ShiningStar Skrevet 14. mars 2016 #261 Del Skrevet 14. mars 2016 Høres ut som dere har hatt en skikkelig koselig helg Husker du forresten hvor lenge ca utviklingsspranget på minien din varte, frøkna her er midt i et nå ifølge wonder weeks appen. Hun har ikke reagert så mye på de tidligere sprangene. Denne gangen derimot har det gått ut over nattesøvnen, hun våkner sikkert 1 gang i timen for tutten eller bare kos, nå blir jeg snart en vandrende zoombie. Håper dere får en strålende dag i det fine været Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 14. mars 2016 #262 Del Skrevet 14. mars 2016 8 timer siden, ShiningStar skrev: Høres ut som dere har hatt en skikkelig koselig helg Husker du forresten hvor lenge ca utviklingsspranget på minien din varte, frøkna her er midt i et nå ifølge wonder weeks appen. Hun har ikke reagert så mye på de tidligere sprangene. Denne gangen derimot har det gått ut over nattesøvnen, hun våkner sikkert 1 gang i timen for tutten eller bare kos, nå blir jeg snart en vandrende zoombie. Håper dere får en strålende dag i det fine været Hvor gammel er hun nå? Har vært litt forskjellig varighet per sprang. Det lengste var da ham bikket 5 mnd. Vi har kost oss masse Den åpne barnehagen var veldig kjekk, men det ble litt travelt og masete så etter 1 1/2 time fikk mini nok og vi trillet videre i sola. Nå har vi akkurat funnet litt ro hjemme før vi litt senere skal ut og teste en ny asiatisk sjappe som blir mannens bursdagsmiddag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 14. mars 2016 #263 Del Skrevet 14. mars 2016 4 timer siden, Runforit skrev: Hvor gammel er hun nå? Har vært litt forskjellig varighet per sprang. Det lengste var da ham bikket 5 mnd. Vi har kost oss masse Den åpne barnehagen var veldig kjekk, men det ble litt travelt og masete så etter 1 1/2 time fikk mini nok og vi trillet videre i sola. Nå har vi akkurat funnet litt ro hjemme før vi litt senere skal ut og teste en ny asiatisk sjappe som blir mannens bursdagsmiddag Hun har akkurat bikket 5 mnd så da er det vel bare å stålsette seg og ha i bakhodet at det går over Håper dere får en fin bursdagsmiddag ikveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 14. mars 2016 #264 Del Skrevet 14. mars 2016 1 minutt siden, ShiningStar skrev: Hun har akkurat bikket 5 mnd så da er det vel bare å stålsette seg og ha i bakhodet at det går over Håper dere får en fin bursdagsmiddag ikveld Ja, det går over...Nå er han 7 mnd og de siste par mnd har det vært litt frem og tilbake med søvnen, men nå de siste ukene så har det endelig begynt å stabilisere seg igjen. Dagsøvnen derimot har blitt annerledes, men det ha vel også med at han er eldre og ikke trenger ikke så mye søvn som før. Nå sover han i snitt 10-11 timer om natten og ca. 3-4 timer om dagen. De sier jo at separasjonsangsten slår til når de blir 8 mnd Blir spennende å se da han allerede er veldig glad i mammaen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 15. mars 2016 #265 Del Skrevet 15. mars 2016 Hepp tirsdag og sinnsyk vårfølelse I natt våkne Mini og nektet å sove! Det er lenge siden sist, men det gikk greit da jeg la meg ganske tidlig og våknet opp temmelig raskt. Merker at varmere og lysere tider bringer frem morgenfuglen i meg på en helt ny skala. Siden Mini var litt grinete og trøtt selv om han ikke fikk sove så ble det en joggetur(haha; ja jeg er litt gær'n), men det roer Mini så heftig. Seriøst: ingeting gjør han rolige enn å se meg jogge. Helt sært. Jeg hadde også masse energi så ble 8 km. Etter dusj så sov vi begge til 06.30 og vi var begge sprudlende av det nydelige været og klar for dagen Mini har fått ny vognpose da dunposen hadde gitt han heteslag i dag. Det var skikkelig varmt og deilig og vi koste oss i sola og var ute i flere timer og kom hjem like før 14.30. Da ble det en liten dupp på mamma mens pappa og Mini lekte og så var det middag og nå ligger Mini og skravler og babler og koser i babygymmet En herlig dag hittil altså. Håper dagen deres var like fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 16. mars 2016 #266 Del Skrevet 16. mars 2016 God dag og god onsdag Jeg blir jo helt våryr av dette været! I dag ville mannen være med på tur i sola så nå venter vi på at han snart skal stå opp så vi kan lufte oss. Vi er jo vanligvis ute av døra sånn ca. nå så vi er begge temmelig rastløse nå, men blir kos med familiedag Ville bare ønske dere en herlig dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 19. mars 2016 #267 Del Skrevet 19. mars 2016 God morgen? Mini er tydeligvis inne i en ny runde med litt forstyrret nattesøvn. Det er ikke noe stress å legge han og han sover gode dagdupper, men akkurat mellom 02-03 så våkner han opp og er lys våken! I dag rullet han over på magen og begynte å bable for å demonstrerer hvor våken han var Jeg gidder ikke å stresse med å få han til å sove for da blir vi begge bare mer sliten og frustrert og siden jeg uansett våkner greit fort nå som det er lysere og varmere dager så står vi heller opp litt og legger oss igjen. Gjorde det sist Mini gikk igjennom samme greien og det funket fint og så gikk det seg til og han sov hele natta igjen etter en stund. Så her er vi. Ferdig jogget og en blid og fornøyd Mini som pludrer på gulvet mens mor drikker te. Pappa komme snart hjem fra jobb så da legger vi oss vel ikke så lenge etter det. Uansett så har vi hatt noen fine dager siden sist. Vi har vært ute i snitt 4 timer om dagen på lange trilleturer og cafébesøk, møtt venner og trillevenninner og bare nytt livet Planen i dag er akkurat det samme. Sove til vi våkner, spise frokost, kos, lek og dupp og så ut å trille og kose oss denne vakre lørdagen! Ha en fortryllende helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 19. mars 2016 #268 Del Skrevet 19. mars 2016 (endret) Herlighet for en digg dag Elsker våren ass! Vi var ute i over 4 timer og nå ligger en fornøyd og mett Mini og sover i sprinkelsengen helt uten at noen måtte dulle han i søvn Nå skal jeg bare slappe av resten av dagen og nyte helgefreden! Formbilde mars og 34 år gammel() Endret 19. mars 2016 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 19. mars 2016 #269 Del Skrevet 19. mars 2016 De nettene, de nettene... Jeg finner litt trøst i å lese om andre som også synes de er utfordrende, men det høres ut som dere har kommet en lang vei med legge rutinene da i alle fall. Kjempe deilig at mini kan sovne uten så mye mas! Og du ser fantastisk ut! Trener du noen form for styrke også eller er det bare løping det går i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 19. mars 2016 #270 Del Skrevet 19. mars 2016 1 time siden, Beccy87 skrev: De nettene, de nettene... Jeg finner litt trøst i å lese om andre som også synes de er utfordrende, men det høres ut som dere har kommet en lang vei med legge rutinene da i alle fall. Kjempe deilig at mini kan sovne uten så mye mas! Og du ser fantastisk ut! Trener du noen form for styrke også eller er det bare løping det går i? Ja, i dag sovnet han ikke når pappa la han, men som vanlig så sovnet han ved siden av meg i stuekroken etter 5 minutter og da bærte jeg han inn på soverommet og der ligger han og snorker enda Utrolig deilig! Men på kveldene så kjenner jeg at det å stå opp på natten ikke er helt ideelt Sitter her i koma og holder på å sovne, men det KAN være fordi jeg nettopp konsumerte en 1 kg pizza Grandiosa med kjøttdeig(utenom 2 stykker) og en Ben & Jerry's Foreløpig koser jeg meg med Fast and Furios på TV3 så får vi se hvor lenge jeg lever. Tusen takk Jeg bare løper. Tok litt kjernemuskulatur siste trimester og helt i starten etter fødsel, men ikke de siste 6 mnd(synes styrke er så kjedelig). Og så går jeg jo noen mil hver uke med Mini på trilleturer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 20. mars 2016 #271 Del Skrevet 20. mars 2016 God søndagskveld Mini prøvde seg på å våkne i natt også, men jeg hadde ikke sjanse! Å stå opp hver natt beit meg i rumpa i dag gitt Jeg tok den vanlige vrien med å legge han i sprinkelsengen, noe han selvsagt IKKE likte. Så etter 5 min med klaging så tok jeg han over i sengen igjen og han sov fem til 06.00 Jeg var fremdeles trøtt i trynet så det ble joggefri og en ekstra lang lur på meg før vi gikk ut klokka 12.00 og la bak oss 12 km. Enda en herlig dag i det vakre vårværet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 21. mars 2016 #272 Del Skrevet 21. mars 2016 Hva skjedde? Mini sov hele natten og vi sto opp 06.15 uthvilt og fresh. Det ble en litt rolig morgen med kaffe på meg og grøt på Mini før jeg tok en joggetur klokka 08.00 Hadde masse energi og overskudd etter hviledag i går og full natts søvn. Nå slapper vi litt av før vi skal spise lunsj og så ut å trille og ta turen innom åpen barnehage igjen. Håper dere får en herlig start på påsken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 22. mars 2016 #273 Del Skrevet 22. mars 2016 Haha, ja "Hva skjedde?" beit meg i rumpa Mini sovnet sittende på fanget til pappa i går klokka 19.00. So far so good! Men 00.22 var han lys våken! Ikke engang joggingen gjorde han trøtt. Pappa fikk heller ikke sove så vi var våkne til 02.30 hele gjengen Mini våknet 06.45 og merker at han er litt småtrøtt, men er ikke noe grinete. Har fóret han med grøt og nå ligger han å slapper av i stuekroken. Satser på en god dupp etterpå og en solid dupp på trilleturen vår senere. Ellers hadde vi en fin dag i går. Var innom den åpne barnehagen og det holdt med 1 time for Mini, men var kjekt og han fikk flørtet med en jentebaby Ha en herlig dag i påskesola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 23. mars 2016 #274 Del Skrevet 23. mars 2016 Så i dag fant jeg ut hvorfor Mini har vært litt grinete på kveldene ved legging og at han har våknet på natten. Han har fått to tenner oppe! Men jeg har ikke sett dem fordi de kom på sidene, ikke i midten som jeg forventet I natt sov han hele natten n akkurat nå er han temmelig misfornøyd stakkars. Han rister på hodet og tygget ihjel på Sophie Giraffen. Må klø voldsomt! Heldigvis er det ikke sånn hele dagen. På morgenen og utover dagen virker det ikke som om tennene plager han like mye for han har vært blid som en perle og vi har trillet og kost oss på cafè og jeg merket tennene tilfeldig på stellebordet på cafeen da han lo og hadde hodet så bakover at jeg så de to små tennene som akkurat har brutt ut på sidene oppe. Så da var det ikke et sprang, men kløende gummer. Ellers har han blitt rå på å rulle begge veier og står nå uten støtte mens han holder seg på bordkanter/ sofarygger etc. Store lille babyen min Ønsker dere en flott påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 24. mars 2016 #275 Del Skrevet 24. mars 2016 Så i natt våknet Mini 23.30. Nå klør det voldsomt Pappa koste med han og de kikket litt på barnesanger der pappa sang og dullet med han Jeg tok en kveldsjoggetur i går på 1 mil og det var lurt for da vi våknet til morgenen i dag så hadde Mini feber. Lille var helt rolig inntil vi sto opp klokka 05.45 og da kjente jeg at han var glovarm og han hadde det ikke greit. Tok tempen og han var over 38 grader. Formen er heldigvis fin. Han drikker godt med vann og han spiste hele frokostgrøten uten noe problem. Etter frokost var det litt sutring igjen før han roet seg i sofakroken med uroen, vannflaske, masse dulling og kos og av med pysjen og bare ligge i bleien under koseteppet sitt. Nå gurgler han og babler og har det fint. Men ser at gummene klør godt så tenker at feberen henger sammen med tennene. Agendaen i dag blir ren innedag. Passer uansett fint da det er ganske grått ute og jeg også er litt sliten etter over en uke med å våkne hver natt. Men godt at det har en forklaring i det minste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 26. mars 2016 #276 Del Skrevet 26. mars 2016 Hei! Jeg har omtrent aldri tid til å skrive i dagbøker lengre, men pleier å sniklese din Håper formen til mini har blitt bedre - min har akkurat også hatt feber (og tilhørende magevondt), og har ikke villet spise fast føde på en uke Stemmer det at dere bor i Oslo? Hvor går dere i åpen barnehage? Jeg har skikkelig lyst til å teste det ut, men bydelen min har ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 26. mars 2016 #277 Del Skrevet 26. mars 2016 (endret) 20 timer siden, miore skrev: Hei! Jeg har omtrent aldri tid til å skrive i dagbøker lengre, men pleier å sniklese din Håper formen til mini har blitt bedre - min har akkurat også hatt feber (og tilhørende magevondt), og har ikke villet spise fast føde på en uke Stemmer det at dere bor i Oslo? Hvor går dere i åpen barnehage? Jeg har skikkelig lyst til å teste det ut, men bydelen min har ikke Feberen har gitt seg heldigvis, men han er temmelig grinete og klengete. Men jeg ser at det klør voldsomt. Nå er de i det minste brutt igjennom så det verste burde gi seg snart I dag ble det en effektiv løpetur og en kort tur for å lufte oss. Jeg var temmelig sliten og utsultet på søvn etter en krevende MinI siste dagene. Men vi fikk tatt oss en kaffe, Mini fikk litt frisk luft og nye inntrykk og så fikk jeg handlet inn masse godt til en solid Påskelunsj som jeg overrasket mannen med da jeg kom hjem(ble frokost til han da siden han jobbet i natt). Nystekte rundstykker, spekeskinke, roastbiff, skinkestek, egg, røkt ørret, remulade, Dansk Greddost, brunost og Påskekaffe I morgen og på mandag skal det visstnok pissregne så blir noen rolige innedager resten av påsken tenker jeg, noe som egentlig passer fint med en grinete og sutrete Mini Ha en fortsatt fin påske Endret 27. mars 2016 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 27. mars 2016 #278 Del Skrevet 27. mars 2016 God morgen Punktert much? Mini var god i går, men det er på kveldene det verst når han er trøtt og gummene klør; da blir han selvsagt enda mer grinete og sliter med å sovne. Klokka 20.30 kapitulerte han og da sov han heldigvis hele natten frem til 06.00 i dag. Først trodde jeg klokka var 07.00, men klokka ble jo skudd tilbake i natt Jeg kjente at jeg trengte en rolig påskemorgen i dag. Selv ikke pizza og Ben & Jerrys i går kveld ga meg nok "Spunk" til å starte dagen med jogging. Har vært en tøff uke med lite sammenhengende søvn. Så Mini koste seg med grøt og Barne-TV og jeg spiste rester etter gårsdagens Påskelunsj Nå har maten sunket og jeg har drukket godt med kaffe så kjenner livskraften sakte, men sikkert er på vei tilbake. Tenker det blir en løpetur om et par timer for å så bare late meg resten av dagen siden himmelen har planer om å falle ned i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 27. mars 2016 #279 Del Skrevet 27. mars 2016 Så gøy å høre at det er tenner underveis her også! Her har vi gitt ham melonstenger (cantaloupe) som vi har hatt i kjøleskapet, veldig godt og lindrende for gommene å gnage og sutte på. Er også nysgjerrig på dette med åpen barnehage, vet vi har i vår bydel (grunnerløkka om det er i nærheten av deg @miore) det høres uansett ut som et fint tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 28. mars 2016 #280 Del Skrevet 28. mars 2016 Jeg tror man skal lete lenge etter en trøttere familie enn vi var i går. Det ble løpefri og total latskap Mini sin første lur var på over 2 timer og da han tok lur nr 2 i 15 tiden så sovnet alle sammen til 17.00 Da vi våknet så var vi i ørske og tasset rundt som zombier. Mini var iallefall mye blidere så var ingen tvil om at han trengte mye hvile i går. Han sovnet 20.30(som egentlig var 19.30) så var spent på om han ville sove til 05 eller 06 i dag siden hans indre klokke ikke tar hensyn til at klokken er stilt, men han våknet 05.20 i dag så var et sted på midten Jeg var mer uthvilt etter å ha fått sovet litt på dagen i går og siden vi sov hele natten begge to vibrerte løpefoten ganske heftig etter hviledagen i går. Jeg tok en rolig og fin 6 km, dusjet og ga Mini frokostgrøt PG nå sover han søtt på sin første dupp Men kjenner at dette tannfrembruddet har vært tøft! Nå skal vi iallefall bare slappe av og nyte siste påskedagen og håpe at vi alle får hentet oss inn og får fulladet batteriene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå