AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 Den siste uka har jeg fått vondt i magen om kveldene og blitt oppblåst. Jeg har også hatt forstoppelse, så det har nok en sammenheng med det. Istad fikk jeg omsider noe (svært lite) ut etter å ha sittet på do i tjue minutter. Da la jeg merke til at avføringen var veldig lys. Jeg googlet "lys avføring" for å forsikre meg selv om at det sikkert var helt vanlig. Men da fant jeg dette på helsenett.no: "Avføringen blir lys, nesten gråhvit når avløpet for gallen blir stengt av gallestein eller svulst." Det fikk meg til å tenke på da jeg for et par måneder siden hadde ekstremt vondt i magen (magesmertene jeg har nå er ingenting i forhold!), jeg var sikker på at jeg skulle dø. I ettertid snakket jeg med onkelen min som er lege, og han sa det hørtes ut som gallestein. Jeg er i fysisk aktivitet hver dag i minst en og en halv time, går mye turer og jogger, spiser sunt. I dag har jeg spist (av det jeg anser som fiberrike matvarer): Havregrøt, bananer, mandelsmør, potet, gulrøtter, paprika, smoothie. Så fiber er nok ikke problemet. Kostholdet mitt er nærmest glutenfritt (eneste jeg spiser som inneholder gluten er havregryn). Uansett er jeg rimelig sikker på at jeg ikke reagerer på gluten. Spiser heller ikke raffinert sukker. Drikker nok vann. Er deprimert, men det har jeg vært lenge, så det er kanskje ikke relevant. Bor i en liten by med få leger og begrensede ressurser, så vil unngå å dra til legen med mindre det er helt nødvendig. Er derfor jeg spør dere om råd her. Noen som har peiling på om det kan være gallestein? Og hva kan jeg evt. gjøre selv? Anonymous poster hash: 17071...81e Anonymous poster hash: 17071...81e Anonymous poster hash: 17071...81e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #2 Skrevet 13. september 2015 Dette kan ingen svare deg på her hvis du vil ha et pålitelig svar. Du må undersøkes av lege. Alt annet er uansvarlig og en ansvarsfraskrivelse fra din side.Anonymous poster hash: a7f7e...511
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå