Gå til innhold

Harder better faster stronger


muffinshaker

Anbefalte innlegg

Ooookey, så ble det treningsdagbok på meg også da. Synes det er utrolig motiverende å lese her inne, så håper å kunne motivere meg selv litt også. Har hatt noen skikkelige oppturer ifm trening i det siste, samtidig som jeg sitter her nå og føler at jeg har dummet meg ut (igjen).

 

Så nå skal jeg skjerpe meg, fokusere på å gjøre ting på en sunn måte, forhåpenligvis uten skader.

 

Jeg er 173 cm høy, og har gått ned fra ca 80 kg ved juletider til 69 nå. Litt opp og ned i det siste fordi jeg har prøvd å ligge på ca 1200 kcal daglig, men så overspist andre dager. I dag fikk jeg meg selv til å kaste opp også, noe jeg pleide å gjøre før, men heldigvis sluttet med. Merket at jeg begynte å bli avhengig av å gjøre det, og at det nesten skjedde automatisk. Så har ikke lyst til å gå tilbake dit igjen.

 

Jeg får heller øke kcal-inntaket til 1500 per dag, og fortsette med treningen uten å spise kaloriene jeg forbrenner (om det ikke skulle bli veeldig mye trening en dag da).

 

Pleier å jogge ca 4 ganger 5 km i uken, men har måttet gå ned til ca en gang i uken nå pga begynnende benhinnebetennelse. Løp min første mil sammenhengende for ca to uker siden, og fulgte på med en rask fem-km noen dager etterpå, men det ble tydeligvis for mye for leggene. Nå blir det bare korte, halve mil i skogen fremover, så får jeg heller sykle litt ekstra og fokusere på styrketrening en stund. Holder også på å innføre en rutine med en halvtimes yoga daglig, merker det gjør underverker for holdning og generelt vonde skuldre, armer, nakke rygg osv.

 

Har akkurat begynt på skole, så har som mål å være mest mulig stillesittende (dessverre) fremover, er mye å sette seg inn i, og jeg bruker lang tid på å lære ting jeg tok med en gang da jeg gikk på skole sist (ti år siden).

 

Så- for å oppsummere hva dagboken kommer til å handle om-

 

-Jeg vil ned til ca 66 kg (helst en kg pr uke, men det er ikke realistisk.)

- Jeg vil kunne løpe mellom 5-10 km tre ganger i uken

- Og ellers blir det sikkert litt småklaging og skildring av hvordan dagan går.

 

Forresten- må bare si; Woho!!!! Jeg klarte å løpe èn mil sammenhengende!!!! Tenkte faktisk at jeg burde hatt en dagbok når jeg gjorde det, bare for å kunne skryte av det. Og nå kan jeg det. Hehehehehe....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...