tror nok alt er bra, men man blir jo så hønemor på disse dyrene. :)

Tror ikke det er bær på blodripsen, i alle fall er det ikke det på min, kommer bare blomster tidlig på våren :jepp:

Godt å høre at han har det bra :blomst:

Skrevet

Tror ikke det er bær på blodripsen, i alle fall er det ikke det på min, kommer bare blomster tidlig på våren :jepp:

Godt å høre at han har det bra :blomst:

Å, trodde rips var rips jeg, bare i ulike typer. Vokser ikke blomster heller på denne. Den er bare grønn.

Takk, takk! :) Jeg bekymrer meg sikkert unødig, men er bare sånn jeg er. Heller litt for mye hønemor enn litt for lite. :) Vet ingen her inne hva slags hekk det er sender jeg mail til en botaniker eller noe senere idag. Fant et hageforum, men der hadde ingen skrevet noe siden 2010. Fins sikkert flere også.

Skrevet

Alperips?

Helt riktig, det var alperips. :) Fant et botanikerforum igår og la ut bilde der og det var alperips. Så heldigvis ikke noe giftig. Men hestene får ikke spise på hekken for det. Er jo ikke dermed sagt at det er bra selv om det ikke er giftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...