Gjest Runforit Skrevet 23. februar 2016 #241 Del Skrevet 23. februar 2016 Hepp tirsdag Så da har vi ikke brukt vippestolen til å få mini til å sovne og på dagtid går det hovedsakelig greit. Men når leggetid kommer... Opp ned metoden funker dårlig her. Mini blir bare hysterisk så vi tar en egen versjon. Jeg legger han i vår seng og så tar jeg med PAD og danderer meg og ser på film mens mini ligger ved siden av meg. Vi startet like før 19.00 og da hadde ikke mini sovet siden 14.30 så han var god og trøtt. Han kjemper, men er fornøyd og ligger og sparker, babler og tuller. Jeg ignorerte han helt. Ca. nærmere klokka 20.00 begynner han å bli skikkelig grinete og innen 20.15 er han offisielt overtrøtt og hyler! Da la jeg meg ned ved siden av han, ga han smokken og bare kysset han litt på hodet og innen 20.30 så var han i koma og sov til 06.00 i dag uten bleieskift Så vi fortsetter sånn frem til han innser at sengen er den nye "vippestolen" og så vil vi gradvis tilbringe mindre og mindre tid der med han. Men foreløpig så sitter en av oss bare inn med han(vi går litt inn og ut da) til han finner roen der inne for seg selv. Han finner den veldig greit på stuen bare på noen dager uten vippestolen så det går seg nok fort til på soverommet også. Etterhvert så legger vi han direkte i sprinkelsengen, men tar ikke den kampen før han sovner raskt i vår seng Ellers koste vi oss i finværet i går pluss at svigermor kom på besøk. Hun og svigerfar kommer tilbake til helgen og da blir det vel noe middag og kos tenker jeg Nå sitter jeg ferdigtrent med god frokost i magen med en snorkende mini og slapper. Når ham våknet blir det lunsj og så skal vi ut å trille og så skal mor kjøpe det nye "Far Cry" spillet. Far skal legge mini i kveld ja Håper dere får en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 25. februar 2016 #242 Del Skrevet 25. februar 2016 Ja, så var torsdagen her og legging uten vippestol går fremover. I går la jeg mini sprinkelsengen klokka 18.45 og der lå han å pludret til klokka 19.40. Da ble han grinete og var skikkelig trøtt. Jeg satt med ved siden av han og strøk han til han ble helt hysterisk. Opp ned metoden gidder vi ikke for han blir gal av hysteri hver gang vi legger han ned igjen så jeg la meg med han i sengen når han ikke ville roe seg og da sovnet han på puppen på under 2 minutter og sov i 3 timer i strekk Jeg fikk gamet i flere timer Jeg la meg 23.00 og da "våknet" mini, men bare for kos og nærhet og vi sovnet søtt begge to til 05.30 i dag. Etter grøt og kos sov han i 2 timer. Han fant søvnen uten stress i stuekroken. 4 timer senere prøvde jeg å legge han i sprinkelsengen, men det ville han ikke så jeg satt meg i sofaen med han og koste og ammet han litt og da var han i drømmeland på et par minutter. Bærte han inn i sprinkelsengen og da sov han i 2 timer Nå har han fått middag og ligger å pludrer i babygymmet. Er så herlig om dagen for han kan ligge mye for seg selv nå. I tillegg har han nå rullet fra mage til rygg Flinking! I dag har vi hatt en rolig innedag, men var ute i 3 timer i går. I morgen kommer svigers og jeg var daff i dag så passet godt med en latmannsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 25. februar 2016 #243 Del Skrevet 25. februar 2016 Så gøy å høre at legge prosjektet går fremover for dere! Og hurra for mage til rygg rulling! Har han begynt å komme seg litt rundt også eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 26. februar 2016 #244 Del Skrevet 26. februar 2016 15 timer siden, Beccy87 skrev: Så gøy å høre at legge prosjektet går fremover for dere! Og hurra for mage til rygg rulling! Har han begynt å komme seg litt rundt også eller? Han åler seg rundt på ryggen Men ellers så er ikke teknikken helt på plass på magen enda, men er nok bare spørsmål om tid nå I går sovnet mini nesten øyeblikkelig i sprinkelsengen ALENE klokka 19.00 Litt sutring og pappa gikk litt inn og ut og bare sa natta og så plutselig ble det helt stille! Han forsvant langt inn i drømmeland og som natten før så luktet han at mamma la seg og ville kose, men det er ikke noe stress. Men han våknet 2 ganger i natt. Jeg nektet å stå opp så la han i sprinkelsengen der han raskt ble misfornøyd, men tror han skjønte at alternativet var å ligge der alene våken eller sove med meg. Så da valgte han kjapt å sove. Neste gang han våknet gjorde jeg det samme og da gikk det enda raskere med å sovne inntil mamma igjen og da sov han til 06.00 Nå ligger mini på gulvet og løfter rumpen for harde livet, haha! Må bare få med ryggen så krabber han snart avgårde vil jeg tro Om noen timer kommer svigers og da skal vi ut å spise sammen. Ha en strålende start på helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 27. februar 2016 #245 Del Skrevet 27. februar 2016 For en fin fredag! Vi hadde en lang og lat start på dagen og svigers kom innom med bursdagsgave i form av en spinndyr og fantastisk flott kaffemaskin!!!! Den vi hadde var steingammel og døende. Så kjørte vi til favorittrestauranten der jeg fråtset i 3 forretter i form av Tempura Maki, Shrimp Dumplings og crispy springrolls. Hovedrett Crispy Duck og sjokolade Fondant med is til dessert Mini var en engel og bare lo og koste seg og sov mens vi spiste dessert. Da vi kom hjem hadde jeg masse energi og la bak meg 12 km og sov som en stein til både jeg og mini våknet freshe klokka 05.30 i dag. Leggingen av mini gikk som en drøm i går også så håper det fortetter I dag skal vi møte svigers til lunsj da de ble i byen over natten, så det blir koselig. Bestemor er jo helt forelsket i mini så må jo kose med han så mye hun kan når hun har sjansen Ha en herlig lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 1. mars 2016 #246 Del Skrevet 1. mars 2016 Oh my lord! I dag fikk jeg sove til 06.45! Klart, kubbet som et lys klokka 20.30 i går, men det var sårt trengt. Har ikke sovet så mye de siste par nettene(jeg har ikke prioritert nok søvn og ekstra dupp som jeg burde) så kjente at jeg var litt frynsete og hadde en skikkelig blåmandag i går Det rare var at både mann og baby var lik så vi var alle grinete og hadde kortere lunte enn vanlig Men ny dag og uthvilt mamma har mye å si! Mini har sovet fra 19-20 til 06.00 ca. hver dag og har vært lettere og lettere å legge uten for mye dilldall. Ofte funker det bra at pappa legger han, men i går måtte puppen til, men det er er helt greit så lenge han sovner raskt og sover hardt. Han våknet klokka 05.00 i dag, men har brukt trikset med å legge han i sprinkelsengen og det er jo IKKE OK så da er det gråting og rett oppi sengen og sovne igjen inntil mamma Funker som fjell hver gang så da slipper noen av oss å være oppe med han midt på natta Ellers hadde vi en super helg med svigers, restaurant, café, tur i sola og masse kos! Jeg har løpt dag, men de siste dagene har det blitt å formiddagen fremfor rett etter jeg har stått opp da jeg som sagt har vært litt sliten. Får se om morgenfuglen i meg kicker inn i morgen siden jeg føler meg såpass mye freshere i dag. Været skal være skikkelig kjipt fremover så vi får se hvor mye turer det blir. Har ingen planer for uken utenom et barseltreff senere i uka. Men det tar vi som det kommer. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 2. mars 2016 #247 Del Skrevet 2. mars 2016 Hepp onsdag! Ingen tvil om at litt ekstra søvn gjord susen La meg med mini 20.30 i går (han ville uansett ha ekstra mammskos i går også) og vi sov som to steiner til 05.45 i dag. Morgenfuglen i meg sang så det jomet så i dag ble det tidlig løpetur og nå har mini spist, sovet dupp, jeg har tatt hårkur og middag til mini en uke fremover står i dampkokeren. Effektiv morgen og start på dagen Men skuffet over at det snør ute da Ville jo ha det fine vårværet som har vært...men visste jo at det skulle bli litt kjipt vær fremover. Frister lite å gå ut...i morgen skal vi ut uansett for da skal vi møte venninner og deres babyer, menne....i dag? Vi får se. Kanskje innedag i dag også Uansett så får dere ha en finfin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 2. mars 2016 #248 Del Skrevet 2. mars 2016 Hva lager du til middag? Jeg prøvde meg på poteter, gulrøtter og kokosmelk her om dagen.. Det ble ikke godt... Tror jeg må jobbe litt med forholdene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 2. mars 2016 #249 Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) 1 time siden, Beccy87 skrev: Hva lager du til middag? Jeg prøvde meg på poteter, gulrøtter og kokosmelk her om dagen.. Det ble ikke godt... Tror jeg må jobbe litt med forholdene En stor søtpotet og ca. 4-5 gulrøtter. 500 gram av hver. Dampkoker det og kjører det i blender med ca. litt under en halv boks kokosmelk. Dette blir 7 porsjoner. Før servering tilsetter jeg litt morsmelk og pepper. Og så blander jeg sammen med et halvt middagsglass med diverse retter Går ned som det suser selv om grøt og frukt absolutt er favoritten Endret 2. mars 2016 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 3. mars 2016 #250 Del Skrevet 3. mars 2016 God morgen til torsdag I dag våknet jeg og mini klokka 05.00. Så det ble tidlig trening og frokostgrøt på Mini som sover på sin andre time nå. Han har ikke sovet så gode dagdupper de siste par dagene, men nå ser det ut som om han får 1-2 timers dupp, noe han trenger med det energinivået sitt Nå har han rullet fra rygg til mage flere ganger, han "løper" og hoper som en kenguru mens han ligger og når vi støtter han opp så står han stødig som et fjell. Lillestore gutten min har blitt så sterk og flink Mini sover hovedsakelig gjennom hele natten nå med kanskje ett bleieskift. Han fikk ikke til å sove alene i går, men han sovnet på 5 minutter på puppen så det er innafor I dag skal vi møte venninner og babyene deres Håper bare det slutter å snø til vi skal gå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 4. mars 2016 #251 Del Skrevet 4. mars 2016 Hei helg! Var veldig koselig med treff i går Tenk at mini har vært så liten som ene babyen og den var egentlig ikke så liten med sine 5.5 kg på 9 uker... Ellers så var vi hjemme i 15 tiden og da var det middag og kos og etter kveldsgrøten så la pappa han seg i sengen med han og han sovnet på et kvarter Han fikk litt kosepupp etter én time, men ellers så sov han søtt til jeg la meg. Våknet så smått i 03 tiden, men la han sprinkelsengen og jeg sovnet faktisk en stund før mini ville sove med meg igjen og sov til 06.40 I dag er planen kún å være inne for det snør som bare juling. Skal bare ut å handle litt helgekos og så kommer svigerfar innom i kveld en liten tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 5. mars 2016 #252 Del Skrevet 5. mars 2016 God morgen til lørdag Her bestemte mini seg for at lørdagen skulle starte 05.10 så da ble det sånn Han sovner 19.00 i går og utenom et bleieskift så har han sovet hele natta, så foreløpig ser det ut som om det begynner å stabilisere seg igjen med søvnrytmen Jeg får jo faktisk kveldene for meg selv igjen og får sett hele filmer uten masse avbrytelser! Nå er jeg ferdigløpt, ferdigstelt og dollet opp til å møte en venninne for lørdagskos i byen med mini. Mini sover dagens første dupp så når han våkner er det lunsj og på med dagene outfit før vi skal ut å trille litt i frisk luft før vi skal møte venninnen min. Vi trenger det etter å ha sittet inne i hele går, men det var så guffent vær så det gjorde egentlig ikke noe Ha en superduper lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 6. mars 2016 #253 Del Skrevet 6. mars 2016 Noen spiser middag og så springer 12 km. Andre sier ferdig stelt, du er ferdig løpt. Sender du noe energi til oss resten?? Jeg kan ta en 3-4 km, resten kan du beholde. Ha en fin søndag og fin ny uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 6. mars 2016 #254 Del Skrevet 6. mars 2016 5 timer siden, BlendaSensitive skrev: Noen spiser middag og så springer 12 km. Andre sier ferdig stelt, du er ferdig løpt. Sender du noe energi til oss resten?? Jeg kan ta en 3-4 km, resten kan du beholde. Ha en fin søndag og fin ny uke. Hehe I dag startet vi i det minste litt latere. Vi sto opp 06.00 og hadde en rolig søndagsmorgen og da klokka ble 09.00 og mini skulle duppe så duppet vi sammen til 10.50 Det ga meg absolutt ny giv og energi så da ble det en solid løpetur klokka 11.15 og etter en forfriskende dusj så må jeg si at jeg føler meg veldig opplagt og fresh. Er ikke ofte jeg sover såpass mye Nå har vi akkurat spist lunsj og så ble jeg sittende å se på Karate Kid på TV3. Nostalgi gitt Ha en fin søndag du også @BlendaSensitive Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 8. mars 2016 #255 Del Skrevet 8. mars 2016 Hei tirsdag! Så etter å ha kjent etter over helgen så var det ingen tvil om at jeg hadde fått en betennelse i tannkjøttet og på søndag så knasket jeg Ibux som godteri. Fyttikatta så vondt! Fikk intens pulserende smerte og det gikk rett i tinningen som igjen førte til at hele nakke og skulderregionen låste seg. Så første jeg gjorde i går var å ringe tannlegen og jeg fikk time med én gang og fikk trukket visdomstannen min. Tannen seg selv var ikke et problem, men det var for trangt mellom den og neste tann slik at matrester lett satt seg fast og de fant en bit under tannkjøttet som hadde satt seg fast i visdomstannen så det var ikke rart det gjorde vondt. Tannlegen anbefalte meg å trekke den sist jeg var der, men tenkte at det hadde jo gått fint hittil Men jeg visste iallefall grunnen og tok meg av det før vondt ble verre i det minste. Så dagen i går var jeg temmelig slapp og sliten. Skulle ikke tro at det å trekke en tann skulle ta sånn på kroppen. Da jeg våknet i dag var det enda verre. Føles litt som jeg har halsbetennelse på siden der tannen ble trukket, har lett hodepine og er småuggen og kvalm. Har tatt en solid dose med Ibux og kommer nok til å ta det jevnt gjennom dagen i dag. Jeg jogget i går tidlig før tannlegetimen, men fikk treningsforbud i dag. Ikke at jeg trengte det. Kjenner at jogging i dag bare er totalt dumt. Vurderer å ta en kort trilletur i dag da det skal bli sol og fint vær og dritt resten av uken, men får se an. Føler meg ikke helt toppers i dag nei(sympati tas imot) Men det er verdt det! Kommer til å ha en mye bedre helg i vente uten smerter og nå er det gjort og ferdig med Ha en flott dag videre dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 9. mars 2016 #256 Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) Halleluja og mornings til lillelørdag Japp! Verket og betennelse er borte så i dag spratt jeg lett opp før fuglene feis og la bak meg 6 km i 14 km/t. Digg!!!! Og i går skjedde det et mirakel. Mini sovnet i sprinkelsengen og sov frem til jeg la meg Snart sover han kanskje i sprinkelsengen på natten også? Men går helt fint at han kommer over til meg når jeg legger meg. Bare det å ha kveldene for meg selv igjen er så digg Mini er foresten pottetrent allerede Han har ikke likt å bæsje i bleien så jeg kjøpte en potte bare for å se om han likte det bedre og det er en suksess! Han lager presselyder når han vil bæsje, jeg setter han på potten og bom: full pott Så bæsjebleier har ikke vi hatt på noen uker. Alt går i potten Håper dere får en flotters dag Endret 10. mars 2016 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 9. mars 2016 #257 Del Skrevet 9. mars 2016 Huff de der visdomstennene kan være ordentlig vanskelig! Bra du fikk ordnet det så fort, tannpine er virkelig ikke godt! Så godt å høre at soveprosjektet deres går så det suser da! Før du vet ordet av det så ligger du å savner ham og lurer på om du skal vekke ham bare for å dra han over i din seng igjen.. Og så fantastisk med pottetrening da! Her er det ofte bæsjing på stellebordet når bleia er av. Kanskje jeg skal prøve potte her også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 10. mars 2016 #258 Del Skrevet 10. mars 2016 13 timer siden, Beccy87 skrev: Huff de der visdomstennene kan være ordentlig vanskelig! Bra du fikk ordnet det så fort, tannpine er virkelig ikke godt! Så godt å høre at soveprosjektet deres går så det suser da! Før du vet ordet av det så ligger du å savner ham og lurer på om du skal vekke ham bare for å dra han over i din seng igjen.. Og så fantastisk med pottetrening da! Her er det ofte bæsjing på stellebordet når bleia er av. Kanskje jeg skal prøve potte her også! Ja, er jo egentlig naturlig at det er å diggere å bæsje med rumpa bar og i sittestilling I går sovnet mini både dupp 2 og 3 i sprinkelsengen OG han sovnet der ved legging Han sov som vanlig til jeg la meg, men igjen så synes jeg ærlig talt det er kos å sove med han Vi startet dagen i går med innstilling om hjemmedag siden det skulle være så stygt vær, men da solen rant inn vinduet og temperaturen i leiligheten ble som sommer så MÅTTE jeg ut! Klart: etter 15 minutter begynte det å sludde Heldigvis stoppet det opp, men det ble grått og trist så turen ble noe kortere enn jeg hadde tenkt, men vi fikk luftet oss i litt over en time før vi dro hjem til forkjølet mann som selvsagt led mer enn alle mennesker i verden med sin tette nese I dag sov vi helt til 07.00 og duppet en time som vi akkurat våknet opp av, så nå skal mini straks få lunsj så skal mamma få løpe litt fra seg Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 12. mars 2016 #259 Del Skrevet 12. mars 2016 Hepp lørdag Så i går måtte jeg investere i noen nye klær til mini....igjen! Nesten alt han har er for trangt og når han begynner å grine fordi jeg prøver å presse han inn i en pølseskinnbody, da er det på tide å gå opp noen størrelser Så det ble noen bomullsbodyer og et par heldrakter i bomull i størrelse 80(!) jeg tenkte han ville drukne litt i dem, men heldrakten sitter faktisk ganske fint....litt lang og litt bred, men ingen drukning. Mini er ikke så mini lenger og han bikker 10 kg nå Vi ble ute i 4 timer og trillet, shoppet og var på café og bare koste oss. Mini har blitt fryktelig bablete og litt operasanger så folk ler jo når vi triller avgårde for han er jo ikke akkurat lavmælt Men er bare kjekt da. I går ble det litt kjemping ved legging, men pappa fikset det fint og de sovnet sammen rundt klokka 20.30 mens mamma gamet og spiste pizza Perfekt fredagskveld, haha. I dag er planen bare å kose oss(igjen). Vi har som vanlig unnagjort både frokost og løping og mini dupper dagens første dupp, så når han våkner så blir det lunsj og kos før vi triller avgårde igjen. Håper dere får en fortryllende lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 14. mars 2016 #260 Del Skrevet 14. mars 2016 God morgen til mandag og ny uke Her har vi hatt en koselig og rolig helg med trilleturer og besøk av svigers. Mini har sovet godt om nettene og jeg har mye mer overskudd om dagene kjenner jeg. Er noe med å få litt egentid på kveldene gitt. I dag sov vi til 06.00 og jeg skippet "før fuglene feis" joggingen da jeg kjente at jeg heller ville ha en myk start med minikos Så nå har vi spist, lekt og slappet litt av. Tenkte å ta en løpetur etterpå og så tenkt vi oss en tur til åpen barnehage Er en god trilletur på totalt 5 km frem og tilbake og kjenner jeg meg selv rett så blir det vel noen avstikkere her og der så ryker nok noen timer ute tenker jeg. Nå skal jo været bli helt sinnsykt så vi kommer nok til å være mer ute enn inne I dag har mannen bursdag også så senere blir det middag ute. Asiatisk mat! Digg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå