Gå til innhold

Drikker dere kaffe under svangerskapet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at et par kaffekopper ikke gjør skade, men så leser jeg denne artikkelen og blir litt engstelig: http://forskning.no/forebyggende-helse-mat-og-helse-svangerskap-sykdommer/2013/02/gravide-bor-drikke-sa-lite-kaffe-som

Hva gjør dere? Jeg er veldig, veldig glad i kaffe - men nå vet jeg ikke om jeg tørr ta sjansen 😔😔😔

Anonymous poster hash: 50aae...731

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg for mye. Det står i artikkelen at 1-2 kopper om dagen er greit 😊

For min del har jeg kuttet ut kaffe helt, men jeg drikker grønn te i blant og litt Pepsi Max noen ganger, men maks en kopp/et glass 😊

Skrevet

Drikker ikke i det hele tatt fordi jeg ikke klarer tanken på kaffe nå når jeg er gravid. Men hadde jeg klart det skulle jeg nok drukket 1-2 kopper daglig uten å ha dårlig samvittighet.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg drikker kaffe og har gjort det hele svangerskapet (nå uke 36). To kopper per dag.

Anonymous poster hash: f24f7...55b

• Liker 1
Skrevet

Jeg droppet all koffein (i drikke) etter el da jeg ble gravid og har da ikke sett noe grunn til å starte opp igjen med koffein. Hverken kaffe, te eller brus med koffein. Ingen grunn til å ta sjansen, og dessuten mistet jeg totalt lysten på varme drikker (og iaf kaffe! Testet jo med koffeinfri kaffe i starten) itt uti første trimester. Er nå 18 uker på vei og klarer fortsatt ikke annet varmt drikke enn kakao... Så det begrenset seg selv her.

Anonymous poster hash: dc362...704
Skrevet

Jeg er i graviduke 29 og kunne godt tenkt meg en kopp kaffe, har dessverre fått totalt avsmak for det i graviditeten. Hadde jeg ikke fått det hadde det nok blitt 1-2 kopper hver dag, fler hvis det er kaffebesøk. :)

Er enig med Riskrem - Ikke bekymre deg for mye. Ta deg en kopp du! 

Skrevet

Jeg drakk både kaffe og cola, men begrenset det kraftig. Sluttet med svart kaffe, men tok en latte av og til, laget også masse iskaffe på koffeinfri kaffe + drakk noen sånne iskaffepulverposer som ikke inneholder så mye koffein.

Skrevet

Drikker cola nesten hver dag, det er absolutt ikke bra, men det eneste som tar kvalmen 🙈😳

Tar meg en kopp kaffe i ny og ne. JM sa til meg det gikk helt fint ☺️

Skrevet

Drakk 3 kopper om dagen. Sterk og frisk baby.

Skrevet

Drikker 1-2 kopper til dagen.

Skrevet

Nå som kvalmen har gitt seg drikker jeg en mocca om dagen :) greide ikke tanken på kaffe da jeg var dårlig.

Skrevet

Jeg kuttet det først ut, men nå drikker jeg 1-2 kopper i uka, kanskje litt mindre.

Skrevet

Drakk en kopp kaffe om morgenen, og 1-2 kopper te i tillegg. Drikker ikke brus, så trengte ikke å tenke på det. Hadde skikkelig lyst på mer kaffe og te...

Skrevet

Jeg elsker kaffe, kan drikke en kanne om dagen.

Da jeg ble gravid første gang så husker jeg mannen kjøpte koffeinfri kaffe så jeg fortsatt kunne drikke litt mer enn 1-2 kopper per dag, men en dag i uke 6-7 tror jeg så fikk jeg servert en kaffekopp og jeg trodde virkelig jeg skulle kaste opp av lukta, og jeg orket ikke tanken på kaffe resten av svangerskapet (og faktisk lenge etterpå, sikkert fordi tanken på at jeg hadde omtrent kastet opp av det).

Nå har jeg omtrent akkurat testet positivt, og jeg tenker jeg nyter de 1-2 koppene med kaffe, for jeg bare venter på at det samme kan skje igjen.

Anonymous poster hash: 3327c...2e3

Skrevet

Jeg er veldig glad i kaffe men kuttet ut all koffein når jeg fant ut av at jag var gravid  :rolleyes:

Anonymous poster hash: 833b4...96a
Skrevet

Jeg elsker kaffe, kan drikke en kanne om dagen.

Da jeg ble gravid første gang så husker jeg mannen kjøpte koffeinfri kaffe så jeg fortsatt kunne drikke litt mer enn 1-2 kopper per dag, men en dag i uke 6-7 tror jeg så fikk jeg servert en kaffekopp og jeg trodde virkelig jeg skulle kaste opp av lukta, og jeg orket ikke tanken på kaffe resten av svangerskapet (og faktisk lenge etterpå, sikkert fordi tanken på at jeg hadde omtrent kastet opp av det).

Nå har jeg omtrent akkurat testet positivt, og jeg tenker jeg nyter de 1-2 koppene med kaffe, for jeg bare venter på at det samme kan skje igjen.

Anonymous poster hash: 3327c...2e3

Omtrent det samme skjedde med meg. Jeg mistet fullstendig lysten på kaffe rundt uke 6-7, da andre symptomer gjorde seg gjeldende. Jeg har tro på at kroppen min fortalte meg at kaffe ikke var bra. I tredje semester fikk jeg lysten på kaffe tilbake, og da holdt jeg meg til 2 kopper per dag (og slet litt med det, skal innrømmes).

Skrevet

Ja, jeg drikker 1-2 kopper om dagen de gangene jeg har lyst på. 

Skrevet

Jeg elsker egentlig kaffe, men har ikke hatt lyst på siden jeg ble gravid. Om jeg får lyst på ser jeg ingen grunn til å ikke stole på helsemyndighetenes anbefalinger, så da kommer jeg til å drikke 1-2 kopper :)

Skrevet

Drikker et par kopper i uka og drikker av og til litt Pepsi Max. Har kuttet ned fra å drikke 2-3 kopper per dag.

Skrevet

I snitt en kopp om dagen, noen ganger to men orket ikke tanken på kaffe de første 8-10 ukene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...